Hej allesammen Her på de sidste har der været megen snakken om at folk er blevet luret ind i MLM/NM Under luret ind forstår jeg, at man overtaler folk nærmest mod deres vilje til at være med i MLM/NM. Det har jeg aldrig kunne se pointen i. Målsætningen med MLM er dog ( i en tidliger tråd har Lasse beskrevet det ganske træffende), at man skaber et network af vedvarende forbrugere, d.v.s. at arbejde sammen med mennesker, der igen og igen vil have produkterne eller tjenesteydelser, af den ene eller anden grund. Kan de samtidig se de enorme muligheder som konceptet MLM indeholder, er det bare super. Kun tilfredse mennesker vender tilbage måned efter måned og bidrager derved til den månedlige bonuschek. Og dette gælder hele vejen ned. Så, hvorfor skal jeg "lure" folk ind i MLM/NM. Det er spild af tid og gavner ingenting. Tit og ofte er det min indtryk, at man blander folk bag MLM/NM og konceptyet sammen. Dermed mener jeg, at dem, der fører sig frem på den aggressive måde, kaster et dårlig lys over branchen som helhed og så "hakker" man løs på vedk.samt på MLM/NM i al almindelighed. Hvis man derimod betragter konceptet isoleret, er det måske ikke så dårligt alligevel. Det gælder måske ikke alle koncepter for jeg kender dem ikke allesammen. Men de fleste er efter min mening godt strikket sammen. Det gælder bare om at finde den for en selv bedst egnede, hvis man er interesseret. Man burde i første omgang koncentrer sig om selve konceptet og de dertil hørende produkter/tjensteydelser m.m. Man kan være for eller imod MLM/NM, men jeg synes, at man skulle sætte sig lidt ind i koncepterne før man skriver ordene "ulovlig", "pyramidespil", "snyde venner og familie" og hvad der ellers kom frem på amino i tidens løb. En networker, som virkelig har forstået "spillereglerne", vil aldrig drømme om at "lure" folk ind i MLM/NM. Som Don Failla skrev engang: " Tale med fem mennesker, som tænker som dig, og du behøver aldrig mere at tale med fremmede om din koncept." M.v.h. Michael
|
Ja... jeg ved heller ikke hvor mange gange jeg er blevet inviteret til noget netværksmarketing, men når jeg ville vide hvad det var for produkter, så kunne man først få det afvide når man kom til mødet... Hvilket jeg har takket pænt nej til....