Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal man "lure" folk ind i MLM/NM?????????

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Her på de sidste har der været megen snakken om at folk er blevet luret ind i MLM/NM Under luret ind forstår jeg, at man overtaler folk nærmest mod deres vilje til at være med i MLM/NM. Det har jeg aldrig kunne se pointen i.

Målsætningen med MLM er dog ( i en tidliger tråd har Lasse beskrevet det ganske træffende), at man skaber et network af vedvarende forbrugere, d.v.s. at arbejde sammen med mennesker, der igen og igen vil have produkterne eller tjenesteydelser,  af den ene eller anden grund.  Kan de samtidig se de enorme muligheder som konceptet MLM indeholder, er det bare super.

Kun tilfredse mennesker vender tilbage måned efter måned og bidrager derved til den månedlige bonuschek. Og dette gælder hele vejen ned. Så, hvorfor skal jeg "lure" folk ind i MLM/NM. Det er spild af tid og gavner ingenting.

Tit og ofte er det min indtryk, at man blander folk bag MLM/NM og konceptyet sammen. Dermed mener jeg, at dem, der fører sig frem på den aggressive måde, kaster et dårlig lys over branchen som helhed og så "hakker" man løs på vedk.samt på MLM/NM i al almindelighed. Hvis man derimod betragter konceptet isoleret, er det måske ikke så dårligt alligevel. Det gælder måske ikke alle koncepter for jeg kender dem ikke allesammen. Men de fleste er efter min mening godt strikket sammen. Det gælder bare om at finde den for en selv bedst egnede, hvis man er interesseret. Man burde i første omgang koncentrer sig om selve konceptet og de dertil hørende produkter/tjensteydelser m.m.

Man kan være for eller imod MLM/NM, men jeg synes, at man skulle sætte sig lidt ind i koncepterne før man skriver ordene "ulovlig", "pyramidespil", "snyde venner og familie" og hvad der ellers kom frem på amino i tidens løb. En networker, som virkelig har forstået "spillereglerne", vil aldrig drømme om at "lure" folk ind i MLM/NM. Som Don Failla skrev engang: " Tale med fem mennesker, som tænker som dig, og du behøver aldrig mere at tale med fremmede om din koncept."

M.v.h.

Michael

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:47

Ja... jeg ved heller ikke hvor mange gange jeg er blevet inviteret til noget netværksmarketing, men når jeg ville vide hvad det var for produkter, så kunne man først få det afvide når man kom til mødet... Hvilket jeg har takket pænt nej til....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:16

Reklameshoppen.dk:

Ja... jeg ved heller ikke hvor mange gange jeg er blevet inviteret til noget netværksmarketing, men når jeg ville vide hvad det var for produkter, så kunne man først få det afvide når man kom til mødet... Hvilket jeg har takket pænt nej til....

Det kan jeg godt forstå - jeg synes osse det er helt ud i hegnet når man modtager en invitation - hvis du er blevet mange gange, så er jeg blevet mange, mange, mange gange ;-) --- og det er simpelthen standard; at kan pågældende ikke præcisere eller endog kaste et link til en website, så er det no go.

Oftest er der dog en forklaring - og det er når vi snakker om helt grønne MLM´ere - der er total usikre og går helt i baglås - især hvis nu der kommer et spørgsmål den anden vej.

Mange misforståelser eller mange uafklarede spørgsmål kan tages på "dørtrinnet", hvis vedkommende der er inviteret et væsentligt bedre kvalificeret - underforstået at pågældende der invitere til eks. et forretningsmøde har klædt vedkommend bedre på: Enten har man givet et produkt, en sample, eller vedkommende har gennemført før-info, måske besøgt en website, set en flash/video online - eller har på anden vis kendskab til den eller de personer der måtte stå for arrangementet.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 15:05

Hej Reklameshoppen

Jeg kan fuldt ud forstår dig. Jeg ville gøre præcis det samme. Det er derfor at jeg spurgte, hvorfor man skulle "lures" ind in MLM/NM. MLM/NM er ikke noget hokus pokus og jeg alle dage været åben omkring det jeg laver samt produkterne og konceptet. Jeg har ikke noget at skjule og folk får direkte svar på det de spørger mig om. Det har jeg det selkv bedst med og det er efter min mening sådan det skulle være.

D.b.h.

Michael

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 10:20

Ja eneste "argument" jeg kan komme på er at det er lidt kompliceret og hvis man giver folk en kort intro, så spørger de meget, eller bliver afvisende fordi de ikke forstår det..

Det første MLM jeg stødte på var Herbalife, da jeg var ca. 18 år og jeg kunne da godt se ideen, men forstod ikke 100% detalierne. Sprang dog fra, da jeg ikke lige synes det var min stil....

mvh Thomas

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 20:49

Reklameshoppen.dk:

Ja eneste "argument" jeg kan komme på er at det er lidt kompliceret og hvis man giver folk en kort intro, så spørger de meget, eller bliver afvisende fordi de ikke forstår det..

Det første MLM jeg stødte på var Herbalife, da jeg var ca. 18 år og jeg kunne da godt se ideen, men forstod ikke 100% detalierne. Sprang dog fra, da jeg ikke lige synes det var min stil....

mvh Thomas

Hej reklameshoppen

Jeg synes ikke, det er kompliceret. I hvert fald ikke det koncept jeg arbejder med. Ren anbefalelssesmarketing. Det har folk jo gjordt i hundredvis af år uden at være bevidst om det. Nu er det bare sat i nogle "faste rammer". Et meget simpel og nem duplikerbar system. Dette er også grundforudsætning for, at systemet bevislig fungerer. Selvfølgelig sammenpoblet med en tidssvarende og effektiv produkt eller ydelse.

Du vil altid møde folk, der er afvisende, fordi vi ikke alle ser ens på tingene. Heldigvis. Men det har jeg det meget fint med.

Jeg skal ikke afvise, at der findes koncepter som kræver en mindre doktorgrad, da jeg som sagt før her i tråden, ikke kender alle systemer. Men af de systemer jeg kender, synes jeg,  har Life Plus det mest enkle, mest effektive og mest retfærdige system.

M.v.h.

Michael

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 21:34

For mig et det lidt det samme, som når man er til en præsentation af et eller andet mlm, hvor de fortæller højt og bredt om deres forretning i alt fra 45 min. - timer, hvorunder meget af det lyder rigtig godt på deltagerne og de føler sig begejstret, bortset fra den lille ting, at alle sider og tænker hvad koster dette her.

Et godt råd er at starte med at fortælle hvad det koster at forhandle disse produkter eks. 379,- eller 1195,- (afhængig af firma) også bruge de næste 45 min. til at bevise overfor deltageren om det er prisen værd eller ikke. Startede selv min MLM karriere som først beskrevet, men da jeg senere brugte nedenstående eller ovenstående tip forøgede jeg min closing væsentlig.

Folk vil i bund og gund have at vide

• Hvad koster det
  • Hvad er det
  • Hvad skal jeg gøre
  • Hvad får jeg ud af det 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 09:35

Kim Kampp:

For mig et det lidt det samme, som når man er til en præsentation af et eller andet mlm, hvor de fortæller højt og bredt om deres forretning i alt fra 45 min. - timer, hvorunder meget af det lyder rigtig godt på deltagerne og de føler sig begejstret, bortset fra den lille ting, at alle sider og tænker hvad koster dette her.

Et godt råd er at starte med at fortælle hvad det koster at forhandle disse produkter eks. 379,- eller 1195,- (afhængig af firma) også bruge de næste 45 min. til at bevise overfor deltageren om det er prisen værd eller ikke. Startede selv min MLM karriere som først beskrevet, men da jeg senere brugte nedenstående eller ovenstående tip forøgede jeg min closing væsentlig.

Folk vil i bund og gund have at vide

• Hvad koster det
  • Hvad er det
  • Hvad skal jeg gøre
  • Hvad får jeg ud af det 

Jeps det lyder som nogle rigtige ting!!

Tror også en del MLM er ved at forstå det....

Jeg har dog endnu ikke set nogen præsentere statestikker på hvor mange af dem de signer der tjener x antal kroner...det ville være overbevisende..

mvh Thomas

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 15:12

Det burde ikke være så svært at finde ud af, hvis du altså er engageret i et MLM firma, normalt kan dette læses ud af marketingsplanen/bonusplanen for din egen organisation, samlet for firmaet er nok sværre at opdrive, da det nok ikke er den pæneste statestik i mange tilfælde.

Til dette skal dog siges at det mange gange er folks egen skyld, da de rekrutterer folk ind i deres MLM forretningen med en forvissining og målsætning om at tjene anseelige summer, hvilket ikke er tilfældet for hovedparten lidt ligesom i erhvervslivet generelt.

Dette rykker dog så kraftigt i mange MLM folk, at de ikke kan se ideen med forretningen medmindre at de tjener store summer og derfor ikke arbejder konstruktivt, hvilket i sidste ende ødelægger deres indkomst eller mangel på samme.

Nå det så er sagt er der også bare en masse underlige firmaer derude, hvor indtægts mulighederne er temmelige begrænset enten på grund af konceptet, produkterne el.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:22

Hej Thomas!

Jeg har dog endnu ikke set nogen præsentere statestikker på hvor mange af dem de signer der tjener ...............

Kunne du forestille dig at du fortalte om jeg kunne tjene lige så meget som dig -hvis du altså ville fortælle mig det - hvis jeg startede en forretning som din?

Drøftelserne er helt afsporede - I taler som om at det er en selvfølge at alle der starter egen forretning får gode resultater! Så vågn dog op folk og bliv selvstændige vurderende personer og med egen mening vurdere det I høre om alle fortræffelighederne I præsenteres for.

Eller er det KUN i MLM - regi I høre mislyde - for så er I jo tone døve også overfor alle andre markedsføringstiltag der lover .................Idea

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)