Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme firma som mig..?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik for nogle dage siden en sindsyg god idé (syntes jeg selv).

Dog er jeg ret usikker på om idéen findes allerede, og om jeg i så fald må bruge den.
Så jeg kunne utroligt godt tænke mig at vide hvor jeg evt. skal henvende mig, for at teste om det er noget jeg burde føre ud i livet.

Pt. er jeg ret hemlig omkring mit projekt, da jeg næppe vil have nogle som "kopier" min idé.

Men i store træk, skal de være en service, som ALLE danskere vil have gavn af. Kræver dog ikke meget plads, men et kæmpe kunderegister. (er det evt. noget der findes gratis et sted på nettet)..?

Skal lige siges at jeg har prøvet at søge lidt på nettet om min idé er brugt, men det ser det ikke ud til. Men nogle der kan hjælpe mig videre..?

-POPP-

K

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:59

Det er svært at komme med hjælp - når man ikke ved hvad man skal hjælpe dig med?

Er det kun et kunde register du lede efter?
For hver virksomhed opbygger vel deres eget kunde register - Er det mere et register over alle danskere du søger og hvordan skal det "register" bruges?

Mvh

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:51

Det er lidt svært at svare med de sparsomme oplysninger du kommer med....

Hvis det handler om en opfindelse, så kan du kigge hos Patent- & Varemærkestyrelsen (http://www.dkpto.dk/)

Teknologisk har også et opfinder-site hvor du kan få information om hvordan man forholder sig : http://opfind.nu

Hvis det handler om en software-service (web-orienteret eller ej) er det temmlig svært at få patent. Overordnet set kan man (så vidt jeg ved) i Danmark (EU??)  kun få softwarepatent hvis softwaren i samarbejde med noget mekanisk løser en opgave som ikke kan løses på anden vis (en ABS bremse f.eks)

Kunderegisteret får du opbygget efterhånden som du får solgt dit produkt,/service - alternativt opkøber en lignende virksomhed.

Held og lykke

mvh

Jan

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 22:04

Jeg ved det pt. er lidt svært at hjælpe. Men håber på snart at kunne komme med flere oplysninger.

Registeret skal kun bruges med oplysninger om personens Navn, adr. postnr., by og telefonnr.

Det er kun  et register over mine brugere af min service..! En service som vil koste omkring 100-150 kr. pr. år.
Pt. ser jeg igen begrændsninger på hvem dette produkt kan henvende sig til.

Pt. ved jeg slet ikke hvordan jeg skal komme videre. For mangler noget kapital.

-POPP-

K

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:15

Hej

Den er ikke nem. som jeg forstår dig så vil du gerne have en medspiller på dit projekt, men det får du kun ved at fortælle lidt mere om hvad du har gang i..

Du kan evt. vælge at lave en hemmelighedserklæring med nogle af dem som sender dig en privat besked, så er du lidt mere sikker på at du ikke glider af vognen i svinget 

held og lykke

Henning

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 08:30

Det er helt korrekt. Grunden til jeg gerne vil have en sammenarbejdespartner er simpelhen at jeg aldrig har prøvet det før.
Og det her projekt føler jeg virkelig kan blive til noget, hvis jeg selv kæmper for det.

Det med hemmelighedserklæring er da helt klart en idé jeg vil overveje. Kan ihvertfald bruges sammen med en jeg kan spare mig med

-POPP-

K

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)