Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt økonomiprogram - Lagerstyring - Webshop m.m.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi blevet godt træt af vores dos baserede økonomiprogram Økomax.

Vi skal have et nyt. Som det er nu er der alt for meget manuelt arbejde for at få produkter ud i shoppen, kunder fra shoppen ind i økonomiprogrammet, ordre ind i økonomiprogrammet.

Mange ting skal gøres manuelt eller delvist manuelt via csv filer.

Vi vil have 100% integration med webshoppen.

En lille kravsliste:

• Lagerstyring
    • Serienumre til varer (Stelnummer)
  • Debitorstyring
  • Kreditorstyring
  • Varekøbsmodul
    • Bestilling af varer
    • Hjemkomstdato
    • Restordre
  • Ordremodul
  • Tilbudsmodul
  • Mulighed for at lave udlån
  • 100% webshop integration (Alt på webshop siden koder vi selv)
  • Valuta håndtering

Det er de mest vigtige ting. Er der nogen der ved hvem vi skal have fat i? Vil meget gerne have erfaringer med.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 13:14

Hej WooX, hvad er dit budget til økonomistyringssystemet, udvikling af integrationen, tilretninger m.m.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36

Der er som sådan ikke noget budget, da vi først skal vide hvilke muligheder vi har.

Alt integration står vi selv for. Bare økonomi programmet tillader det. Det vi har nu kan man nemlig ikke udvikle noget til.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Skrevet kl. 13:55

Hej WooX.

Jeg har en del kunder som benytter Microsoft Dynamics NAV sammen med deres webshop, og det giver mulighed for at skræddersy og automatisere ens løsning præcis som man gerne vil have det.

Du skriver at I selv vil stå for alt integrationen. Men når to systemer skal snakke sammen, så skal integrationen ofte tilpasses fra begge sider. Som jeg forstår det har i lavet jeres eget CMS system, hvilket betyder integration fra Navision eller hvilket som helst andet ERP system kræves udvikling fra bunden.

Med Navision kan i tilpasse systemet til jeres behov, blot for at nævne nogle eksempler på muligheder udover standarden: automatisk PDF ordre/faktura email til kunden, automatisk import af ordre til ERP system, automatisk generering af købsordre til leverandøren, integration med leverandørlager/systemer.

Navision kan kommunikere via CSV/XML/webservices osv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 22:48

Hej Woox!

Du bør kigge nærmere på Saldi.

Salid er open source, webbaseret og opfylder alle dine krav - pånær udlån, som er en simpel tilretning.

Saldi er skrevet i PHP og understøtter PostgreSQL & MySQL.

Ring gerne til mig for mere information. Tlf. 4690 2208

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:55

singleton:

Hej WooX.

Jeg har en del kunder som benytter Microsoft Dynamics NAV sammen med deres webshop, og det giver mulighed for at skræddersy og automatisere ens løsning præcis som man gerne vil have det.

Du skriver at I selv vil stå for alt integrationen. Men når to systemer skal snakke sammen, så skal integrationen ofte tilpasses fra begge sider. Som jeg forstår det har i lavet jeres eget CMS system, hvilket betyder integration fra Navision eller hvilket som helst andet ERP system kræves udvikling fra bunden.

Med Navision kan i tilpasse systemet til jeres behov, blot for at nævne nogle eksempler på muligheder udover standarden: automatisk PDF ordre/faktura email til kunden, automatisk import af ordre til ERP system, automatisk generering af købsordre til leverandøren, integration med leverandørlager/systemer.

Navision kan kommunikere via CSV/XML/webservices osv.

De forskellige systemer må da have en standard opsætning op mod webshops, som jeg bare kan tilrette efter. Ellers er det ikke noget problem, da jeg også er en rimelige stærk software programmør.

Jeg ved ikke helt med navision, da det koster det hvide ud af øjnene?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56

Rude:

Hej Woox!

Du bør kigge nærmere på Saldi.

Salid er open source, webbaseret og opfylder alle dine krav - pånær udlån, som er en simpel tilretning.

Saldi er skrevet i PHP og understøtter PostgreSQL & MySQL.

Ring gerne til mig for mere information. Tlf. 4690 2208

Jeg tror ikke det er det rigtige program for os. Vi skal have tilgang til det fra 6-7 computere og kunne være online samtidig. Der ud over sigter vi efter et program og ikke en online løsning, da online altid vil være langsommere end offline.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Skrevet kl. 08:05

Store økonomistyringsprogrammer som Navision, Axapta m.m. har ikke en statistik integration mod en webshop. De giver blot en række muligheder til kommunikation med eksterne systemer, og kræver således en tilpasning til target systemet. Men ja, du skal nok regne med et beløb omegn på 100.000 kr for at få det til at spille godt sammen med din shop, og det er alene udvikling altså uden brugerlicens, køb af program m.m.

En brugerlicens kan jeg fortælle ligger omkring 13-15.000 kr., og hvis du skal have 7 samtidige brugere på, så ganger du beløbet med 7.

Udover engangsbeløbet så skal du regne med løbende vedligeholdelse og udvikling på 5000-20.000 pr. måned det første ½-1 år, afhængig af væksten i firmaet.

Satserne er estimeret ud fra din virksomhedsstørrelse.

Alternativt kan du se på Navision C5 (et helt andet produkt end Dynamics NAV - Navision), som tilbyder nærmest et færdigt webmodul som i kan integrere op i mod, og du kan komme meget billigere i gang. Men hvis i er en virksomhed som regner med at blive rigtig store, så er det måske klogt at se på en større løsning fra start, så slipper i for store omkostninger på systemflyt, konvertering, omprogrammeriing på længere sigt, når i har behov for at opgradere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 08:25

WooX:
Jeg tror ikke det er det rigtige program for os. Vi skal have tilgang til det fra 6-7 computere og kunne være online samtidig. Der ud over sigter vi efter et program og ikke en online løsning, da online altid vil være langsommere end offline.

At Saldi er online betyder blot at du betjener det gennem en browser, og det behøver ikke være den samme som du bruger til at være online på i øvrigt. Jeg bruger selv Opera til regnskab og Firefox til internet.

Samtidig er Saldi et flerbrugersystem, så i kan sagtens være 6-7 på ad gangen. 

Da Saldi samtidig er Open Source, kan du downloade og  lægge systemet på en server hos jer selv.

Du skriver at du er en rimelig stærk programmør så du kan du selv lave de nødvendige tilretninger. 

Du får en stærk og god løsning, til en minimal omkostning.

movieget.com kører en lignende løsning som er 100 % integreret med Saldi.

Du er stadig velkommen til at kontakte mig. 4690 2208

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Aarhus N
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:34
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)