Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af webshop

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle tidligere webshop ejer der kan  fortælle hvad online butikker ca. handels for i 2009.

Det svinger fra shop til shop, men det kunne være meget interesant, at vide hvilken faktor (eller yield) på overskudet, at online shops sælges på. (altså hvor mange gange overskudet (EBIT) er butiken solgt for)

På "virksomhedsbørsen" er der en guide der som udgangs punkt forslår ca. 10%, men det er helt generelt. jeg er interesseret i at vide konkrete tal på hvad danske webshops handels til på nuværende tidspunkt.

Jeg håber at der er nogle tidligere ejer eller folk der har købt en webshop i 2009 der kan hjælpe med nogle ca. priser

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:43

Anders Andersen:

På "virksomhedsbørsen" er der en guide der som udgangs punkt forslår ca. 10%, men det er helt generelt. jeg er interesseret i at vide konkrete tal på hvad danske webshops handels til på nuværende tidspunkt.

Burde der ik stå 10x overskudet eller er det mig som er totalt forkert på den? 10% lyder i hvertfald helt forkert...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 08:51

10x overskudet er det samme som en yield på 10%:-)

En virksomhed der har et overskud på 1 million giver en teoretisk pris på 10x 1million (10 mil.), eller 1 million / 10% = 10 millioner, ved brug af yield.

Yield og Faktor er to forskellige begreber der egentlig gør det samme. I Tyskland bruger man faktor, og i Danmark bruger man normalt yield.... Men same same 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:01

Okay helt enig, men din tekst er meget misvisende så. Du skriver faktor (eller Yield), hvorefter du refererer til Yield...

Men så længe vi mener det samme, er der no probs ;D

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 12:58

Er der slet ingen der har et bud på hvad webshops handels til?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:07

Hej Anders.

Det er meget svært at sige. Det svarer til at spørge 'Hvad koster en butik?'

Jeg har for nyligt køb to webshops. Fashionline.dk samt 4men.fo. 4men.fo kostede mig 6.000 kr. som jeg syntes var billigt.

Den skal jo vurderes ud fra rigtig mange ting, når en webshop skal handles. En af de store faktorer, mener jeg, er sidens kundekreds (inkl. dem som modtager nyhedsbrev), samt omsætning de sidste 6 måneder.

Det kommer også meget an på branchen. Er det noget unikt man sælger, med kæmpe indtjeningspotentiale, eller er man blot endnu en i rækken?

Derudover så syntes jeg også det betyder meget, hvad overskudddet har været ved driften i de sidste 6 måneder vil jeg sige.

Men, det er meget svært at vurdere en webshop. Hvis vi forestille os at Demib eller Thorborg overtog en webshop, ville de sikkert kunne optimere den så meget, at de ville være det 10x værd.

Når vi snakker internet, så kan basale ændringer jo betyde hele omsætningen.

Jeg håber du blev lidt klogere, ellers vil jeg meget gerne uddybbe det, eller evt. give dig noget hjælp da jeg har solgt og købt et par sider :)

Mvh.

Casper.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 19:30

Hej Casper, 

Tak for dit indlæg. Sjovt du købte 4men.fo - Den havde jeg også kigget lidt på. synes også det lød som en oplagt god/billig deal.

Jeg er helt enig i alle dine points! 

Tror også en dygtig E-købmand hurtig kan øge salget i mange butikker. Potentialet har en værdi, men kun hvis det er realistisk eller nemt at implementer/udføre.

Jeg kunne være rigtig interesseret i, at indsamle nogle historiske priser på webshops der er blevet handlet i 2009, for at få en bedre fornemmelse for hvad pris niveauet er (Yield eller faktor:-))

Jeg er specielt interesseret i priser på butikker med en omsætning omkring +/- 10 millioner. fra diverse brancher. Hvis der er nogle der har handlet den slags butikker, så vil det være enormt spænende at høre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 22:08

Casper Blom:

Men, det er meget svært at vurdere en webshop. Hvis vi forestille os at Demib eller Thorborg overtog en webshop, ville de sikkert kunne optimere den så meget, at de ville være det 10x værd.

Hvordan kan det nogensinde være bestemmende for prisen?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:29

Rasmus Thomsen:

Casper Blom:

Min pointe var, at den også skal vurderes udfra pontetialet, samt hvad den kan blive til. Hvis man forestiller sig at webshoppen sælger et meget nicheprodukt, så er det jo begrænset hvor stor webshoppen kan vokse, og det syntes jeg også der skal tages højde for. Altså at man kigger på mulighederne. Hvis det derimod var en webshop med børnetøj, eller voks, ja så er der mange flere muligheder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:33

Rasmus Thomsen:

Casper Blom:

Måske fordi shoppen er optimeret på mange punkter til UG og dermed indgår en masse arbejdstid/løn i den nye pris... Alternativt så skulle en ny køber jo selv batale for det efterfølgende, men nu inkluderes det bare i prisen.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)