Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To e-bøger!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg går med idéer til to forskellige e-bøger - jeg tror bestemt at der ville være et marked for bøgerne.

Mit spørgsmål:

- Hvordan beskytter man sin e-bog mod blot at blive distribueret mellem venner på f.eks. msn?

Med venlig hilsen

Christopher

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:20

Der findes avanceret teknologi, men for to bøger er det nok ikke prisen værd. I USA er de store forlag holdt op med at bruge ressourcer på det (har jeg læst mig til) fordi - som med musik - e-bøger, der bliver ulovlig videresendt virker som effektiv reklame. Og det tror jeg på!

Alternativt kan man udleje bøgerne i en uge eller mere, det gør e-bog.dk - men men....

vh Michael Aage

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 22:31

Okay - mange tak! Jeg vil tænke nærmere over det!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan altid bare bruge den "lille" beskyttelse du kan få fra Adobe Reader password beskyttelse. Jeg tror ikke der er så meget du kan gøre mod pirater. At bryde koder osv er ingen sag, så derfor skal du nok regne med at du mister en del af salget efter et stykke tid. Men kun hvis din E-Book er god Smile

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:53

Hej Christopher

DRM (Digital Right Management) er en regulær opfordring til pirateri.

Den væsentligste årsag til at en bog IKKE bliver læst, er...at læserne ikke aner at bogen eksisterer.

Og den situation er DRM ganske god til at fastholde både læsere og forfatter i.

Det bedste du kan gøre er at involvere dine kommende læsere allerede under manuskript-fasen f.eks. med CommentPress.

På dén måde kan du - i blogform - få afprøvet ideer og form, få feedback og inspiration.

Til gengæld opnår du en mere loyal læserskare som kan være med til at markedsføre og udbrede kendskabet til din bog meget tidligt i forløbet.

Og allerbedst: De fleste, der har deltaget i review-fasen køber rent faktisk den endelige e-bog.

Men husk at give dem credit for deres bidrag.

mvh – ruggero

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 14:30
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:05

Den eneste sikre måde at beskytte din e-bog mod kopiering er, aldrig at udgive den :)
Og den metode er næsten lige så "god" som at benytter DRM. Begge dele gør nemlig, at du forhindrer dem der faktisk gerne vil betale for din bog i at bruge den.

Jeg har valgt at beskytte min bog på to måder: Ved at vandmærke den kopi hver enkelt køber får med deres navn og email, og ved at tilføje kryperting og et password. Det er naturligvis ikke en helt sikker måde at beskytte den, men til gengæld gør det at bogen er let at åbne og bruge for alle dem der køber den. Og det er trods alt det vigtigste.

Man skal passe meget på med at beskytte sine digtale produkter så meget, at dem der betaler for dem får en rigtig dårlig oplevelse med produktet. Den fejl har selv musikindustrien i dag - så godt som, indset.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:14

Jeg køber jævnligt fag-ebøger fra amerikanske forlag. Den sidste jeg købte var fra et forlag der hedder Manning, og det de gør er at de vandmærker bogen med ens navn og emailadresse på hver side. Derudover er der fri brug: intet kodeord, ret til udprinte, udtræk tekst osv.

Der er nok ikke så meget andet at gøre.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:40

Jeg kan opfordre dig til at snuse lidt til Tim O'Reilly's peptalk til repræsentanter fra alverdens forlag på den seneste TOC (Tool Of Change).

Han har nogle ret kompromisløse holdninger til DRM...og høster oven i købet overraskende positive resultater (læs: plus salg) på dén konto.

ruggero

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)