Jeg har fundet på en ret sjov idé til en reklame film, der kunne vise sig at være meget viral. Hvad gør jeg? Kontakter jeg det enkelte firma eller skal jeg kontakte et reklamebureau? Jeg vil helst ikke røbe idéen også selv stå med ingen ting tilbage.
Håber på nogle gode svar. :)
Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene
Vi arbejder selv med en meget stor Viral kampagne i øjeblikket, så du kan sparre lidt med os. Hvis du ønsker en hemmelighedsaftale kan vi sagtens arrangere det også.
Jeg ville kontakte firmaet og alt efter hvor dygtig du er ville jeg få et møde igennem med en derinde fra og få dem til at skrive under på de ikke stjæler idéen uden du får betaling for det.
Hvis dette ikke er en mulighed ville jeg først finde ud af hvem jeg skulle tale med derefter ringe til personen og derefter alt kommunikation på mail så du kan bevise det er dig der er kommet med idéen hvis det skulle komme til en retsag.
Vi synes også at viral markedsføring er både spændende og udviklende at arbejde med her på bureauet. Derfor hører vi gerne fra dig til en snak om hvilke muligheder, vi kan finde frem til sammen med dig.
Læg vejen forbi vores hjemmeside og få et indtryk af os, og hvad vi hidtil har bedrevet. Måske har vi allerede kunden eller en i vores netværk til idé-projektet. Du kan evt. kaste et blik på vores kundeliste, som dog ikke er helt opdateret. Eksempelvis mangler Danfoss, som vi netop har startet et samarbejde med.
Hvis du har for vane at få gode kreative idéer, kan vi måske finde ud af samarbejde om diverse projekter fremover. Giv et ring eller smid mig en mail som det første...
Jeg synes helt klart du skal kontakte kunden direkte.
Jeg har ofte i min tid på reklamebureau oplevet at kunderne har ringet og lige skulle have en ekstra kampagne lagt ind i løbet af året, fordi de var blevet kontaktet af nogen med en god ide eller et godt tilbud. Også selvom de har haft en fast markedsføringsplan for året. Ret irriterende for os på bureauet...eftersom vi jo ikke rigtigt fik æren af det!
Lav et oplæg som du booker møde ved fx. marketingchefen for at præsentere. Pres endelig på...og sørg for at kunne overbevise dem om, at din ide er effektiv for dem. Måske kunne du forberede lidt undersøgelse af deres marked etc. Det ville bedre kunne få dig ind ad døren:-)
Jeg har efterhånden lavet en del virale ting til internettet.
Det har vist sig at det som regel fungerer bedst i samarbejde med et bureau.
Det er nemlig ikke nok bare at ligge en film op på utube eller lign. Det skal i de fleste tilfælde
følges op af en større kampangne. Det kræver en del expertise at vide HVOR man skal seede sin kampangne, HVEM skal man få til at seede for kampangnen. Og endelig: Hvordan får den "streetkredit" så den opnår den ønskede status.
Hvis det er en rigtig god ide du har fået, der virkelig er noget resang i.Så ville jeg kontakte det danske firma: Goviral.dk. De er experter indenfor området. Har faktisk international status.