Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værktøj til at fjerne lyd støj i en video

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej!

Jeg har lavet et par video til vores website men der er en frygtelig lyd støj fra aircon. Hvilket værktøj kan man bruge til at fjerne den støj med?

Jeg bruger et ganske almindelig web kamera meden bluetooth wireless microphone.

Håber at et klogt menneske kan give hjælpe her...

p.s. du kan høre kvaliteten (eller rettere mangel på samme) på forsiden af www.1902software.dk

Mvh

Peter

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:11

Hej

Med flere års prof erfaring indenfor dette område må jeg desværre skuffe dig og sige en ting....

Det vil ikke være muligt at fjerne lyden fra optagelsen, det du kan gøre er at indspille lydsporet igen uden aircondition, men det kræver for det meste prof. personale, som kender en del til digital klipning og redigering.

Har man ikke erfaring med dette, vil kvaliteten ofte være derefter og det er synd, hvis det skal bruges prof.

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:43

Hej Mogens,

Tak for dit svar.

Hvis nu at jeg ville betale for det nødvendige udstyr, hvad vil det så komme til at koste og hvad skal man købe?

Er det muligt at give mig feeback på det?

Mvh

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:15

> Hvis nu at jeg ville betale for det nødvendige udstyr, hvad vil det så komme til at koste og hvad skal man købe?

Jeg står overfor indretningen af et mindre TV-studie her, og mit budget ligger på 60-70k + moms - men jeg har så også en del lyd- og lysudstyr i forvejen.

Jeg ender nok med ...

• En Sony HVR V1 camcorder
  • Sennheizer wireless clipsmikrofon
  • Røde NTG-2 eller NTG-3 (boom)
  • Mac Pro med Final Cut Studio 2

Men en ting er teknisk udstyr - noget andet er de lokaler de skal laves i og IKKE MINDST de personers faglige kvalififaktioner som skal lave det. Teknik alene gør det ikke. Selv med verdens bedste udstyr kan man lave noget lort :)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:44

Tak for svar...nu ved jeg lige hvad jeg gør...jeg går hen om hjørnet og finde en Filippiner som har det hele :-)

mvh

Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 60
Fra  Company Pictures Skrevet kl. 12:08

Jeg ville umiddelbart anbefale dig at hyre en prof videofotograf / klipper til at lave den slags optagelser. Det vil være langt billigere end selv at investere i udstyr. Og så burde man også være sikret den højeste kvalitet på både billed- og lydside.

En ting er at være i besiddelse af udstyret, men at lave optagelser / klipning, som ser ordentligt og professionelt ud, det kræver en del erfaring, som det tager lang tid at opbygge.

mvh

Uffe

Videoproducent hos Company Pictures

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 17:07

Hej

Jeg kan kun give Uffe ret.

Og desværre koster ordentligt udstyr indenfor denne her branche en bondegård....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:53

>  Og desværre koster ordentligt udstyr indenfor denne her branche en bondegård....

Sjovt nok synes jeg faktisk det er sindssygt billigt - men jeg startede jo også med at lave video og lydproduktioner dengang i starten af 80'erne, hvor et godt videostudio krævede udstyr 20-50 millioner, et ENG hold løb rund med udstyr for 1-2 millioner (mindst) og i et lydstudio stod der hurtigt for 5-10 millioner. I dag kan man for en brøkdel af de beløb få udstyr i en langt højere kvalitet.

Ikke mindst på camcorder fronten er der sket ekstremt meget! Her kostede en camcorder i acceptable broadcast kvalitet tæt på 1 million - i dag dag laves masser af TV i bedre kvalitet med camcorders til 30-50.000. Det er satme da et fald i pris der vil noget!

Lysudstyr og gode mikrofoner er dog ikke faldet meget i pris - men det er heller ikke steget de sidste 20 år.

Men ja, hvis man ikke har interesse i at blive god til det håndværksmæssige - eller allerede er det, kan det hurtigt blive spild af penge, at købe noget lækkert udstyr.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:37

OK Guys...

1. Den video kvalitet som et USD 500 harddisk Sony recorder leverer er udmærket til nettet. Jeg købte nogle lamper i et byggemarked til dkr 400 og billedet er i top, ikke som CNN men udmærket til 1902 flash video produktion.

2. Problemet er lyden. Hvis jeg investerer DKR 5000 i lyd kan jeg så få en lyd kvalitet som er tilfredsstillende til nettet?

Hvad skal man købe, hvad skal man gøre?

(se lige i denne omgang bort fra det håndværksmæssige og om det er en god elle dårlig investering, lige nu drejer sig om at få løst et teknisk problem, og ja jeg har både lokaler, pengene samt et budskab som skal ud på en meget anderledes måde end normalt)

Mvh

Peter

Tilmeldt 4. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:14

Du har sikkert fundet en løsning, men jeg vil anbefale dette:

http://www.bias-inc.com/products/soundSoap2/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)