Også blot orientering om HVIS der kommer problemer med SU og at man tjener for meget - selvstændig virksomhed kan være svær at styre aktiviteten af - og det er surt at se i bakspejlet at man ikke kan bruge VSO fordi kravene ikke er opfyldt, og man så kan se frem til tilbagebetaling af SU.
Ja det er helt korrekt. Det eneste problem er bare at pengene så skal opspares i virksomheden på et tidspunkt hvor den pågældende ikke har for mange penge, hvorefter de opsparede midler så kan hæves når den pågældende er færdig med sin uddannelse og tjener kassen (med en hård beskatning af de opsparede midler til følge).
I Skat siger de jo at de er en stor familie og vi foretrækker da også de samme pølsevogne i København og omegn men så er det vist, også det. Hvad lønnen angår kan jeg dårligt huske. Den var jo stigende under uddannelsen (men ikke meget).
Jeg bliver lidt i tvivl når Løkke skriver at der er rigeligt låg i hans fradrag til at kunne tjene ekstra. Man kan nemlig ikke dele sit fradrag to steder. Da min datter modtager SU her fra 1/4 og ved siden af har et fritidsjob, har jeg måtte sætte mig ind i reglerne.
Da hun tjener mere end hun får SU har jeg manuelt måtte gå ind og rette SU til at være b-indkomst istedet for A-indkomst, som udgangspunkt æder de altid skattekortet med fradrag, uanset om fradraget er større end den udbetalte SU. Jeg ved godt ,at det overskydende fradrag så vil kunne blive udbetalt året efter som overskydende skat, men det kan de unge som regel ikke bruge til noget :-)
Hun må som hjemmeboende SU modtager, have anden indtjening på 6600 kr om måneden, der bruger vi så hendes fulde fradrag og lader hende modtage SU som b-indkomst. Jeg nævner kun denne historie fordi jeg blev forvirret over udtalelsen.
Vi er enige hvis der er tale om to lønindkomster, hvor der skal indeholdes skat. Men her er der tale om at der trækkes skat af SU. Indkomsten fra hans selvstændige virksomhed derimod skal der jo ikke trækkes skat fra før han har selvangivet.