Ok, tak for hjælpen begge to. |
Og udover det, skal du naturligvis også betale almindelig B-skat af dit overskud, som så bliver som en samlet restskat alt efter om du vælger om du vil betale løbende.
Og udover det, skal du naturligvis også betale almindelig B-skat af dit overskud, som så bliver som en samlet restskat alt efter om du vælger om du vil betale løbende. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hvad skal det nu sige - hvor meget er 'almindelig B-skat' ? |
Det er den trækprocent du nu engang betaler i skat når du har brugt dit fradrag, den står på din forskudsopgørelse. Jeg vil gætte på at den i dit tilfælde ligger omkring 40% + AM-bidraget som nævnt tidligere i tråden. |
Men i det her eksempel antager vi jo, at jeg ikke har opbrugt mit fradrag. Du må undskylde hvis jeg lyder en smule forvirret, men det er vigtigt for mig at være sikker på de ting her, så jeg ikke står med et girokort fra skat, uden nogle penge at betale med... |
Hvis du ikke tjener mere end det fradrag du har så er der ingen skat. Kun 8 % Am-bidrag.
Hvis det går godt og du tjener mere end dit fradrag kan dække skal du betale skat med den % der står på dit skattekort. (Af den del der overstiger dit fradrag). |
Vær dog opmærksom på hvor meget du får i SU og hvordan det æder af dit fradrag. |
Hej, Som der er beskrevet skal du registreres til at have virksomhedsindkomst (selvangivelsens rubrik 111). Men der er faktisk et "skattehul" når man taler selvstændig og SU. Du kan faktisk tjene hvad du vil, blot du IKKE hæver noget af det som du tjener. Det betyder groft sagt, at SU-systemet er således at de KUN ser på personlig indkomst (og renteindtægter), og derudfra se om du tjener formeget. Hvis du ex. tjener 100.000 og ikke hæver noget af det ud (til bøffer og rødvin = privat), så kan du (hvis du bruger virksomhedsskatteordningen, og opfylder kravene hertil) have 0,00 i virksomhedsindkomst, og så bliver din SU ikke påvirket - desuden betaler du bt. kun en foreløbig skat på 25% da du intet har hævet. :-) Men som de andre skriver, så forskudsregistrer dig, og så modtager du info. om betalings af B-skat. |
HVis Løkke holder sig inden for sit personfradrag som nævnt, er det spild af ressourcer at starte med virksomhedsordning. Der er er ingen grund til at foretage sig noget som helst andet end at være opmærksom på AM-bidraget bliver opkrævet når der er selvangivet. |