Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er bedst til SEO eller adwords

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi står for at lancerer vores nye webshop på onsdag d. 6. maj.

Vi går lige nu og tænker over om vi skal lave markedføring på gammeldags maner, dvs. bruge vores netværk, flyers etc til at starte med og se hvordan det spænder af.

Men der er mange der jo siger at den eneste måde frem er enten SEO eller Adwords eller begge dele, så hvem er bedst til dette, hvad får man mest ud af og til hvilken pris, da vi ikke har tænkt os et mega stort markedsførings budget til shoppen.

Håber der er nogen der vil give et bud - det handler om en shop med eksklusive vinglas mv. - jeg kunne godt tænke mig nogle oplæg på hvilke ord man skal vælge og hvad de vil koste mv.

Det er en normal scannet webshop jeg synes vi har fået modificeret rimelig pænt, ikke prængende, men synes dog den ser rimelig prof ud - Scannet tilbyder også Seo fra 199 kr. pr måned, er det noget værd?

Håber og få en masse input, men som i kan se er det noget der skal gå pænt stærkt - og en ting i skal vide er at jeg er meget kritisk da jeg ikke har den store viden indenfor dette felt, og dermed ret usikker på hvad der er det rigtige.

MVH

Bendtsen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Når det er en scannet webshop, er du nødtil at bruge de 199 kr. pr. måned på deres seo-modul, hvis du vil satse på seo. (har selv del i en scannet webshop)

Jeg vil gerne tage en dialog med dig, om hvilke muligheder du har, og hvad det vil koste. Vi har mange gode referencer fra små og store virksomheder, og vores søgemaskine "ekspert" har 11 års praktisk erfaring.

Du kan skrive til mig på dvk(snabel-a)redeluxe.dk, hvis du helst vil vejledes over telefonen, kan du også skrive dit tlf. nummer og så kontakter jeg dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:36

Hej Dennis

Tak for dit svar, dvs. uanset hvad skal jeg bruge 199 kr / mdr til Scannet - vil det så være smartest at lave yderligere SEO eller Adwords - jeg kunne godt tænke mig du kunne lave et setup med x antal søgeord for x antal kroner pr måned, måske i flere intervaller - og så også uddybe hvor man så skal regne med at finde sig på google, altså 1,2,3,4,5 osv i højre side i forhold til beløb/antal ord.

Har du erfaringer med hvordan seo via Scannet fungerer/performer?

Min mail er m.bendtsen@privat.dk

MVH

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:42

Hej Bendtsen. 

Først og fremmest, jeg er IKKE SEO ekspert, men hardog lidt basisviden. Jeg vil sige du skal gøre begge ting fordi de ikke reelt er så sammenlignelige.

Det er klart at man skal foretrække organisk traffik (af mange andre grunde end at det er billigt - strategisk set giver bedre goodwill, konvertering, og loyalitet i større og mindre grad), som godt seo medfører, men godt SEO tager tid, og en helveds masse energi, hvor en godt styret adwordskampagne kan være med til at vækste din virksomhed i mellemtiden. 

Jeg vil foreslå dig at du laver begge dele, men arbejder på at minimerer dine konverteringsomkostninger hen af vejen. Det vigtigste i starten er at få en god volumen så din forretning kan holdes oppe. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:42

Hej Bendtsen

Det er rigtigt at SEO og Adwords er vejen frem og det er begge emner der ikke bare lige er til at gå til. Hvis du gerne vil have en hjælp til Google Adwords kan jeg sagtens hjælpe dig, selv for små penge. Det vigtigt du forstår at sætte de rigtige kampagner op på google, så du ikke smider en masse penge ud af vinduet. Og det gælder om løbende at optimere diverse kampagner, søgeord, annoncetekster, klikpriser, landingsider osv., så du får mest ud af pengene og trækker relevante kunder ind på din hjemmeside.

Jeg vil gerne hjælpe dig med dette, hvis du ikke magter at gå i krig med det selv. Jeg driver selv 3-butikker samt en blog om netop dette emne, se bl.a. www.trendfighter.dk og www.rsconsult.dk. Lige pt. hjælper jeg også en anden hjemmeside med deres Google Adwords. Det foregår sådan at jeg sætte annoncerne rigtig op for dig og når det er gjort, så optimere jeg dem løbende. Det koster ca. 150--300 kr. pr. måned svarende til 1-2 timer Smile i takt med du får nye produkter, hjælper jeg med at få sat de rigtige annoncer op - dvs. du faktisk ikke behøver at rører en finger.

Hvis det har interesse kan du skrive til mig på info@rsconsult.dk eller ringe til mig på 31104988 så kan vi tage en snak, om hvordan vi kan få sparket gang i din butik.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 13:02

Hej Rene

Så som jeg ser det taaget alle kommentarer taget i betragtning skal man regne med 199 kr til scannet for SEO, 300 kr. til dig pr. måned og så en eller anden klik pris oveni?

Så skal der godt nok nogle varer over disken før alt dette kan betale sig?

Bendtsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 13:16

Hej Bendtsen

Ja det er helt rigtigt, det skal selvfølgelig kunne betale sig, ellers giver det jo slet ikke mening. Hvis du gerne vil have nogle ordre i hus med din nye shop, så skal du igang med Google Adwords. Læs bl.a. denne artikel: Mest anvendte markedsføringsprogram Google Adwords

Du kan spørge samtlige netbutikker om de bruger Google Adwords, og 9 ud af 10 vil sige ja - hvis ikke flere. Men det kan være svært at sætte rigtig op og optimere det løbende. Læs bl.a. om på Amino om dette. Jeg vil blot hjælpe dig godt på vej, men det er selvfølgelig op til dig, om du syntes du selv kan varetage denne opgave.

Du skal igang med Google Adwords uanset, spørgsmålet er om du ved nok om Google Adwords, eller om du vil betale 300 kr. pr måned, og så overlade arbejdet til nogen som har arbejdet med det dagligt i 4 år og herefter ikke bruge 1 min. på det pr. måned. Hvis du selv kan, så er det jo bare at komme igang, jeg vil blot hjælpe dig Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:35

Hvad indeholder deres SEO modul?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:20

Hej Bendtsen

Ja de 199 kr. til scannet er du nødtil at bruge, det du får for pengene er muligheden for at skrive unikke titler og beskrivelser, noget der efter min mening burde være incl. i prisen for selve shoppen.

Mht. seo er det en langsigtet investering, som du først vil se resultater på senere, mange kommer sent i gang med seo, da det er en af de dyrere investeringer i en webshop. Vi tager typisk mellem 4000-6000 kr. i måneden og som regel over 6 måneder, det afhænger af konkurrencen.

Adwords er hurtig og billigt at komme igang med. Det kan blive dyrt i længden, da du hver gang skal betale google for dine klik. Når du ser resultater på din seo, kan du begynde at skrue ned for dine adwords. Dog vil jeg aldrig helt fjerne adwords, da nogle altid kun klikker på adwords, når de søger produkter eller ydelser.

Scannet proformer fint, de er ikke de bedste, men mange har opnået gode resultater med en kombination at on-site seo og linkbuilding.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:22

Niels:

Hvad indeholder deres SEO modul?

Muligheden for at lave unikke titler og beskrivelser.........hmmmm og de tager 199 kr. i måndenen for det Hmm

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)