Hej Amino'er Jeg er temmelig uerfaren indenfor afsætning i den fysiske verden idet jeg primært har beskæftiget mig med webtjenester og webkoncepter. Men nu er jeg ved at bevæge mig over i den fysiske verden og jeg har derfor en række spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med. Herunder et par antagelser: Mine spørgsmål er følgende: - Hvad er den typiske aftale man laver med butikker som skal sælge ens produkt? Hvilke avancer forventer de at kunne tage på designprodukter (i 150-300 kr klassen i udsalgspris). - Vil butikkerne forlange at se det endelige produkt, eller vil det være nok med en prototype, for at lave en eventuel aftale om salg af produktet? - Hvordan binder man en butik til at aftage x antal af produktet? Laver man en særlig kontrakt herom? - Det overordnede spørgsmål er: kan jeg timingsmæssigt gøre hvad jeg forsøger at gøre - at jeg forsøger at sikre at jeg har salgskanalerne og aftalerne FØR jeg får produceret første parti af varen.
Jeres erfaringer er MEGET velkomne. Det kan være I har prøvet noget lignende. Måske har I nogle tricks og kender de største pitfalls. Det kan også være at I sidder og ryster på hovedet fordi jeg er helt afsporet. Eller måske tænker I "det lærer man altså den første uge på handelsskolen".
Mange hilsner Andreas Sachse |
Hvis du har en prototype, så få taget nogle supergode billeder, og se om du ikke kan få det omtalt på nogle lækre magasiners shopping-sider.
Når man kan vise, at der er interesse/efterspørgsel på et produkt, så bliver forhandlere meget nemmere at snakke med.
Held og lykke
Camilla