Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger I til www.thechristians.dk - site for reklamebureau

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Du er ikke den eneste, der har troet vi tilbyder vækkelsesmøder. Navnet er en lang historie, som ved firmaets fødsel gav mening - vi var 2 x Christian, havde kontor på Christians Brygge og konceptet på det daværende site var, at vi var religiøse omkring reklame og kreativitet. Nu hvor vi så kun er 1 x Christian på Esromgade giver det mindre mening, men det er i det mindste stadig noget folk studser over/husker. Men i dag ville jeg nok kalde firmaet noget andet, hvis det var fra scratch. Men det er det ikke. 

Tak for hjælpen - det med baggrunden ER vi på. 

chr

Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:05

Hej Christian. Her er mine umiddelbare tanker om jeres site. Jeg går gerne mere i dybden, hvis du ønsker det.

Jeg åbnede ikke engang dit første indlæg, hvor du forsøgte at få feedback. Det var pga af navnet - det er ikke noget som appellerer til mig. Jeg kunne forstå hvis I var flere på kontoret som hed Christian, men det kan jeg se I ikke er.Hvis det er fordi I er kristne og at det har betydning for jeres produkter er der måske en ide i det, ellers mener jeg det kan være misvisende eller i værste fald skabe negative (eller forkerte) konnotationer.

Logoet virker umiddelbart fladt og kedeligt, men det er vel ikke det du spørger om.:-)

Jeg kan godt li' det clean look på siden og kontrasten med guldsfiskenes farver. Man skal passe på når man balancerer med form vs. indhold, jeg syntes I rammer det godt, måske lidt for mange fisk der forstyrrer læsningen under "Om the Christians"

Hvordan kommer jeg tilbage til forsiden? Nå nej der er jo ingen forside. :-) Hvorfor ikke smide "om the Christians" op på en forside, der er jo også en meget godt punchline til sidst, som passer til sitet og jeres idéer. Jeg ved godt Jakob Nielsen og hans usabilityidéer ligger en del år tilbage, men han har ret i at folk vil have fri bevægelsesmuligheder og man skal passe på med ikke at lege for meget med konventionerne og de features som mere eller mindre er standard.

Jeg savner at kunne se jeres annonceeksempler i stort format. Jeg kører med 1440x opløsning og det er sørme småt det hele.

Jeg har en lang universitetsuddannelse bag mig ( Cand. mag. i Medievidenskab og Dansk), så jeg burde kunne klare at vist læsetempo og lix, men det er endnu ikke lykkes mig at læse jeres "Medieopkøb" endnu, inden den skiftede. Tempoet lidt ned, tak. Eller skal teksten overhovedet deles op?

Håber du kunne bruge mit feedback, udover disse småting synes jeg godt om siden. :-)

Mvh

Anders

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 09:54

AAARHGH - pis! Var lige ved at afslutte svar til dig, så gik der noget it-galt i den. Så nu bliver det den korte version. 

Tak for input omkring læsehastigheden. Fandt ud af at de andre fisk under mere om, også ræser over siden. Så har skrevet til it-mand, at der skal mindre speed i akvariet. Tak. Mere Om er ikke på forsiden fordi jeg vil have kunderne til at elske det vi laver først, så bliver det lettere også at elske os.(Site og firmas attitude er no-nonsense, derfor er den varme luft gemt lidt væk ;-))

Det med annoncer i større format er interessant. Hvorfor vil du se dem i større format? (Har haft lange overvejelser om det)

Navnet er som det er af historiske årsager og fordi det er bøvlet at skifte. Samt vigtigst - at 99 ud af 100 der besøger sitet på forhånd ved, at vi er et reklamebureau. (Det skulle jeg så have skrevet i overskrift til min første opfordring herinde ...) Men som jeg tidligere har skrevet, jeg ville ikke kalde os the christians, hvis vi startede op i dag.

Tak for din hjælp.

chr

Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:26

Hej igen Christian

Øv, jeg kan ellers godt li' lange svar.

Jeg har forstået og anerkender dit ønske om at lade jeres cases tale for jer, fremfor en introducerende forside. Men jeg tror bare det er farligt spil. Jeg tænker i kommunikation her - jeg tror det er et grundlæggende menneskeligt ønske at kunne orientere sig fysisk: "Hvor er jeg og hvor kan jeg komme hen?". Derfor taler jeg for at du har en startside hvor man ganske kort, evt bare med et par linjer og punchline forstår hvem og hvad man har med at gøre. Det er også godt med en secure haven, som man kan genkende og hvor man komme tilbage og stoppe lidt op og orientere sig om hvor man nu vil hen på sitet.

Mht større billeder - jeg kan ikke læse jeres tekster i jeres cases. Det savner jeg, for det giver mig netop det indtryk af hvem I er, noget du jo ønsker vi skal se før noget andet. Jeg tror også du  ytrede samme ønske i forbindelse med din respons på Hund og Co.

Kan jeg have set det med de guldfisk i en anden sammenhæng?

Venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:24

Min forbindelse er desværre ikke pt hurtig nok til at få det fulde udbytte af introen. Derfor virker det hele lidt spildt for mig.

Startede  med at taste www.thechristians.com og kom ind på noget katolsk dating :D

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:39

Christian P. Olsen:

Hvem vi er og hvad vi tilbyder står under "mere om". Det er gemt lidt, fordi vi først vil lade selve vores produkter tale. 

Problemet er bare, at hvis man ikke ved, at det er jeres produkter der taler - så bliver man lidt lost på siden..

Jeres navn siger ikke noget om, hvem i er og det første man ser i menuen er ord som annoncer, film radio.. jeg tænkte, at det var en annonce side, da jeg først så den.. og ville sådan set aldrig bladre videre..

Jeg tror, i skal kalde det fx. Cases - referencer eller lign. i stedet for annoncer..
Og så flyt kategorien "mere" (jeres profil osv.) øverst i menuen..

Guldfiskene er irriterende, når man prøver på at læse teksten om jer, det er svært at fokusere på teksten og jeg giver hurtigt op og gider ikke læse resten.. Jeg tvang mig selv til at læse det, for at kunne kommentere.

Jeg synes, i skal starte med den lille historie om jeres navn.. 2 x Christian på Christiansgade, det er da skægt.. og så pyt med om det ikke hed Christiansgade eller om i ikke bor der mere og nu kun er én..
Historien er sjov, og det var faktisk dén der gav mig lyst til at klikke ind for at se jeres side, da jeg læste din indlæg her på amino.
Det siger noget om, hvem i er, at i har humor - og det er vigtigt i jeres branche.

Det er fint, at i har en masse referencer at vise på siden, men træls at man ikke kan se dem større/zoome ind.. de fleste af jeres reklamer. kan jeg faktisk ikke læse, hvad der står andet end højst en overskrift.

Og så kunne jeg godt tænke mig at se eksempler på, om jeres reklamer virker (fx. er der x-antal mennesker som læste bladet og x-antal mennesker reagerede på annoncen).. Det kunne også være fint med et par kundeudtalelser.

Fx skriver i ved den ene annonce: "SuperOffices - bringer brugerne tættere på kontakter og kunder end noget andet CRM-system. "
Jeg tænker lidt... Og??!
Jeg vil hellere læse noget i stil med.. "SuperOffice er glade for samarbejdet med the christians, de har gjort bla-bla for os og derfor er de skide gode - med venlig hilsen Dorthe fra superoffice"

Og så lige til sidst ville jeg lige se jeres forside igen.. og det er først nu jeg opdager, at efter et stykke tid står der think outside the bowl.. så giver guldfisken jo pludselig mening!!
Måske teksten skulle komme lidt hurtigere, eller stå der hele tiden, fx. under jeres logo, i toppen af hjemmesiden eller lign. - så i er sikre på, at kunden når at fange pointen, inden de klikker videre. Jeg klikkede i hvertfald meget hurtigt videre fra forsiden første gang, fordi den er lidt "tom" uden tekst eller andet man skal se på før man klikker.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 22:58

Hej Jakodan

Selv om jeg er enig i meget lidt af din kritik, vil jeg da svare alligevel, nu hvor du har brugt så lang tid på det, tak for det. 

Problemet er bare, at hvis man ikke ved, at det er jeres produkter der taler - så bliver man lidt lost på siden.. MEN DET VED MAN GODT, FOR DET HAR MAN PÅ FORHÅND FÅET AT VIDE AF MIG ELLER MIN MØDEBOOKER

Jeres navn siger ikke noget om, hvem i er og det første man ser i menuen er ord som annoncer, film radio.. jeg tænkte, at det var en annonce side, da jeg først så den.. og ville sådan set aldrig bladre videre..SAMME SOM DO - ENIG I DET MED NAVNET MEN FOR BESVÆRLIGT AT SKABE NYT NAVN I FORHOLD TIL GEVINSTEN

Jeg tror, i skal kalde det fx. Cases - referencer eller lign. i stedet for annoncer.. SAMME SOM DO - FOLK ER FORBEREDT ;.)
Og så flyt kategorien "mere" (jeres profil osv.) øverst i menuen.. NEJ - PRODUKTERNE I FORRESTE RÆKKE

Guldfiskene er irriterende, når man prøver på at læse teksten om jer, det er svært at fokusere på teksten og jeg giver hurtigt op og gider ikke læse resten.. Jeg tvang mig selv til at læse det, for at kunne kommentere. FAIR NOK - DE KOMMER TIL AT SVØMME LANGSOMMERE I MORGEN HVILKET FORHÅBENTLIGT GØR DEM KNAP SÅ IRRITERENDE. MÅSKE GØR VI TEKSTEN KORTERE AF HENSYN TIL DIN KOMMENTAR.

Jeg synes, i skal starte med den lille historie om jeres navn.. 2 x Christian på Christiansgade, det er da skægt.. og så pyt med om det ikke hed Christiansgade eller om i ikke bor der mere og nu kun er én..
Historien er sjov, og det var faktisk dén der gav mig lyst til at klikke ind for at se jeres side, da jeg læste din indlæg her på amino.
Det siger noget om, hvem i er, at i har humor - og det er vigtigt i jeres branche. SORRY - MEN FOLK I MÅLGRUPPEN ER PROFESSIONELLE REKLAMEKØBERE - OG DE VIL SE VAREN I STEDET FOR BARE EN SJOV HISTORIE. OG SÅ ER DER JO OGSÅ DET PROBLEM, AT NAVNET IKKE LÆNGERE GIVER MENING I FORHOLD TIL FIRMAET, HVILKET SÅDAN SET ER RET UTJEKKET FOR ET REKLAMEBUREAU ...

Det er fint, at i har en masse referencer at vise på siden, men træls at man ikke kan se dem større/zoome ind.. de fleste af jeres reklamer. kan jeg faktisk ikke læse, hvad der står andet end højst en overskrift. DER ER FLERE DER HAR SAGT DET - OVERVEJER SERIØST AT LAVE EN ZOOM-FUNKTION. MÅ HØRE MED IT-BANDEN HVAD DE SIGER TIL MÆNGDEN AF BESVÆRET I DET.

Og så kunne jeg godt tænke mig at se eksempler på, om jeres reklamer virker (fx. er der x-antal mennesker som læste bladet og x-antal mennesker reagerede på annoncen).. DA DET MESTE ER BRANDINGANNONCER, ER DER MEGET FÅ EKSAKTE TAL PÅ DEM.Det kunne også være fint med et par kundeudtalelser. JEG FRARÅDER ALTID MINE EGNE KUNDER KUNDEUDTALELSER, SÅ DET KAN JEG DERFOR HELLER IKKE SELV BRUGE. MIN BEDSTE OVERBEVISNING ER, AT DET ER MEGET FÅ DER LÆSER DEM, OG ENDNU FÆRRE DER TROR PÅ DEM.

Fx skriver i ved den ene annonce: "SuperOffices - bringer brugerne tættere på kontakter og kunder end noget andet CRM-system. "
Jeg tænker lidt... Og??! HM - DÅRLIG TEKST SÅ, DET ER SÅDAN SET BARE EN BESKRIVELSE AF PRODUKTFORDELEN, MEN DET MÅ JEG JO SÅ GØRE MERE KLART ...
Jeg vil hellere læse noget i stil med.. "SuperOffice er glade for samarbejdet med the christians, de har gjort bla-bla for os og derfor er de skide gode - med venlig hilsen Dorthe fra superoffice" JEG FRARÅDER ALTID MINE EGNE KUNDER KUNDEUDTALELSER, SÅ DET KAN JEG DERFOR HELLER IKKE SELV BRUGE. MIN BEDSTE OVERBEVISNING ER, AT DET ER MEGET FÅ DER LÆSER DEM, OG ENDNU FÆRRE DER TROR PÅ DEM.

Og så lige til sidst ville jeg lige se jeres forside igen.. og det er først nu jeg opdager, at efter et stykke tid står der think outside the bowl.. så giver guldfisken jo pludselig mening!! 
Måske teksten skulle komme lidt hurtigere, eller stå der hele tiden, fx. under jeres logo, i toppen af hjemmesiden eller lign. - så i er sikre på, at kunden når at fange pointen, inden de klikker videre. Jeg klikkede i hvertfald meget hurtigt videre fra forsiden første gang, fordi den er lidt "tom" uden tekst eller andet man skal se på før man klikker. AAARHHH JA... DET ER JO DET HELT SPRINGENDE PUNKT. FOR KOMMER DEN FOR HURTIGT, SÅ ER DET IKKE SJOVT. DET ER PISSE-SVÆRT AT TIME HAR PRØVET MINDST 20 FORSKELLIGE VERISON, MEN MÅSKE SKAL DEN VÆRE EN LILLE BITTE SMULE HURTIGERE. IGEN

Tak for hjælpen - håber jeg kan hjælpe dig tilbage en anden dag.

chr

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 23:04

Hej igen Anders

Jeg er principielt enig i din kommentar angående forside. Men i dette tilfælde har de besøgende fået meget af introen fra min mødebooker eller jeg selv. Og så er det altså pissesvært at lave en forside, der er god indenfor det givne "non-design" koncept. Men det er en meget lang historie. Det optimale ville være, at bytte fiskene ud med små film af os. Så kunne forsiden være en kort intro fortalt af os. Lidt ligesom i stil med Apple´s reklamespots, hvis du kender dem? Men der var der ikke tid til i denne omgang, så det blev guldfisk fra Istock i stedet ... :-)

"Mht større billeder - jeg kan ikke læse jeres tekster i jeres cases. Det savner jeg, for det giver mig netop det indtryk af hvem I er, noget du jo ønsker vi skal se før noget andet. Jeg tror også du  ytrede samme ønske i forbindelse med din respons på Hund og Co."

Den her forstår jeg ikke. Cases er teksterne ved siden af annoncer/spots, og dem kan du forhåbentligt godt læse. Teksten i annoncerne er jo ikke udtryk for os, men for kundernes budskab i den enkelte annonce. Og nej, jeg ønsker ikke, at de besøgende skal få et indtryk af os før noget andet - de skal få et indtryk af produkterne, før de forelsker sig i os. Men som sagt forstår jeg ikke helt hvad du mener. Så hvis du har tid til at uddybe/forklare dig :-)

Tak for hjælpen

christian

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:22

Dejlig overskuelig, minder lidt om Uncle.

/Shock

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 23:30

Afsløret! Det er klart derfra inspirationen er hentet. Godt set - arbejder du selv i reklamebranchen eller er det et rent tilfælde.

chr

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)