Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure / no pay adWords ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det lidt et tankeeksperiment fra min side, men findes der mon nogle, som vil styre adWords kampagner på en no cure / no pay basis ? 

Dvs. der indgåes en aftale om at firma X styrer adWords for mig (eksempelvis) og kun modtager betaling for de konverteringer, som det måtte bringe jf. Google Analytics?

Dette er lige så meget et debatoplæg omkring principperne i ovenstående oplæg som en egentlig opfordring til et tilbud.

Men hvad siger i kloge folk?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:18
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:39

Jeg er egentlig også lidt nysgerrig her - Nogen bud om det er en holdbar løsning for alle parter, og om det er noget nogen bruger?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:42

Hej

Er det ikke det man kalder affiliate marketing? Blot med reklamer andre steder end hos Google?

Hilsen Morten

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 12:44
Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:45

Der er jo en masse der tilbyder hjælp til Adwords, men er der nogen der udelukkende afregner per konvertering, fx salg eller kontakt gennem kontaktformular?

Det er i hvert fald det jeg mener.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mit firma har vi gennem tiden indgået mange CPA aftaler - altså med afregning på performance frem for den tid der bruges. Både med organisk SEO og AdWords.

Du skal dog være opmærksom på hvad det er for konsekvenser en sådan aftale har. Jeg har skrevet et lidt længere indlæg på min blog om CPA SEO - de fleste forhold går igen, hvis det drejer sig om AdWords.

Kort fortalt skal du vide, at du kommer til at betale MERE med CPA, hvis det går godt, at du skal binde dig længere, at din leverandør måske kommer til at tjene mere end dig og at der kan være krav om en exit-betaling, hvis du vil ud af aftalen. Så det er ikke kun fordele, der er forbundet med CPA aftaler.

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:57

Hej,

Jeg har faktisk læst dit blogindlæg før Mikkel - Et super indlæg forresten. Jeg er fuldstændig indforstået med de negative sider det har, og det er også kun fair at man fx binder sig længere tid osv. 

Dog er den helt store fordel for mig, at det er en sikker løsning. Hvis jeg betaler per lead jeg får, og jeg ved at vi konverter x% leads til kunder, så er det en noget mere sikker forretning.

Adwords er ikke det største problem, men fx indenfor telemarketing/mødebooking, har jeg oplevet problemer. Her har jeg både prøvet at betale fast beløb og en lille provision, men jeg har simpelthen fået et skuffende resultat hver gang - Det er kun no-cure no-pay der har virket for mig her.

Derfor har jeg samme tanke omkring Adwords. På nettet er betaling per visning vel snart helt dødt, eller hvad? Min tanke er at betaling per klik kommer til at lide noget nær samme skæbne - Hvad er din vurdering?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:19

Med AdWords CPA aftalr er det mest almindelige at DU betaler de fulde omkostninger til Google - den performanceafhængige afregning er "kun" for de arbejde din leverandør laver. Så du har altså stadig en risiko med en sådan aftale.

Hvis du vil over i ren CPA på AdWords så er det reelt set en affiliate aftale, for her skal din affiliate så investere kontanter i dine produkter. Det vil så også sige, at AdWords kontoen IKKE er din - men din leverandørs, men alle de særlige udfordringer det så giver (f.eks. kan en affiliate vælge fra dag til dag at sende al trafikken til din konkurrent, hvis han kommer med et bedre tilbud - eller bare droppe dig, hvis aftalen er for dårlig for ham).

> Min tanke er at betaling per klik kommer til at lide noget nær samme skæbne - Hvad er din vurdering?

Google har haft tests kørende på CPA, og via affiliate aftaler kan websites der ellers sælgere almindelige annoncer også bruge. Erfaringerne er dog ikke specielt gode indtil nu.

Det er meget svært for Google, at gøre CPA til en ligeså god og strømlinet forretning som CPC. Det er svært at skalere, vurdere og køre ligeså dynamisk som CPC.

Websites der sælger reklamer oplever også, at der fortsat er MEGET bedre indtjening på annoncer der sælges på CPM eller CPC, eller de rene affiliate aftaler. Det gælder naturligvis kun for websites der er så store og veletablerede at de store annoncører gider bruge dem. Det er f.eks. tilfældet på Min-Mave, som jeg jo er lidt med i. Indtjening på affiliate aftaler er EKSTREMT dårlig i forhold til salg af bannere på CPM basis.

Det første skridt i forhold til at modne markedet mere for CPA aftaler er, at de virksomheder der gerne vil lave dem indser, at de altså SKAL betale MEGET mere end det de gør nu! Det virker fortsat somom, at alt for mange tror at CPA er en billigere måde at afregne - og det er derfor regnestykket ikke går op for sites som Min-Mave. Virksomhederne er simpelt hen for fedtede med deres affiliate afregninger!

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:57

Hej Mikkel,

Tak for et godt svar, det gav et godt indblik!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)