Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af sko, skomesser i DK og udland.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligeledes vil jeg høre mht. til at købe vare i udlandet, altså hos en udenlandsk leverandør, kører det som hvis det er en dansk leverandør????

Hvad med hensyn når man er oprettet med cvr, og man er kommet igang, hvad kan man så trække fra i skat, hvis der købes nogte nyt inventar osv.?? Og hvad med f.eks. udlandsrejser til modemesser osv.??

Jeg planlægger jo at have kontor i mit eget hjem til at starte med, og lager for den sags skyld, så mit hjem bliver ligeledes min arbejdsplads.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08

Du kan registrere din kommende virksomhed online på www.webreg.dk

Du kan også læse en masse nyttige ting i  Iværksætter 2009 http://ivbogen.dk/09ivspreads.pdf

Og en masse på http://www.startvaekst.dk/

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 22:05

Lige en anden ting, hvad er bedst for et lille firma som mit, at oprette mig som selvejer eller aps A/S????

Hvad kan I anbefale, og hvorfor????

Ja jeg er meget ny, så derfor alle disse grundlæggende spørgsmål.

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 09:09

Jeg snakkede med dem der arrangerede messen i Munchen i dag, og det eneste mn skal have med er sit Buisnesscard og sit tradelicens....Hmmm???? 

Buisnesscard, hvad mener de med det, er det et kort hvorpå der står hvad min butik hedder, og hvor de kan kontakte mig, og hvadmed tradelicens????

Lidt forvirring. Men måske er det meget enkelt?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:43

Hej Liza!

Min opfattelse af det de efterspørger på messen i München er:

Businesscard = Et visitkort

Tradelicens = Kender ikke til det ord, men min logik siger mig, at de må mene en licens som viser at du har "ret" til at drive forretning. Og dermed er vi tilbage ved udgangspunktet, nemlig at du skal kunne fremvise et momsnummer/CVR.

Så egentlig er det slet ikke så kompliceret. Lav dig et visitkort og registrere dig hos E&S (stedet hvor du opretter dig med et momsnummer). Alternativt lån et nummer af en god ven til dette formål.

Som Lars så rigtigt skriver bliver der med garanti aldrig tjekket op på det. De skal blot have noget at registrer dig på. Så vil nogle måske mene at det er i en gråzone - men der er jo ingen der bliver snydt. Liza kommer ind på messen med en vens cvr nummer og bliver måske netop den indkøber som de alle har stået og håbet på ville kommeWink.

Selvfølgelig skal / må du ikke handle på det lånte cvr nummer. Så se at få skaffet dig et selv. Det er blot hvis du ikke kan nå at få dit eget nummer inden du skal afsted.

God tur - spændende at høre mere om hvad du får ud af det.

Birger

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 10:54

Hej Birger.

Tak for dit hurtige svar, ja det var også det jeg tænkte, men ville lige være helt sikker, hvis det nu var helt hen i vejret:-)

Men som det ser ud nu, så venter jeg og undersøger andre messer, det er enormt dyrt at tage afsted denne gang flybilleterne er ret dyre, og tidsmæssigt bliver det alt for presset hvis det skal hænge sammen med at jeg ville kunne nå at være der og få noget ud af det, så jeg har i stedet aftalt et møde med designeren af hjemmesiden den weekend, så der kommer noget konstruktivt ud af de weekender jeg har fri i. Jeg leder videre efter messer, det ville måske også passe mig bedre med messer der ligger i Madrid, Milano osv. hvor flybilletterne ikke er så super dyre, ellers kontakter jeg stadig leverandørerne hjemmefra indtil videre. Nu skal jeg blot igang med registrering og hjemmesiden, så der er styr på den del. Jeg regner ligeledes med, at få tilmeldt mig et kursus hos skat inden for den nærmeste tid. Nej hvor er jeg spændt. Det er virkelig fedt med jeres gode svar. Tak for det.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 12:38

Dejligt at læse/mærke din iver for at komme igang. Det er mindst de 50% af det hele. Prøv at bibeholde gejsten, også hvis der kommer en dag eller to, hvor det hele måske ikke ser så spændende ud. Så tænk på at du er din egen "herre" og at det du laver er fordi du har lyst til det.

Jeg er spændt på at høre hvordan det går.

Hvis du på et tidspunkt skulle få brug for leverandører af italienske sko, har jeg nogle kontakter som jeg kan formidle videre.

I så fald er du velkommen til at skrive til mig på info@bmchristensen.dk

Mvh

Birger

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 12:57

Hej Birger.

Tusind tak, det kan være jeg får brug for det, det lyder interessant, er det damesko, støvler eller stilletter?

Nå, men jeg skal ihvertfald nok holde gejsten oppe, jeg er godt klar over, at alt ikke er 110 % spændende hele tiden, men som du rigtig nok skriver er der forskellige grundelementer der gør, at man arbejder ekstra hårdt, når først man også kan se formål samt håb inden for det man gerne vil, men er ikke naiv, er godt klar over, at det kræver vilje og masser af tid og gåpå mod.

Tak for et opløftende svar. Hilsen Liza.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 20:29

Hej igen!

Det er både herre og dame sko, støvler, sandaler, stiletter - ja faktisk alt.

Det er fordelt på 3-4 forskellige producenter, som iøvrigt også viser deres kollektion frem på messe i bl.a. Milano.

Birger

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 20:31

Ok, jamen det lyder jo meget interessant. Jeg vil meget gerne have muligheden for at vende tilbage til dig, når jeg har fået sat de andre ting i værk.

Hilsen Liza.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)