Hvis der mod forventning skulle sidde en enkelt Amino der kunne finde på at stemme SF, så læs lige denne artikel først: |
Haha hvor latterligt !
Hvis der mod forventning skulle sidde en enkelt Amino der kunne finde på at stemme SF, så læs lige denne artikel først: |
Når nu du er 3 dage bagud så bør vi vel hellere have opfølgningen med også: http://www.berlingske.dk/article/20090424/politik/904240342/ :) |
Det gør det da ikke bedre. De har simpethen ingen brikker at flytte med SF. |
SunClean. Regøring af solcentre.
De må jo være gået totalt fra forstanden og ud af trit med virkeligheden! (eller også er det mig som er ude af trit med virkeligheden) Anker Jørgensen og hans røde slæng forsøgt jo med ØD i 70'erne og fik det som bekende kun delvist igennem så mon ikke det her går i sig selv igen... |
Tjaee som jeg læser det så er der tale om en række incitamenter til at virksomheder frivilligt kan indgå i en form for ordning hvor ledelsen i samarbejde med medarbejderne i fællesskab vælger hvor en del af virksomhedens overskud skal investeres (det være sig i produktionsapparater, vidreuddannelser m.v.) Det er jo alt andet lige noget betydeligt anderledes end det første link - og incitamenter til en frivillig ordning er vel fint nok - hvis der er tale om en gulerodsmodel så er der jo ingen omkostning ved at sige nej tak og så kan man vel ikke have så meget i mod det, da det ingen konsekvens har for én hvis man ikke ønsker det. Dermed er der altså en verden til forskel fra 70ernes tanker om ØD. Men sådan er det jo tit med aviser der er så meget vinkel på at man nogle gange bliver i tvivl om hvad det reelt handler om. |
Ansatte skal forvalte firmaers overskud Hvis det blev muligt, ja så havde jeg talt for nye løftevogne, frysere, indgangsparti mm. til min arbejdsplads (dagligvarerforretning). Synes det er lidt latterligt, men hvis Villy mfl. tror de kan vinde stemmer på det, så må de da gerne prøve Desuden ville det blive et rent gedemarked, hvis feks. alle i Mærsk skulle blive enige om at bruge overskuddet! |
Ahhh Ronni, så var det dig der var Amino's SF'er ;-) |
Lol :P Nu tror jeg nok snarer at historien lyder at journalisten har ringet 40 HB Medlemmer op for at finde 1 der udtalte sig lidt i den ønskede retning ;) Generelt set er der meget få decentrale / decentralistiske partier i folketinget i dag - jeg tæller bestemt SF som et af dem på de fleste fronter og jeg kan ikke se hvorfor SF ikke skulle være et bedre alternativ end Socialdemokrati 1 (A) , 2 (V), 3 (K) eller 4(DF) som jo over en bred kam straffer selvstændige så vi brænder topskat hele vejen uden nogle former for fradrag som resten af systemet kører på. Tilbage er der vel reelt 4 muligheder og af dem kan man vel næppe tage de 2 seriøst (Ø og Y) så tilbage står man så med 2 decentralt orienterede partier i folketinget (F + B). Men ok nu går jeg jo nok også mere op i Centralistisk vs. Decentralistisk end en forældet fortolkning af politik som højre vs. venstre - Det giver ikke megen mening i 2009. Derudover så ved jeg at SF faktisk barsler med sit første Erhvervspolitiske udspil på landsplan og jeg tror da bestemt ikke at man skal lade et enkelt HB medlems holdninger tegne hvad fremtiden byder på. Men hvor synes du så æggene kan lægges i kurven Martin? Man kan vel umuligt få øje på nogle politiske tiltag fra den siddende samling socialdemokrater der har gjort livet lettere eller skubbet tingene i den rigtige retning siden 2001? |
Man skulle tro at artiklen var fra 1. april og ikke 23. april! Skal medarbejderne så også have tegnedrengen frem hvis virksomheden giver underskud? Nu er det vist på tide at de politikere kommer ud i virkeligheden en tur! /JJ |
Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!