Jeg vil i dette indlæg gerne høre om der er nogle der har noget erfaring med at skulle markedsføre deres imporeteret produkter med lav budget. Vi har startet et tøj og beklædnings firma som vi imporetere fra Asien, vi har vores eget mærke som vi "brander" vores firma igennem, og har selvfølgelig de mest gængse metoder på plads hjemmeside, lidt brochure værk osv. osv.
jeg vil sige at vores største problem er lidt at skulle fange kunde eller nærmer bygge et potentielt kundekartotek op. Vi har prøvet de mest almindelige metoder www.dgs.dk også bare ringe canvas, og www.alibaba.com for at fange kunder i udlandet. men kender i nogle andre kanaler som er mere effektive. Vi ved at vore produket er der et marked for (i vores tilfælde som nævnt tøj og beklædning). Så det er ikke et spørgsmål om det kan sælges men nærmere et spørgsmål om hvordan det skal sælges.
Mangel på likviditet kan kvæle en forretning, men hvor der er vilje er der en vej. Hvis du skal vende hver en krone ja så kan det være en stejl bakke at kravle op ad, hvor du skal forvente at afsætte nogle "learning-by-doing" kroner.
Jeg ville umiddelbart mene at den nemmeste, billigste og bedste etableringsomkostning vil være en god solid hjemmeside, men fokus på B2B (Business 2 busines). Salgsarbejdet vil være en kombination mellem adwords (webreklame) og opsøgende salg.
Har du et meget specielt produkt der har noget "kant" eller en specielt vinkel, ja så kan viral reklame via facebook/myspace/twitter/youtube være en mulighed for at skabe en efterspørgsel for dit produkt, hvilket vil lette din forhandling med butikkerne.
Prøv at give mig et kald på 26856913... Vil gerne høre mere om det, måske kunne vi finde ud af noget interessant. Men skal vide lidt mere om produktet og målgruppen.
Hvis du vil sælge dine beklædnings dele i udlandet, vil jeg anbefale at finde en agent i det pågældende land som kan varetage din opgave mod betaling. Hvis det er her hjem til at det og pak kufferten med tøjet og kom ud på landevejen og opsøg potientielle kunder.
Hvis de siger nej første gang, kan du måske tilbyde dem at ta noget i kommision, så de bare kan sende alt det de ikke får solgt retur.
Lav nogle aktrative aftaler som folk ikke kan sige nej til, og så når de er faste kunder giver du dem normale betingelser.
Ja vi kender nok alle det med at sidde foran google til langt ud på natten, søge som en gal efter virksomheder man håber kunne være interesseret, og hvis det ikke var svært inden krisen så det ihvertfald blevet det nu..
Du skulle prøve at tage et kig på www.kompass.com der finder du agenter, grossister, supermarkedkæder samt alt hvad har med det at gøre som du søger til dit brand
Vidste du, at du på FaceBook kan få vist dine Facebook annoncer for profiler fx inden for tøj og mode samt, at du kan segmentere på andre profildata. Det behøver ikke at koste mere end ca. 30 amerikansle cents at få vist dine annoncer 1.000 gange.
Vidste du, at du på LinkedInhar mange af de samme muligheder som på Facebook. Du skal dog regne med at visningerne er lidt dyrere. De koster nok omkring 3$ for 1.000 visninger. På LinkedIn har man dog ikke de samme gode muligheder for at segmentere på lande. I europa kan man dog vælge kun at vise sine annoncer for englændere eller hollændere.
Endelig bør du overveje en Searh Marketting Strategi. En kombination af søgemaskineoptimering på lokale sprog (med mindre alt i din branche foregår på engelsk ) og tekstannoncer som fx Googles AdWords.
NB.
Annonceringstilbudene findes hos både FaceBook og LinkedIn i bunden af siden når du er logget ind som bruger.
Jeg håber, at du kan få inspiration af dette indlæg.