Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvornår kan man vurderer om et domænenavn læner sig for meget op af et andet domæne og hvornår er det ulovligt. Hvad siger loven om emnet?

VH

Haydar

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:57

Det er altid et skøn, så hvis du ikke vil ud med navnet... så kan det være ret svært at svare på, med mindre du har tænkt dig at kalde det cokicola.dk eller lign. 

-karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Hej Karsten,

Det er ikke en stor hemmelighed som sådan, jeg har en hjemmeside og en registreret virksomhed, som begge hedder Regnskab-Let.dk, og kontaktes nu af et firma som hedder "Let Regnskab" og de har hjemmesiden letregnskab.dk. Vi har intet til fælles udover navngivningen og jeg har faktisk ikke være bekendt med det andet selskab indtil nu.

Jeg mener ikke at der rent lovgivningsmæssigt er et problem for mig her, da min virksomhed ligeledes er registreret, med samme navn, og jeg derved ikke kan ændre det.

//Haydar

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 20:42

Hej Haydar,

Hvis du siger, at I beskæftiger jer med forskellige områder er der ikke noget problem idet. 

Hvis i arbejder med noget der ligner hinanden mener jeg, der skal ind og kigges på hvem der er først registreret, hvilket logonavn der er registreret og om der skal kan være tale om det er bevidst. 

jeg kan se at din virksomhed er registreret januar 08 og den anden kan jeg slet ikke finde på cvr.dk. så umidlbart tror jeg ikke du står til at have problemer. 

Men jeg vil da klart råde dig til kontakte en jurist som ved noget om registreringer.

Patrick,

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:57

Letregnskab.dk er et revisionsfirma fra omkring 1990. Jeg mener, at at letregnskab ApS er et af deres binavne til deres  hovednavn Woiremose. Jeg skal ikke gøre mig klog på grænsedragningerne mellem jeres virksomhed, men umiddelbart mener jeg at letregnskab er en bogføringsydelse - og dit regnskabs-let er et program?

Jeg ville ikke bruge mere tid på dette, hvis jeg var dig før der eventuelt ligger en klage fra Woiremose til klagenævnet. Det er dem der ser et problem og hvis du render til advokat nu begynder taksametret at tale for dig nu. Vent og se hvad der måtte komme.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Mange tak til alle for deres gode svar.

Nogen der kender en jurist som kan kvalificere sagen i detaljer uden jeg parkerer den endeligt?

På nuværende tidspunkt er der selvfølgelig ikke tale om et angagement og da jeg først gerne vil kvalificere om der er årsag til at gå videre.

//Haydar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)