Jamen det lyder jo til, at det er nemt at have med at gøre! :)
Er der noget loft på hvor meget man bare sådan kan give i udbytte? Eller hvor mange gange om året? Eller andet små hager som man skal være opmærksomme på?
Og med at egenkapitalen skal være i orden, mener du vel bare de 125.000 som APS'et altid skal have?
Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd
Korrekt med egenkapitalen, og der er ikke andet loft på udbyttet men der er jo ingen ide i at udlodde udbytte til en høj beskatning. I stedet optimerer man det så I hæver løn op til topskatten og udbytte op til bundgrænsen. I kan som Olsen også skriver lave acontoudbytteudlodning når som helst i året men det nemmeste er at gøre det i et hug.
Ganske vist står pension ikke højest på jeres ønskeliste, men I kan anvende den på 2 måder.
For det første er der den fordel at kapitalpensionen kan indrettes således at I selv afgører hvor meget der indsættes, dvs at I i gode tider kan indsætte mere end i dårlige tider. Hvis I vælger den type hvor I kun har et depot og en konto kan I selv handle værdipapirer, hvilket er det rette tidspunkt lige nu. Invester for små beløb i forskellige C20 aktier og lad dem stå i 3-5 år, så skal I bare se løjer.
For det andet kan I vælge at bruge ratepensionen som en buffer til dårlige tider. Det skyldes at I når som helst kan trække pengene ud af pensionskontoen når som helst og inden for få dage og anvende dem til privat forbrug. Ganske vist skal I betale topskat af pengene, men det skal I jo under alle omstændigheder.
Et andet forslag er at tage på en "forretningsrejse" eller ophold i forbindelse med kunderelationer, nye markeder, inspiration, uddannelse o.l. Alt sammen noget som virksomheden kan betale skattefrit. I skal selvfølgelig kunne dokumentere en relation til jeres firma, men det finder I nok ud af ;-)
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I laver siden I, 2 mand kan lave et overskud på 100.000 om måneden det lyder af rigtig meget....
disse penge kan I jo bruge til mange ting ud over pension, som jo ikke er så sjovt i den alder. Det der kunne være sjovere er en pæn firmabil som man kan lease eks. BMW 525i 6.000 kr. pr. mdr.+m. set hos Terminalen. Køb nogle ordenlige jakkesæt som arbejdstøj og brug det privat, det passer også godt til en BMW. Når I nu har fået en en ordenlig bil og et pænt sæt tøj så ta og kør ud på et godt spisested og få en lækker middag så kan I samtidg holde generalforsamling og tag bare et par venner med. Til jeres hjemmekontor køber I nogle gode møbler som Arne jakobsen stole og et Piet Hein bord samt en dertil hørende kogle lampe i kobber som I selvfølgelig kan nyde i fritiden (fuld fradragsberettiget). Så ser det også lidt bedre ud med noget kunst på væggene. Når I er kommet godt igang så skal i jo have nye telefoner begge to og her kan I jo vælge Nokia 8800 Sirocco Gold pris ca. 9-10.000 som er fuld fradragsberettiget, forbruget bliver selvfølgelig afholdt af firmaet incl. privatsnak. Til BMWén høre selvfølgelig et tankkort fra firmaet.
Så drenge... FYR DEN AF:-)
Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk
Ganske vist står pension ikke højest på jeres ønskeliste, men I kan anvende den på 2 måder.
For det første er der den fordel at kapitalpensionen kan indrettes således at I selv afgører hvor meget der indsættes, dvs at I i gode tider kan indsætte mere end i dårlige tider. Hvis I vælger den type hvor I kun har et depot og en konto kan I selv handle værdipapirer, hvilket er det rette tidspunkt lige nu. Invester for små beløb i forskellige C20 aktier og lad dem stå i 3-5 år, så skal I bare se løjer.
For det andet kan I vælge at bruge ratepensionen som en buffer til dårlige tider. Det skyldes at I når som helst kan trække pengene ud af pensionskontoen når som helst og inden for få dage og anvende dem til privat forbrug. Ganske vist skal I betale topskat af pengene, men det skal I jo under alle omstændigheder.
Et andet forslag er at tage på en "forretningsrejse" eller ophold i forbindelse med kunderelationer, nye markeder, inspiration, uddannelse o.l. Alt sammen noget som virksomheden kan betale skattefrit. I skal selvfølgelig kunne dokumentere en relation til jeres firma, men det finder I nok ud af ;-)
Det holder bare ikke !
Kapitalpensionen er intet værd i og med at den ikke giver fradrag på selve topskatten. Med den nye skattereform der er lagt op til bliver den mere eller mindre begravet.
Det du lægger op til med kapitalpensionen kan man også med ratepensionen. Bortset fra at der er fremsat et lovforslag om en overgrænse på 100.000 kr. årligt men mon ikke pensionsselskaberne m.v. får skudt den til hjørnespark i høringsfasen.
Ideen om at hæve en ratepension i utide er direkte dårlig. Så kan man ligeså godt lade pengene stå i selskabet. Det er iøvrigt også billigere at tage udbytte ud udover de 28% end at lade indkomst beskatte med topskat.
Nu kan jeg godt følge humoren i Jens Stærs indlæg, som måske ikke skal tages helt bogstaveligt, men glem alle disse gode råd om forretningsrejser, dyre jakkesæt der også bruges til privat brug, indretning af hjemmekontor m.v. Det ender i at I får en bon fra Skat på maskeret udbytte, og udbytteskat når/hvis I tager fat i det. Men - hvis jeg skal følge Jens - forkæl jer selv i relation til selve virksomheden og virksomhedens lokaler m.v..
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I laver siden I, 2 mand kan lave et overskud på 100.000 om måneden det lyder af rigtig meget....
disse penge kan I jo bruge til mange ting ud over pension, som jo ikke er så sjovt i den alder. Det der kunne være sjovere er en pæn firmabil som man kan lease eks. BMW 525i 6.000 kr. pr. mdr.+m. set hos Terminalen. Køb nogle ordenlige jakkesæt som arbejdstøj og brug det privat, det passer også godt til en BMW. Når I nu har fået en en ordenlig bil og et pænt sæt tøj så ta og kør ud på et godt spisested og få en lækker middag så kan I samtidg holde generalforsamling og tag bare et par venner med. Til jeres hjemmekontor køber I nogle gode møbler som Arne jakobsen stole og et Piet Hein bord samt en dertil hørende kogle lampe i kobber som I selvfølgelig kan nyde i fritiden (fuld fradragsberettiget). Så ser det også lidt bedre ud med noget kunst på væggene. Når I er kommet godt igang så skal i jo have nye telefoner begge to og her kan I jo vælge Nokia 8800 Sirocco Gold pris ca. 9-10.000 som er fuld fradragsberettiget, forbruget bliver selvfølgelig afholdt af firmaet incl. privatsnak. Til BMWén høre selvfølgelig et tankkort fra firmaet.
Så drenge... FYR DEN AF:-)
Det er lige et indlæg som dette der sætter mit blod i kog. Total udnyttelse for egen vindings skyld føj for den lede, det er bare totalt usmageligt. Jeg fatter ikke at folk gør sig så mange krumspring for at slippe letter i skat, vi skal alle betale skat for at være her, er du utilfreds med dette så find et andet sted at bo. Det er jo tydeligt at når man tænker på denne måde, så bidrager man ikke til vore høje velfærd, måske mig der er mere rød i min tankegang end jeg normalt ser mig selv som, men det er total dårlig stil i min verden.
Tror ikke det var et helt seriøst indlæg. Jeg vælger i hvert fald at tage det som lidt god sarkasme. Desuden så holder den som nævnt ikke, du vil jo blive bonnet af skat og desuden så mener jeg alligevel ikke man kan trække jakkesæt fra som arbejdstøj, med mindre det lever op til visse regulativer osv. Så tror slet ik der er nogen grund til at koge dit blod på den anledning ;D