Sørg nu for at tænke grundigt over dit valg, så du også får en skalérbar løsning.
Som jeg plejer at sige til mine kunder, det værste der kan ske er at du får succes! :O)
Så sørg for at vælge en løsning som du mener er fremtidssikker, kan arbejde sammen med dit regnskabssystem, understøtter betalingsgateway og evt ELP hotel.
Jeg ser desværre alt for ofte kunder der har sparet på sin shop løsning men skal ud og betale mange penge efterfølgene for at få en ordenlig shop løsning, hvor alle data fra den gamle shop skal flyttes over.
Hvor er det bare rigtigt. Godt skrevet
.. Nu har jeg haft webshop i næsten 4 år hos Scannet og desværre havde jeg ikke dette i tankerne, da jeg startede og det svier lidt nu..
Du spurgte lidt til erfaringer med Scannet og her er mine:
Scannet er udmærket at starte i, men der kan ikke udvikles på systemet. Det er en "out of the box" løsning hvor du må tage de opdateringer, som de nu laver. Du kan altså ikke lige få en god ide implementeret i dit system. Det er måske nok billigt at starte med, hvis du kun ser på webshoppen, men husk endelig at tænke på SEO også og her skal du købe noget til hos Scannet og så er det ikke så billigt mere, som du lige umiddelbart ser det. Nu lyder det måske negativt, men husk at se ud i fremtiden og her er det værste at være låst fast og ikke kunne videreudvikle sig. Scannet er fint nok, men der er begrænsninger og hvis jeg endelig skulle vælge idag, så ville jeg klart vælge Dandomain, altså hvis det skulle være et standard system, -for de har alligevel rykket sig en del mere end Scannet har det i de 4 år, som jeg har været med..
Husk at det er i starten, at du skal tænke på fremtiden, som de andre også nævner det og det er altså ikke så let "bare" at skifte system, så tænk dig rigtigt godt om og lur nogle af de andre butikker af, som har været med i længere tid. Hvad gør de og hvordan ser deres systemer ud. Og tænk også gerne på hvordan du syntes den optimale måde at købe vin ville være. Skal man "kun" kunne vælge mellem Rødvin og Hvidvin eller skal der også distrikter med og hvordan vil det så se ud i en shop ? Skal man kunne vælge udfra prisen ved f.eks. en søgning osv osv.. Det ville jeg tænke på inden jeg valgte system og så derefter se hvilke systemer, der kan levere det, -enten nu eller senere... (det er ikke for at spille "kloge-Åge", men for at pirke lidt til dine planer, så du vælger rigtigt første gang, -også selvom det så viser sig at være Scannet, -for så har du da tænkt :o) )
God fornøjelse og held og lykke, -uanset hvilket system du vælger :o)