Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrangere fest for unge ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg er en frisk ung man på 23 jeg søger en god vejledning til hvordan man kommer ordenlig igang med at lave nogle fester som man i sidste ende kan tjene penge på. med priser, bar, entré, dj, leje af udstyr, lovgivning, alkoholbevilling, dørmænd, promotion, koda og gramex afgift, og meget mere.... i sidste ende vil jeg gerne få så meget erfaring inden for dette området, at jeg en dag selv kan åbne et diskotek eller en bar.

indtil videre har jeg fået skaffet 8 personer som gerne vil være med til projektet. som får hver sit ansvarsområde, økonomi, sikkerhed, bartender osv..og personerne skal også være med til møder 1-2 om måneden som danner rammer for hvordan reglerne og de forskellige forslag som folk har.. så jeg ikke bare står hele.. for i min undersøgelser fandt jeg ud af at der er utrolig mange ting man hvide og have styr på, lovgivning, økonomi, finde lokale, leje af udstyr, alkoholbevilling og meget mere..  og jeg kan ikke holde styr på alle de ting mig ene alene..

da alt dette med at lave / arrangere fester er lidt nyt for mig vill jeg gerne høre lidt om hvordan i har gjordt og hvordan i gør for at få det til løbe rundt økonomisk

hilsen poul

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:24

Hej Poul

Det kræver mange ting, men bl.a. noget økonomi der kan dække et evt. underskud. Da man jo bliver nød til at kunne betale de forskellige leverandører. Men smid mig gerne en mail på hundahl@upfrontmusic.dk, med lidt mere info, ideer og tanker.

Så skal jeg gerne kigge på det, og måske kunne vi tage et møde, hvor du får lidt tips & tricks, og snakker om hvad der er af muligheder. Ingen der siger man skal starte ud med et event i en hal. Første arrangement kunne måske bare være på et spillested eller club, hvor de står for baren, personale osv. Men du til gengæld tager dig af musik / underholdning, markedsføring osv.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 08:53

Hej poul!

Det som du også kunne var at hjælpe f.eks DSU "Dansk socieldemokratisk ungdom" eller andre

Der mange klubber og foreninger der mangler sådanne nogle ildsjæle som jer.

Man kunne lave hele arrangementet for dem og komme med en pris til dem.

Her kommer du ikke til at slås med en alkoholdbevillig, da det er foreningen der kommer til det.

For en alkoholdbevillig er ikke bare lige til få "desværre" kommune/politi kræver sgu en hel masse, det ved jeg fra da min kæreste lavede et arrangement, med livemusik. det første år, året efter gik et par lokale foreninger med ind i det og så var kommune/politi meget mere villige til at udstede alkoholdbevilligen.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:09

Hej Poul,

Alkoholbevillingen er faktisk den største hurdle her. Der er visse krav, der skal opfyldes få at få en alkoholbevilling.

For det første skal baren have en fast adresse. Du kan ikke være mobil og tage ud til kunder og anvende din alkoholbevilling der. Det kræver, at din kunde får en bevilling (en såkaldt lejlighedsbevilling). Det kan man få een til max 2 gange årligt samme sted. Hvis di kunde derimod opkræver penge fra sine gæster forud for arrangementet og så betaler dig, så kræves der ikke en bevilling. Men det betyder også, at du er nødt til at lave en forudgående skriftlig aftale om, hvor meget den enkelte gæst kan få udskænket før baren lukkes for vedkommende. Ad libitum kan også bruges.

Hvis din kunde af en eller anden årsag allerede har en bevilling, så må du godt opkræve penge for hver solgt drink/genstand direkte hos den enkelte gæst.

Det er meget svært at få en alkoholbevilling og det vil være nemmere at overtage en bevilling i forbindelse med lokaler. Du skal dog sørge for at betinge dig, at du kan overtage bevillingen, ellers står du med lokaler og ingen bevilling. Der skal altså en advokat med ind over. Du kan evt. også leje lokaler, hvor der er tilknyttet bevilling. Disse er nok bare meget sjældne.

Udover det, så koster det ikke meget at starte den slags op, da man kan sælge for 50.000 i udsalg med et indkøb på under 10.000,-

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Skrevet kl. 12:49

det lyder som en rigtig god ide at tage kontakt til de forskellige foreninger.. men hvilken foreninger findes der?, jeg kender ikke nogen foreninger, og hvordan for man kontakten til dem. Jeg er kun 23 år og har kun 9 klasse og har gået et år på teknisk skole som Mediegrafiker og arbejdet et år på Discotek IN som afrydder, så jeg har ikke vldt mange værktøjer eller kontakter at hive på der Jeg tror også at jeg bliver alt for nervøs og usikker hvis jeg ligger hård ud med at give en forening et tilbud når det begunder at handle om store penge som 20- 50.000 kr. jeg vil jo gerne starte stille og roligt ud så jeg kan skabe mig en erfaring.

hvad var det for nogle foreningner der gik med ind det da din kæreste lavede et arrangement ?

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Skrevet kl. 12:59

okay så tror jeg det er nemmere hvis vi lejer et diskotek og selv sørger for promotion, dj og underholdning.

hvis man opretter det som en forrening, for man så kulturstøtte ? er der ikke noget med at de forkellige sportsforeninger for en kulturstøtte på 25.000kr årligt eller sådan noget ?

kan godt mærker at alt det her med alkoholdbevilling er meget mere seriøst en jeg havde forstillet mig og at der skal gøres en indsats for der sker noget.

men tusind tak for hjælpen .. så blev jeg da det klogere

hilsen poul

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Skrevet kl. 13:02

tak for hjælpen.

jeg smider dig en mail..

hilsen Poul

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:33

Hey Poul

Jeg kan se du har arbejdet på IN, så jeg går ud fra at du befinder dig i KBH.

Jeg kan se at du er halt ny på markedet.
Nu har jeg kæmpe erfaring med at arrangere Events (fester) i Kbh og det bedste råd jeg kan give dig er at starte småt.

Nu har du været afrydder, dvs. du har et godt indblik i hvad det vil sige at arbejde som afrydder og set hvordan det er at stå bag en Bar. Hvilket er et kæmpe plus.

Jeg har stået bag diverse Events i byen så som : LOCO, FreakShow & Matsuri. 
Hjælper og rådgiver til :  WhatHappens, David Guetta (Hal D), Okyo m.m.

For at man kan drive en Klub skal du kunne vide hvad der skal til på de forskellige stillinger der nu er i en Klub. Derfor ville det være smart at arbejde en smule mere indenfor natklubber. evt. start med bag baren og derfra udvikle dig som koordinator og op. På denne måde kan du virklig sætte dig ind i det og få god erfaring.

Men som sagt, start med små Fester og arbejd dig opad. For at lave et godt event bliver du nød til at sætte penge ind i det. Dvs. Bannere (ude på gaden, ude foran klubben & indefor), Plakater, "pynt", Søde danse piger evt. Ordenlige dørmænd...

Det er vigtigt at vælge nogle gode og fornuftige Dørmænd. De er nemlig det første dine kunder ligger mærke til. Kan de ikke li' dørmanden, kommer de ikke igen, det er sten sikkert.

Du er mere en velkommen til spørge til råds vdr. Events. Jeg er frisk på at hoppe vippen.

Hilsen
Ilija 
Sekulovic@gmail.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)