Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leasingaftale

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg er på den rigtig side for dette spørgesmål, men håber desperat at der er en af jer der har et svar....

Jeg har en virksomhed, som min mand drev de sidste mange år. Nu er der sket det at min mand er gået bort, og jeg er ved med at afvikle virksomheden. Alle vores kreditor (og kunder) har vist stor forståelse for min ulykkelig situation og jeg har kunne lave aftaler med dem alle sammen.

Nu til mit problem, den eneste som vil ikke være bare en smule forståelig er vores leasingselskab, som vil have 102.000,- kr hvis jeg vælger at stille de 3 biler. Desuden vil de melde mig til RKI. Jeg har ikke de penge og jeg er bange for et konkurs, fordi så står jeg med 3 børn på gaden.

Jeg mener at have hørt at leasingselskaber har ikke rettighed til dette, men kan ikke huske hvor jeg har hørt det henne. Er der nogen af jer der har hørt en indslag omkring hvorvidt leasingselskaber skal tage biler tilbage uden at tage sådan et stort sum for det??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:54

Hvad står der i leasingaftalen om mulighederne for at komme ud af aftalen før ophør? Det er ikke unormalt at det koster en anseelig sum penge at komme ud af den "i utide".

Leasingselskaberne kender ikke rigtigt til begrebet hensyn da det ikke er noget de tjener synderligt mange penge på.

Er det ikke muligt at sælge virksomheden eller dele af denne, i stedet for at afvikle den?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 08:35

Hvilke leasing selskab, er det vi snakker om?

Jeg mener at have hørt at leasingselskaber har ikke rettighed til dette, men kan ikke huske hvor jeg har hørt det henne. Er der nogen af jer der har hørt en indslag omkring hvorvidt leasingselskaber skal tage biler tilbage uden at tage sådan et stort sum for det??

Svar: Der har været en kæmpe debat på det område, og ja nogle selskaber tager det leaset retur, men det kommer også an på hvilke aftale man har indgået.

Der 3 former for leasing.

1. du leaser bilen over 48mrd. og når de er gået er der en restværdi som du skal betale så er bilen også din "de fleste forhandlere og banker gør de på denne måde"

2. du leaser bilen over 48mrd, her står du selv for service, rep også videre på bilen. der vil være en restværdi men den er lidt mindre.

3. du leaser bilen over 48mrd. selskabet betaler service, rep osv. muligvis undtaget dæk. når de 48 mrd er gået levere du bilen tilbage og så er den leasing slut "den er dyrer end de andre, men her kommer du ikke til at stå med håret i postkassen, hvis uheldet skulle være ude.

_________________________________________________________________________________________________________

Men hvilke slags firma var det din mand drev? og har i stadigvæk kunderne?

for det kunne være en ide at sælge virksomheden med kundekardotek og bilkontrakter.

Desiree

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 20:54

Leasingaftalen siger at hvis man vil komme ud før tiden skal man betale ½ delen af den skyldig leasingsumme. Det er også ok, når man bare ikke gider mere, men jeg synes bare at have hørt et eller andet sted at de der "straf" de kræver er ikke lovlig...

Jeg har også prøvet at sælge virksomheden, problemet er bilerne. De er blevet leaset inden finanskrisen og i dag kan du få en kassebil smidt i nakken for det halve.

Men tak for dit svar

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:13

Hvad firma drev din mand ? ?

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:18

Hej

En leasingkontrakt er en selvstændig aftale, og således ikke en finansiering af bilen som sådan. Man kan derfor ikke komme ud af aftalen ved "blot" at leverere bilerne tilbage, men er istedet forpligtiget til at følge de aftaler man har underskrevet. Det er således ikke ulovligt at leasingsselskabet ikke vil holde dig skadesløs.

Stod firmaet i begges navne, og hvilken selskabsform er firmaet drevet under, - det er svaret på de spørgsmål der vil være afgørende for om der er en vej ud af leasingkontraktens aftale. Det synes jeg du skulle betale en advokat en times tid for  at rådgive dig omkring.

/Michael

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 08:02

Dyrebilen.dk:

Hej

En leasingkontrakt er en selvstændig aftale, og således ikke en finansiering af bilen som sådan. Man kan derfor ikke komme ud af aftalen ved "blot" at leverere bilerne tilbage, men er istedet forpligtiget til at følge de aftaler man har underskrevet. Det er således ikke ulovligt at leasingsselskabet ikke vil holde dig skadesløs.

Det kommer an på hvilke form for leasing man har lavet.

Hvorfor leasing selskaber gerne vil have en Stor del af pengene når man levere bilen tilbage, det er fordi de ligger også sælger kontraktern videre.

90% af danske leasingskaber sælger deres kontrakter videre. til banker finansfirmaer det gør de for at opretholde deres likviditet.

Leasings kontrakter er som pantebreve, man kan rebelønne dem. Derfor er mange leasings selskaber som ROVDYR, når man gerne vil ud af kontrakt.

Så mit råd er når man igår en leasings kontrakt skal man undersøge markedt ellers kan man står som ups2006.

Desiree

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 08:05

En montagefirma, montage af aluminiums- og glasfacader samt solafskærmning

Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 08:16

Hej der,

Du har fuldstændig ret, at man skal undersøge marked inden man leaser en bil, og det har vi sandelig også gjort.

Det eneste vi har ikke taget med i regnestykket var at min mand går bort blot 42 år gammel. Hvem af jer vil have tænkt på det? Og ja, jeg kunne godt skaffe de penge, men jeg synes alligevel at det er et stort beløb.

Forresten har jeg sat en advokat på, som prøver at finde en løsning..

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 08:29

Hej UPS2006

Det kan vi godt se, og selvfølgelig er det trist at han er gået bort.

Det med advokaten er Godt og håber da selvfølgelig at han/hun finder en god løsning.

Min Idé til hvordan, man kunne komme rimeligt ud af det, var at forhandle med selskabet, at du måske hjalp med at få bilerne releaset.

det er kun et foreslag, og det kommer også an på om du kan overskue det.

du kan jo smide en annonce forskellige steder på nettet.

Men herfra Ønsker jeg at du kommer godt ud af det Smile Så dig og dine børn kan komme videre for det er jo det man har brug for

Vil ØNSKE GOD WEEKEND

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)