Jeg ved ikke om jeg er på den rigtig side for dette spørgesmål, men håber desperat at der er en af jer der har et svar.... Jeg har en virksomhed, som min mand drev de sidste mange år. Nu er der sket det at min mand er gået bort, og jeg er ved med at afvikle virksomheden. Alle vores kreditor (og kunder) har vist stor forståelse for min ulykkelig situation og jeg har kunne lave aftaler med dem alle sammen. Nu til mit problem, den eneste som vil ikke være bare en smule forståelig er vores leasingselskab, som vil have 102.000,- kr hvis jeg vælger at stille de 3 biler. Desuden vil de melde mig til RKI. Jeg har ikke de penge og jeg er bange for et konkurs, fordi så står jeg med 3 børn på gaden. Jeg mener at have hørt at leasingselskaber har ikke rettighed til dette, men kan ikke huske hvor jeg har hørt det henne. Er der nogen af jer der har hørt en indslag omkring hvorvidt leasingselskaber skal tage biler tilbage uden at tage sådan et stort sum for det?? |
Hvad står der i leasingaftalen om mulighederne for at komme ud af aftalen før ophør? Det er ikke unormalt at det koster en anseelig sum penge at komme ud af den "i utide".
Leasingselskaberne kender ikke rigtigt til begrebet hensyn da det ikke er noget de tjener synderligt mange penge på.
Er det ikke muligt at sælge virksomheden eller dele af denne, i stedet for at afvikle den?