Det er jo en frygtelig situation (og noget som i princippet kan ramme os alle). Det giver jo stof til eftertanke. Den virksomhed din mand har drevet. Har den været drevet som personlig virksomhed eller i ApS form og har virksomheden en værdi ? Det jeg tænker på er at det måske er muligt at omdanne virksomheden til ApS hvis det ikke allerede er et ApS, og hvis det så senere viser sig at det ikke kan bære/sælges kan selskabet opløses. Jeg ved så bare ikke om leasingselskabet vil kræve personlig kaution i forbindelse med en selskabsstiftelse. I såfald er det jo ligegyldigt. Men ellers er Desirees løsning jo ikke dum. Find nogle - her evt. - der overveje at lease lignende biler og prøv om det er muligt at få dem til at overtage leasingkontrakten. I har jo trods alt formentlig lagt en ganske pæn ekstraordinær ydelse da kontrakterne blev indgået. Spørgsmålet er så bare om leasingselskabet vil acceptere en overdragelse og hvad de skal have for det. At de kun tænker i penge og også gør det i sådan en situation her kan man jo kun ryste på hovedet af. Inddragelsen af en god advokat er et egentligt must i den her situation. Uanset hvor gerne du end ville er det ikke noget du selv kan overskue og det har du formentlig heller ikke kræfter til og skal også bruge kræfterne på at komme videre. |
Det er en god ide, leasingselskabet er indforstående med at jeg overdrage leasingkontrakten. Så må jeg finde siden herind hvor der er noget der drejer sig om dette.
Virksomheden er drevet som personlig ejet (i mit navn) ellers var situationen en helt anden. Desværre måtte min advokat fortælle mig, at der er ingenting at gøre, de er i deres fuld ret til kræve dette beløb. Hun mente også at hvis jeg ikke finder nogen der vil have bilerne, så var det nok den billigste løsning. Så har jeg tabt 35000 per bil og i betragtning at bilpriserne faldt så drastisk her på det sidste er jeg faktisk billigt sluppet. Hun har nogen klienter der har mistet op til 100000 per bil...
Tak for dit svar