Hvor tjekker jeg det henne ? |
Ja det er en underlig måde at lave forretning på, men er ret sikker på at hun tror jeg ender med at give op og så har kun scoret varer for 50.000 kr.
Ja det er en underlig måde at lave forretning på, men er ret sikker på at hun tror jeg ender med at give op og så har kun scoret varer for 50.000 kr. |
Hej der er en del info på RKI.dk Jeg har dog ikke erfaring med at bruge servicen. og med mindre hun har fået skoene til at forsvinde, så kommer hun til at betale eller levere tilbage. Er skoene væk er det jo et rets spørgsmål....
|
Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede
Kræver vist abonnement. Men jeg tror de fleste inkassoadvokater har adgang så derigennem kan du nok få info om det.
|
Jeg prøver og kigge derinde :)
|
Umiddelbart er der ikke tale om bedrageri. Du er inde i købelovens bestemmelser om løsøre. Såfremt hun ikke har betalt til tiden har hun misligholdt jeres aftale og jeg vil mene du skal have erstatning for et evt. rentetab, der må vel også kunne pålægges morarenter, men hæng mig ikke op på det. Hvis hun har villet gøre reklamation gældende skulle hun have gjort det for længe siden, så der har du ryggen fri, men det handler vel bare om at din advokat skal få et påkrav sendt afsted og så tage den i retten, hvor i kan få fogedens hjælp til at inddrive det skyldige beløb på den ene eller den anden måde. Sagen virker meget ligetil og det vil jeg da mene enhver advokat burde kunne administrere. |
Man kan også selv gå i fogedretten via domstolene. På www.domstol.dk kan man læse om hvordan. Jeg skal i retten i maj for noget der ligner meget, en der skylder os 55.000 kr. , så jeg føler mig i meget samme båd som dig. For at gøre det på denne forholdsvis billige måde, skal det være max. 50.000 kr., hvilket du går ind under. Det koster ca. 400 kr. at få retten til at sende en rykker ud, og derefter ca. 700 kr. tror jeg det var, for en indkaldelse til retten. Derudover vil jeg tro omkring 4000 kr. hvis du vil have en advokat med. Det var det ca. beløb vi fik. Gør han/hun ikke indsigelser, fungerer det som en dom, man så kan vælge at hive vedkommende i retten for, som vi nu gør i maj måned. Gøres der indsigelser, skal vedkommende jo bevise hvorfor, hvilket nok bliver et problem uden at ødelægge en masse sko med vilje. Det hele startede i vores tilfælde i efteråret 2007. Han havde så fået en insolvens erklæring, hvor der skulle gå 6 mdr. inden han måtte røres igen, hvad vi så gjorde for et par måneder siden. Til min store overraskelse, kom der allerede 14 dage senere en indkaldelse. Jeg kan se forretningen kører på fuld tryk, og han har også startet en slags webbutik op. Jeg har besøgt ham et par gange for at finde en løsning, og det var helt utrolig hvad der kom af undskyldninger. Jeg sad faktisk med ham på kontoret en dag, og han ringede til banken, og sagde de skulle overføre til det og det kontonummer, for det havde han "glemt". Han slog medhør på, og der var en sød dame i røret, der sagde at det nu var klaret. Damen sagde også bankens navn, så han har kørt et helt set up af bedrag. Nu får den fuld gas fra min side, til jeg absolut ikke kan gøre mere. Jeg vil ikke være til grin på den måde. Alle kan få økonomiske problemer, og så må man prøve at få den bedste løsning, men jeg står helt af når det skal foregå på den måde. Held og lykke med "projektet.". Det kræver lidt tålmodighed, men jeg håber og tror det er slidet værd. Man kan blive ved med at indkalde til retten i 10 år, indtil beløbet er betalt på den ene eller anden måde. |
Billigt Hundeudstyr Online
Langvard, ja det lyder meget til at være en lignende situation og jeg vil da undersøge at gå den vej du er gået. For jeg vil heller ikke lade nogen behandle mig sådan, så jeg kæmper også indtil der ikke er mere at gøre. Og vedkommende som har snydt mig har også oprettet en webshop siden Min advokat, som jeg også skifter ud, mener ikke at der er andet at gøre end at gå i retten og siger at jeg vil ende med at betale omkostningerne uanset om vi vinder eller ej, hvilket jeg ikke helt forstår, og at sagens omkostninger kan blive meget større end det skyldige beløb.
|
Kommer der en dom, passer det ikke det er dig der skal stå for omkostningerne. Og så alligevel. Man kan ikke klippe hår af en skaldet, så står man med en person der hverken har værdier og kun gæld i banken, kommer man selv til at lægge ud. Men så begæres han/hun konkurs, og så skal det gøres op. Der kommer bankerne først, Derfor har jeg også valgt selv at gå i retten den første gang, og snuse mig lidt til hvor jeg står. Så kan jeg tage en advokat med 2. gang, hvis der skal noget mere jura til at finde ud af tingene. |
Billigt Hundeudstyr Online