Jeg står i en meget uheldig situation, hvor en kunde har modtaget varer for knap 50.000 kr og ikke vil betale dem. Dette skete i midten af November 2008. I første omgang var varene forsinkede og jeg informerede kunden om dette og vi aftalte at kunden ville få 14 dage ekstra til at betale i. Pengene skulle derefter betales d. 1 Januar Da der skulle betales kom der ingen penge og jeg prøvede hver dag i 14 dage at kontakte kunden, og fik derefter til sidst fat i hende, og oplyst om hun ikke kunne snakke pga sygdom, men vi skulle have os en snak angående skoene for da hun ikke havde solgt så godt som forventet ville hun ikke betale fuld pris, og derudover var det skader på rigtig mange sko. Meget underligt da jeg har sendt over 1000 par sko ud til andre og har ikke haft så meget som EN reklamation. Så enten ville hun ikke have varene eller et stort afslag i prisen. Jeg oplyste jeg ville ombytte de sko der var fejl i naturligvis, men derudover ville jeg ikke give afslag eller tage varene retur så lang tid efter. Dette kommer først 2 måneder efter skoene er modtaget. Og det ender med at hun hverken vil betale ELLER sende skoene retur. Jeg har kontaktet en advokat, men jeg overvejer og finde en anden da jeg syntes denne ikke har nok pondus. Er der nogen der har oplevet noget ligende, jeg syntes det minder ret meget om bedrageri og det kan virkelig ikke passe jeg skal til og køre en retssag for at få enten varer (som nok ikke er relevant) tilbage eller mine penge. Derudover er der nogen der kan anbefale en dygtig advokat til denne sag.
|
Det er jeg sikker på at Jacob Tøjner er den rette mand for: