Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedrageri

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en meget uheldig situation, hvor en kunde har modtaget varer for knap 50.000 kr og ikke vil betale dem. Dette skete i midten af November 2008.

I første omgang var varene forsinkede og jeg informerede kunden om dette og vi aftalte at kunden ville få 14 dage ekstra til at betale i. Pengene skulle derefter betales d. 1 Januar

Da der skulle betales kom der ingen penge og jeg prøvede hver dag i 14 dage at kontakte kunden, og fik derefter til sidst fat i hende, og oplyst om hun ikke kunne snakke pga sygdom, men vi skulle have os en snak angående skoene for da hun ikke havde solgt så godt som forventet ville hun ikke betale fuld pris, og derudover var det skader på rigtig mange sko. Meget underligt da jeg har sendt over 1000 par sko ud til andre og har ikke haft så meget som EN reklamation.

Så enten ville hun ikke have varene eller et stort afslag i prisen. Jeg oplyste jeg ville ombytte de sko der var fejl i naturligvis, men derudover ville jeg ikke give afslag eller tage varene retur så lang tid efter. Dette kommer først 2 måneder efter skoene er modtaget. Og det ender med at hun hverken vil betale ELLER sende skoene retur.

Jeg har kontaktet en advokat, men jeg overvejer og finde en anden da jeg syntes denne ikke har nok pondus.

Er der nogen der har oplevet noget ligende, jeg syntes det minder ret meget om bedrageri og det kan virkelig ikke passe jeg skal til og køre en retssag for at få enten varer (som nok ikke er relevant) tilbage eller mine penge.

Derudover er der nogen der kan anbefale en dygtig advokat til denne sag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:32
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 13:35

Super tak, har allerede haft ringet til ham og lagt en besked :)

Mvh Kirstine

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:37

Prego!

Jacob har en sund opfattelse af "svindlere"!Wink

Henrik

Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 13:45

Ja så er det ham jeg skal have fat i, for hun har oprettet webshop osv siden så hun er jo nok ikke konkurs.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 14:10

Jeg syntes det er vigtigt at du går den tunge vej, og får en advokat til at se på det. for hvis du opgiver, er der bare flere der kommer i samme situation.

Jeg støder desværre ind i den slags hver sæson. Jeg starter altid med at være behjælpelig, forstående, acceptere at de trækker betalingen etc. og desværre 50% af tilfældene ender det med at en advokat må ind over...... efter en lange stribe af undskyldninger. Det starter jo ofte i den uskyldige ende... havde overset fakturaen // bogholderen komme igen mandag // den er betalt i torsdags, det forstår jeg ikke, jeg tjekker og vender tilbage (det sker sjældent) // til sidst er der en af de nærmeste der er gået bort (det er jo svært at sige noget til det).

Når man så er blevet kørt godt og grundt rundt med i et par mdr., kan man vælge at opgive elle gå til advokat. Jeg går altid til min advokat fordi jeg ellers føler at jeg så er medvirkende til at andre leverandører kan ende hos samme kunde med stor tab....

er der synlige fejl ved levering skal det noteres på fragtbrevet, mht. skjulte fejl har kunden vist en uge at rapportere fejl (kan ikke helt huske hvor mange dage) - 2 mdr. er alt for sent.

og det må også være kunden der skal komme med bevisbyrden for at varen er i stykker, og hvis hun ikke vil sende dig de ødelagte sko har hun et problem!!

desværre er ventetiden bare så pokkers laaaaang. tilbage i November sende jeg en sag til advokat og den er endnu ikke kommet for retten :-( imens kører butikken videre....

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:15

Ja det lyder bestemt som om at personen har uærlige hensigter... så der er ikke andet end at gå i gang med en advokat, eller inkassobureau.

Husk dokumation for alt hvad du laver..

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 14:21

Jeg har heldigvis beviser for alt,

Og jeg har ikke tænkt mig på noget tidspunkt at opgive sagen, også fordi der i denne sag slet ikke har været alle de undskyldninger, men blot en udmelding om at hun ikke vil betale og ikke vil sende skoene retur, og hun kun vil kontaktes gennem en advokat.

Det er en meget meget mærkelig sag syntes jeg

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 14:37

hmm... det giver jeg dig ret i. hun lyder ikke som den skarpeste kniv i skuffen. Underlig udmelding hun kommer med, efter som hun sikkert kommer til at bære alle omkostningerne til advokat.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:38

ok, ja så er der ikke andet end at gå videre med sagen.

og jo det lyder godt nok lidt mærkeligt...lyder som om hun bare vil trække tiden og hvis hendes undskyldning er at der er fejl på varene, så skulle hun jo have reageret på dine henvendelser om enten at sende retur.

Har du tjekket om personen har lignede sager, evt. om hun er registreret som dårlig betaler?

Held og lykke

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)