Hej, nu har jeg flere gange oplevet at både familie og venner har købt produkter via min hjemmeside (affilliate-reklamer) men deres køb bliver ikke registreret som et salg hos mig. Det handler om flere forskellige annonce-netværk. Bliver jeg snydt??
Hvis du køre nogle salgs kampagner bliver du selvølgelig snydt, hvis du ikke får betaling for det. Du skal dog være opmærksom på, at nogle affilliate bureauer ikke opdaterer indtjening med det samme. Det vil sige, at der kan gå op til et par dage før det bliver registeret at der er solgt noget igennem dit site.
Har de nu sørget at få fjernet deres cookies? Hvis de allerede har været inde på salgssiden via en anden side, så er det jo den som får salget....
Der findes helt sikkert snyd blandt affiliate bureauer, dog tvivler jeg på det er noget som er udbredt i DK.. Jeg har aldrig prøvet at leads ikke blev registreret, medmindre der var en fejl hos netværket... Og der er det blevet fixet...
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Jeg har prøvet flere affiliate-netværk, og har flg. kommentarer:
AdService: ingen problemer overhovedet, hverken med registrering eller betaling
PartnerAds: ingen problemer, men de fleste programmer betaler dårligt
EuroAds: hold dig langt væk, snyder med både registreringer og udbetalinger
TradeDoubler: ingen problemer med registrering, men de udbetaler KUN hvis deres kunde betaler (har mistet et par tusinde på dén konto)
Der findes flere andre netværk, men dem har jeg ingen erfaringer med.
Held & lykke
Mvh.
ditbrugtmarked
Mhs til Euroads, så vil jeg lige modsige "ditbrugtmarked". Har kun gode erfaringer med Euroads. Har altid fået mine udbetalinger til tiden, også fra deres andre nordiske afdelinger. For mig er de sammen med Adservice mine ynglings netværk.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Det bedste du kan gøre er at få et ordre id fra din familie og tidspunkt for hvornår de købte gennem dine links. Send dette til netværket som ikke har registret dit salg, så kan de undersøge sagen fra dig.
Ellers mht Euroads så har jeg aldrig haft problemer med dem, TradeDoubler har jeg vel 5000 ude og svømme i øjeblikket. Det er dog meget normalt at netværk ikke betaler hvis de ikke selv bliver betalt. Her skal det dog nævnes at Guava har meldt ud at de altid vil betale deres affiliates.
Ellers mht Euroads så har jeg aldrig haft problemer med dem, TradeDoubler har jeg vel 5000 ude og svømme i øjeblikket. Det er dog meget normalt at netværk ikke betaler hvis de ikke selv bliver betalt. Her skal det dog nævnes at Guava har meldt ud at de altid vil betale deres affiliates.
Hej
Jeg har ca. 4000 ude at svømme hos Tradedoubler (fra Mens Closet og Esko). Jeg synes bestemt ikke at det er iorden at netværket ikke betaler, da jeg som affiliate har lavet et stykke arbejde for netværket. Det er så mig som partneruvedkommende om de kan inddrive pengene.
Jeg har netop af den grund i Partner-ads indført en garanti til partnerne for at der er dækning for deres optjente beløb. Alle vores annoncører betaler på nuværende tidspunkt forud, og derfor kan vi sikre partnerne deres optjente beløb.