Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plastboks til printkort søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Skal bruge nogle plast bokse i et meget lille antal i første omgang.

Dimensioner på boksen er ca. 120*60*20mm den skal bruges til at indkapsle et printkort med seriel port.

En der kan levere må meget gerne kontakte mig.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:34
  Husk nu endelig, hvis der altså sidder IC-kredse på printet (hvilket der nok gør hvis der også sidder en seriel-port på...), at boksen skal være ESD-sikret. ESD (ElectroStaticDischarge - eller på dansk: statisk elektricitet) er noget som IC-kredse absolut ikke kan lide.

Ofte ses skaden ikke med det samme, men kommer snigende efter noget tid. Det der ganske enkelt sker er, at de microskopiske lag og baner i IC-kredsene bliver brændt hvor kredsen bliver udsat for statisk elektricitet. Men skaden er sjældent totalt ødelæggende med det samme - banerne får typisk kun et hak hvor halvdelen er brændt væk. Men derfor virker kredsen jo stadig. Indtil kredsen er blevet brugt i et stykke tid og banen har brændt resten af sig selv væk.

Hvis du sender dine printkort i plastikæsker, som ikke er ESD-sikret, med posten og det f.eks. er lidt tørt i luften fordi postpakkerne ligger bag i en sommervarm postbil, så kan plastikæskerne godt opbygge nok statisk elektricitet til at zappe printene når kunden åbner æsken for at tage printet op. Kunden opdager det ikke og printet kan også virke fint, men efter nogle måneder dør IC-kredsen pludslig helt eller begynder at få periodiske fejl - og så har du en kedelig garantisag, som kunne have været undgået ved at benytte den rigtige emballage.

Blot et lille fif

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:38
Har du prøvet Farnell (www.farnell.dk) og RS Components (www.rsonline.dk) ?

De plejer at have et hav af forskellige muligheder i den retning...

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:13
Tak for jeres svar

Begge dele informationer jeg har stor gavn af.

jeg fandt det hele i RSonline imponerende hvad man kan finde når man ved hvor man skal lede.

hvis det havde været på andre fora ville jeg gerne have givet 100 p for svaret

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)