Jeg har gennem den nye e-pusher brugt et link til en side der tjekker copycats. Jeg har her opdaget, at der er en, som har cut'n'pastet temmelig meget tekst fra flere sider på min hjemmeside.
Jeg er på den ene side smigret over, at han finder teksterne gode - det gør jeg også selv. Han er heller ikke på nogen måde en direkte konkurrent - jeg er psykolog i København, og han er terapeut på Fyn, som arbejder efter samme terapeutiske retning som jeg. Men:
1) Han henviser / citerer mig ikke 2) Google kan vist ikke lide den slags duplicate content, selv om det ikke er på samme hjemmeside. Er det korrekt?
Så mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre: - Bede ham om at citere mig med relevante links til min hjemmeside, eller - Bede ham om at ændre i teksten, så Google ikke smider os ned af listen - Betragte det som noget alvorligt eller blot en uheldig ting. Jeg mener, jeg synes det er dårlig stil, men måske også tegn på at ville brygge en hurtig hjemmeside sammen |
Hej
Ville kontakte ham og bede ham om eventuelt at ændre i teksten og så henvise til dig som kilde..
MvH Kristoffer