Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Niche produktion

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino læser

Håber på lidt hjælp i form af måske et tilbud på overtagelse af produktionen, jeg driver en lille virksomhed som producere glasfiber emner, det går lidt skidt pga. dårlige investeringer som er kulesejlet.

Men der er en serie produktion som køre ganske udemærkede der er fast mdr. aftag fra kunden, kunden forventer en forøgelse i nærmer fremtid af mængden pr. mdr.

Produktionen giver en omsætning på ca. 500.000,- kr. om året, der fra trækkes udgifter til materiale som beløber sig til ca. 75.000,- kr. så overskud på produktionen er jo så 425.000,- kr.

Det tager ca. 60 timers arbejde pr. mdr. plads der skal bruges til produktion ca. 50 m2.

Hvis en sådanne produktion skulle sælges incl. div. maskiner, produktionsudstyr og rå vare til en værdi af ca. 86.000,- kr. hvad ville værdien så være.

Der er leverandør kontrakt på produktionen og den har kørt i ca. 10 år og været støt stigen i efterspørgelse, og køre som skrevet stadig rigtig godt med fast aftag pr. mdr. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:29

Hej fiberglaz,

For det første er det ærgerligt, at du har lavet nogle uheldige disponeringer.

Er du sikker på, at du gerne vil sælge og blive lønmodtager? For mig lyder det da som om, at du har gode muligheder for at tage noget ekstra produktion ind og få produktionen til at blive endnu mere rentabel? 

Hvad med at give den en kæmpe skalle de næste par måneder og finde på nogle ting, som du kan lave? Du kender branchen og må vide, hvad du skal kigge efter. Ret blikket mod Asien og få nogle gode ideer til ting, som du kan lave evt.

Eller hvad med at starte bilen og køre ud og opsøge nogle kunder? Fortæl alle og enhver hvad du er i stand til at lave og få mobiliseret hele dit netværk og en masse andre. Læg alle dine kræfter i det og sig til dig selv, at det skal bare lykkedes at få skuden på ret køl igen!

Frisk mod - los dig selv i bagdelen og kom ud af starthullerne!

(nu siger du nok, at det er meget nemt for mig at sige, men så har du også tabt på forhånd. Hvis du derimod siger: Ja sgu! Nu skal jeg give den gas! - så er du allerede på rette vej)

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Chai Nat
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:53

Hvis du står fast på at afhænde din virksomhed kan du ringe mig op

Henrik Hegelund

26566098

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 18:51

Hej Fiberglaz

hvor sikker er dine aftager, hvis du mener at de trods krisen ikke falder af på ordrene, så ville det måske være en bedre løsning at sælge noget af virksomheden fra til en evt. investor..

Og alt tyder jo på at du har en sund forretning hvis du har produceret i 10 år, så tænk dig nu rigtig godt om før du vælger at blive lønslave, gør som flemming skriver, du skal lægge alt det dårlige fra dig og gi den en skalle, find dig en partner som kommer ind i virksomheden med fuld power og der tænker jeg ikke kun på penge, men især energi og oplæg til nye tiltag..

Hvis du virkelig har et niche produkt som har kørt i 10 år så mener jeg at det ville være tosset at sælge fra nu, få det op i 6 gear inden du sælger og få PRISEN for det

held og lykke med din beslutning

mv

Henning

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:00

Når jeg læser dit indlæg får jeg en fornæmmelse af at du er presset fra andre sidder. Såfremt min antagelse er rigtig og dine oplysninger omkring virksomheden er rigtige vil en kritisk gennemgang af din virksomhed og de muligheder du både produktionsmæssigt, men måske i lige så høj grad finansielt, kan håndterer være en god ide. Hvad prisen i en salgssituation skal være kræver mere indblik end du her har givet. Jeg har en del års erfaring som virksomhedsrådgiver, så er du interesseret, kan du kontakte mig på tlf. 29924519.

MvH

Bertil V. Thomsen

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:19

Hej amino læser

Takke for udtalerser osv.

Att : Flemming

Ja det er rigtig jeg ved bare ikke jeg går og tvivler og bekymrer mig havde det været ApS selskab så skide være med det men det er et enkeltmands firma så jeg hæfter selv for de fejlslagen disponeringer. (så hvis du kender en der kunne bruge en sejlbådsform 29 fod værdi 150.000,00 sælges for 45.000,00 kr.).

Jeg leder skam også med lys og lygte men der er mange hvis og måske og det kan jeg ikke bruge til noget.

Men nu prøver jeg med Polystone køkken/bad/have bordplader med og uden indstøbt vaske der findes et mærke som hedder caesarstone som er et patenteret brand men vi kalder vores for Romanastone og det er et produkt magen til bare med vores udformning og produceret i DK.

Samt glasfiber krukker produceret i DK og ikke et Vietnam eller Phillipinsk børnearbejde produkt.

Att : Henrik

Om jeg står fast på at sælge virksomheden ved jeg ikke endnu jeg lufter muligheden i denne tråd men det afgøres nok inden sommerferie hvad der skal ske.  Men det skal jo være en med viden om glasfiber og ikke en foretningsmand der vil exporter arbejdet ud af dk.

Da det er DK design og produktion samt der indgår visse klausuler i aftalen om udlicitering til feks. østen i må finde sted.

Att : Henning

Den del af produktionen går helt fint med stabil ordre tilgang også selv og der er krise, den del af produktionen berøres ikke af krise tilstande ligemeget hvor slemt det bliver.

Att :Bertil

Ville gerne søge noget rådgivning men intet er gratis.

Hvad med de have huse du sælger skulle der ikke glasfiber tag på dem.

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:43

Er din virksomhed solgt  hvis ikke må du meget gerne kontakt mig jeg kender nogen some kan hjæp dig skrive let om din produkter osv.

kontak mig på

kbh@dktryk.dk

m,v,h

trykker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)