Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
giver det da det danske firma en dårligere konkurrenceevne.

Præcis - men det holder jo netop danskerne ude af det tyske marked! Så for tyskerne er det vel ok at de giver bedre mulighed for deres egne virksomheder?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:12

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
giver det da det danske firma en dårligere konkurrenceevne.

Præcis - men det holder jo netop danskerne ude af det tyske marked! Så for tyskerne er det vel ok at de giver bedre mulighed for deres egne virksomheder?

Det er jo rigtig nok... Hvem bestemmer egentlig beløbet, nu der åbentbart er større forskel fra land til land?

Ved du det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:27

Fashion-Seller:
Ved du det?

Det bestemmer de enkelte lande selv. Mener at der et spænd som de skal ligge indenfor - men er ikke 100 % sikker på den del...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:31

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Ved du det?

Det bestemmer de enkelte lande selv. Mener at der et spænd som de skal ligge indenfor - men er ikke 100 % sikker på den del...

Okay man kan godt se hvem der ønsker konkurrence og hvem der ik gør...

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:06

Jeg har startet en gruppe her på amino der hedder Webshop Tyskland, for alle os der planlægger at komme ind på det tyske marked - og så håber jeg også vi kan få nogle af de erfarne herre, som allerede er igang dernede med. Jeg kan jo se i har masser af guldkorn at dele ud af.

Sidder du og overvejer at starte i tyskland?
 - Mangler du et lager?
 - Mangler du en adresse?
 - Skal du stifte et Gmbh eller lave en filial af dit firma?
 - Hvordan får jeg et tysktelefon nr.? Viderstilling til DK?
 - Hvordan SEO optimerer jeg på det tyske marked.
 - Adwords i Tyskland
 - Tysk forbrugerlovgivning
 - Revisor/Advokat med erfaring i tyske forhold. 
 - Betalingsmidler i Tyskland

Er blot nogle af de ting jeg synes vi skal drøfte i gruppen.
Det kunne også sagens være vi kunne mødes et par gange, jeg har mulighed for at lægge lokaler til.

Meld jer ind i gruppen, så vi kan få samlet kræfterne.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:32

Fashion-Seller:

Enig men hvis et dansk firma skal sælge for 100.000 euro for at kunne "benytte" lokal moms (her menes momsen i modtagers land), så giver det da det danske firma en dårligere konkurrenceevne... Selvfølgelig penge i statskassen, men chancen for mistede ordre er da også større, pga manglende evne til at matche prisen...

Det SKAL man heller ikke iforhold til det jeg kan læse hos Skat.

Fjernsalg
Hvis dit fjernsalg til et andet EU-land i det løbende eller det foregående år overstiger det pågældende lands beløbsgrænse for fjernsalg, skal du momsregistreres der. Hvis du bliver registreringspligtig, skal du beregne moms med modtagerlandets momssats og angive momsen til modtagerlandets told- og skattemyndigheder.

Selv om dit salg til ét EU-land overskrider beløbsgrænsen i det pågældende land, medfører det ikke, at du bliver registreringspligtig i de øvrige EU-lande. Hvert land behandles for sig.

Hvis beløbsgrænsen i et land ikke overskrides, skal du beregne dansk moms, medmindre du vælger at blive momsregistreret i det pågældende land, jf. afsnittet "Valgfri registrering i modtagerlandet ved fjernsalg"

Kidle: SKAT: Moms, når du sælger til andre lande.

Altså kan man jo bare vælge at blive momsregisteret fra starten af, hvis det er det man ønsker.

PS. Lagde først lige mærke til at det var en gammel tråd nu.

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)