Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken hosting?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Niels:
Kig på Surftown. Deres Windows koster det samme som deres Linux... eller også er et omvendt ;)

Hæ ja.. Og det gør One.com også, men dem ville jeg heller ikke vælge Smile

Nu var det heller ikke om hvem han skulle vælge, men prisforskel på win og linux vi havde fat i :)

Rasmus Lindgren:

Det er lidt hvad man har behov for. Udfordringen er nu vi allerede har et site der har vokset sig for stort ift sit nuværende webhotel. Spørgsmålet er så om Kristoffer har en forretningsplan og rent faktisk tjener penge på sit site. Hvis han gør vil jeg anbefale en mere seriøs hosting udbyder (skal lige siges at jeg ikke selv sælger hosting :)), hvis han ikke tjener penge på sitet er der ikke meget andet at gøre end at prøve en af de andre billige udbydere (og krydse fingre).

Skal jeg anbefale nogen i den prisklasse bliver det også Surftown som har de fornødne resourcer ifm servere, supportere, kapital etc. (problemet er så stadig bare at du risikerer at komme på samme server som en 14-årig knejt der lige skal prøve lidt feeeed kode auf).

Nu kræver det heller ikke ret meget at flytte et site fra én server til en anden, så derfor kunne han jo sagtens starte med en virtuel server og se hvordan det kører der. Til sidst kunne han jo stå med en server som enhver gamer vil savle over ;)

Han kunne også kigge på EC2 hos Amazon hvor en windows kan fås fra omkring 500 kr om måneden + trafik. Muligheder er der nok af.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:03
Rasmus Lindgren:

Well... dette er kun den halve sandhed Wink Microsoft skal jo have betaling for de licenser som ligger på hosting serverne. Spørgsmålet er så tit om hosting virksomheden sender regningen videre til kunderne. Umiddelbart vil jeg sige at hosting firmaerne ALTID sender regningen videre, med mindre de putter alt for mange brugere på hver server.

Selvfølgelig er det kunderne der kommer til at betale indirekte for de licensomkostninger udbyderen har, men så dyre er Microsoft licenser til et webhosting setup altså heller ikke. Hvis vi udelukkende taler om understøttelse af ASP så vil prisforskellen i licens i forhold til at drifte en Linux server til kunderne ofte være under 100 kr. pr. måned - dvs. peanuts når det fordeles ud på kunderne og man medregner virksomhedens øvrige omkostninger og tidsforbrug i forbindelse med deres setup. Husk endvidere på at nogle udbydere også anvender kommercielle Linux distributioner, så i nogle tilfælde vil deres Linux setup måske endda være dyrere i licens end Windows setup'et, samt kontrolpaneler og andet software der kan være dyrere i licens end selve operativsystemet.

I mine øjne er omkostningsforskellen så lav at det ikke kan betale sig at prisdifferentiere på Linux og Windows webhosting når man har begge dele, hvis det sælges med samme features.

MSSQL 2008 Express er i øvrigt tilstrækkeligt til langt de fleste simple webhosting behov, og hvis ikke det skulle være tilfældet så vil Web Edition eller Workgroup Edition ofte dække behovet og disse koster ikke alverdens.
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:08

Niels:
Han kunne også kigge på EC2 hos Amazon hvor en windows kan fås fra omkring 500 kr om måneden + trafik.

EC2 er feeed Big Smile. Vi har selv løsninger liggende der (dog på deres Linux maskiner). 

Microsoft prøver sig jo også med cloud computing Azure, men dette har jeg ikke kigget nærmere på.

Den største udfordring med EC2 (og S3 og deres andre services for den sags skyld), er at det bare ikke er let at gå til. Man har kun et api at lege med, hvilket er en noget mere stejl indlæringskurve end at have et web baseret kontrol panel. Dette gør Amazons web services mest attraktive i større setups hvor det er skaleringsmulighederne man er efter. Til et mindre web site vil jeg ikke anbefale EC2.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:13

Rasmus Lindgren:

EC2 er feeed Big Smile. Vi har selv løsninger liggende der (dog på deres Linux maskiner). 

Ja... jeg kunne godt forestille mig at lægge webhosting ud på det. Nu har jeg selv fysiske servere så der går lidt tid endnu :)

Men vi starter vel alle et sted: hjemme server -> webhotel -> lejet server -> egen server -> cloud ;) 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:15

Niels:
Men vi starter vel alle et sted: hjemme server -> webhotel -> lejet server -> egen server -> cloud ;) 

Du glemte "egen cloud".... Nåja.. man drømmer vel stadig Stick out tongue

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:17

Rasmus Lindgren:

Niels:

Nårh ja.... er ved at spare sammen til et par Google Containere.... Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:20

Rasmus Lindgren:

Niels:

Tja vi tager mellemvejen -> Egne fysiske servere, men med virtuelle servere på:p

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:22

Hej Kristoffer

Dandomain er vist det mest stabile, men også en anelse dyrt. Surftown er billigt, men har hørt utrolig meget dårligt om stabiliteten hos dem, de skulle være nede ganske meget.

Men vil du betale et par kroner mere for et godt produkt, så brug dandomain.

Thomas

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:08

thomas.larsen:

Hej Kristoffer

Dandomain er vist det mest stabile, men også en anelse dyrt. Surftown er billigt, men har hørt utrolig meget dårligt om stabiliteten hos dem, de skulle være nede ganske meget.

Men vil du betale et par kroner mere for et godt produkt, så brug dandomain.

Thomas

Jeg har høret omvendt.  har hørt utrolig meget dårligt om stabiliteten hos dandomain. jeg mener surftown bedre end dandomain og biligere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

Der er jo altid flere sider af samme sag, men lyder til at folk har lidt svært ved at sige hvem der kan klare hosting bedst. Nogle der kan komme med egne erfaringer for hvad de bruger, og fungere?

Jeg sige som tidligere nævnt, at jeg syntes også one.com kører med for lav hastighed, dog er det super billigt og der er god support. Så til et privat site er det vel okay, men er det forretnings relateret vil jeg fraråde det.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)