Hej Nu bliver jeg nødt til at stille et spørgsmål om dublicate content. Jeg har søgt på Google, men synes ikke jeg har fundet noget relevant materiale om emnet. Lad os sige jeg har en side som jeg gerne vil optimere. Det har jeg så gjort både i html'en og i teksterne, så mit keyword fremgår en del steder. Der er også interne links der peger (med relevant anker-tekst) på den pågældende side som jeg vil ranke højt på osv. osv. På den pågældende side (og de fleste andre sider på hjemmesiden) har jeg så også en liste over nyeste artikler og andet - f.eks. i bunden eller højre side af siden. Denne liste er forholdsvis omfattende og indeholder måske 20-30 links til andre sider på hjemmesiden. Vil denne liste (der er identisk på alle sider) skade min side i Google? Eller kan Google godt se at det her er en liste der er skabt for at give brugerne af siden et godt overblik over nye ting på min hjemmeside? Jeg er nemlig i tvivl om, om det skader at have dels det identiske indhold på alle sider, og dels om det skader at linke så meget væk fra en side jeg gerne vil optimere. Hvad kan jeg gøre hvis ovenstående scenarie ER et problem? Håber spørgsmålet er til at forstå, og jeg takker på forhånd for de svar der måtte komme |
det korte svar er nej - det skader dig ikke. Google er fint i stand til at se forskel på en menu og at du har kopieret det samme stykke tekst ind 5 gange i håb om at trække folk til dig... ellers var der en del sites der ville have problemer!
Samtidig øger det jo også folks interesse i at læse mere - måske var en "relaterede artikler"-boks en idé også?