Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis ting fra Vistaprint.dk uden risiko?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vistaprint har middelmådige produkter og en uoverskuelig pris, hvor langt de fleste udgifter bliver lagt på senere. Blandt andet moms ("skat") etc. Alligevel bruger jeg dem tit - ene og alene fordi der ikke er et godt alternativ. Deres online editering er super. Når jeg laver t-shirts og andet kan jeg flytte rundt og redigere, og lave den præcis som jeg vil have det.

Jeg har ledt længe blandt almindelige "hæderlige" leveranddører i danmark, men langt de fleste taber på, at deres hjemmeside er langt fra brugervenlig. Der er mange der påstår de kan levere de samme varer i de samme udvalg, men det er for besværligt, og man skal næsten være uddannet trykker for at forstå kravene til levering af grafik og farvevalg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45

Hej Broothal

Broothal:

Jeg har ledt længe blandt almindelige "hæderlige" leveranddører i danmark, men langt de fleste taber på, at deres hjemmeside er langt fra brugervenlig. Der er mange der påstår de kan levere de samme varer i de samme udvalg, men det er for besværligt, og man skal næsten være uddannet trykker for at forstå kravene til levering af grafik og farvevalg.

Jeg vil lige markerer her. Som ejer af et serigrafisk trykkeri, så er det vigtigt at kunden ved hvad de får...Og derfor er vejledning noget som seriøse firma'er vægter højt.

Jeg ser tit de sider hvor man kan vælge fx 8 farver, og det er det. Men snakker vi om seriøse firma'er så arbejder man udfra pantone og ral skalarne. Og er man lidt mere så tager man NCS systemmet med. Og så snakker vi millioner af farve kombinationer.

Og det med at man stiller krav til grafikken, er jo netop for kundens skyld, fx er det kedeligt at få leveret noget som ikke er trykbart, og leverandøren henviser til at du er gjort opmærksom på det, så er der ingen vej udenom.

Men skal det være billigt, så er det jo disse sider man henvender sig til. OG disse firma'er henvender sig primært også til private, eller folk i opstarten, hvor man vender enhver krone.

Nu tilbyder jeg ikke tekstil tryk, eller andre lavpris varer, som printede visitkort. Men serigrafisk fremstillede emne tryk som speciale. Og her ved jeg at det er vigtigt med en god dialog. Specielt, hvor mine priser er på et niveau hvor jeg tit får mange private henvendelser, fx køber de et elektronisk samlesæt til 2000 kr. Og så offer de lige de sidste 200 til et tryk, så det ser mere proffesionelt ud. Og her ser man tit at de forventer at fuld dækkende farver, kan sættes lig med CMYK systemmet, eller skærmens RGB system og jeg sætter ekstrem meget tid af på at forklare at dette ikke kan lade sig gøre. Da jeg ikke er ligeglad. For det drejer sig om seriøsitet, og ikke kvantitet.

Og får du fat i et ordentligt trykkeri, er det kun i starten at du vil opleve at der er lidt misforståelser, og lidt vejledning.

Og til de online design systemer, så er det fint, men problemet ligger i at der ikke er den store mulighed for at ændre lidt i det, uden at man skal tegne det hele fra bunden, eller at firmaet, skal have fra 700 og opefter, pr. på begyndte time.

Jeg kender ikke til omtalte firma, og vil derfor ikke udtale mig. Og desuden, så laver jeg det meste af mit tryk selv, her kuverter og visitkort, er lidt mere sejt med serigrafi trykte kuverter fx.,  og giver så også kunder et indblik i hvad firmaet formår.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er faktisk præcis min pointe.

Hvis jeg skal lave en hurtig lille give-away og der skal være noget rødt på den, er jeg ligeglade med om den røde er i NCS, RAL, RBG eller Pantone. Hvis jeg skal have lavet et par reklamegaver er jeg ligeglad med om det er CMYK Serigrafisk Offset med ming og dynasti.

Eller - lad mig sige det på en anden måde. Hvis jeg vil have en hurtig burger er jeg ligeglad med om kokken har brugt en Samurai II stålkeramisk kniv til at skære bøffen ud med, og bollen er lavet af biodynamisk auraoptimeret speltmel og æltet på indersiden af jomfrulår. Hvis jeg var interesseret i alt det andet var jeg gået på gourmetrestaurant. Det ville bare irritere mig at burgerrestauranten insisterede på, at jeg skulle svare på hvilken sort jeg vil have mine tomater i, og hvor brede salatstrimlerne skal være - i henholdsvis pica og milimeter.  Jeg vil bare ha' en burger.

Vistaprint er trykkeriernes junkfood. Det er elendig kvalitet og alt for dyrt. Men der er stadig et behov for junkfood. At der ingen egentlig konkurrence er til Vistaprint i Danmark svarer til, at der kun var een Burger King i landet.

Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:51

Vi er 3 firmaer samlet på en adresse og har alle benyttet os af vista print, men succes så herfra kun ros.

Annette

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:59

Jeg har lige fået leveret visitkort fra dem i både papir og magnet. Det er en skam at de er et par milimeter for lange, men kvaliteten er altså i top. Magneterne var gratis, dem overvejer jeg om jeg skal have nogen flere af nu. Der udover fik jeg også en gratis notesblok, den er der ikke nogen finge at pege af.

Jeg er nu godt tilfreds med vistaprint og specielt deres gratis ting. 

Jeg købte samlet for 637,- og havde leveret alle varene 1 uge efter. 

Mvh

Jonas Buch

www.lejenspand.dk

Fra Odense SV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:02

Hvorfor har I fået succes når jeg ikke har fået leveret mine visitkort?

Mærkeligt - jeg ligger ikke mine penge der i hvert fald.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Hej Broothal

Jeg nedgøre ikke de principper overhovedet.

Jeg mener så bare, og det er så min holdning, at det kommer hurtigt til at se billigt ud, når ens logo, fx. bliver vist i 5-10 forskellige farve versioner. Og sider som denne, gør jo netop mit arbejde besværligt, når de, der har benyttet disse firma'er vil have disse farver på deres produkter. Og når man så tager fx. 400 kr i timen, plus farve forbrug, bliver de lidt mærkelige når man så sender en regning på fx. 1800 kr + moms. Fx 1 kilo fave og 2 timer.

I stedet for at gå ind og tage sig tid til at definere sit logo. Alle kan tegne et logo, ikke noget idet. Men ikke ret mange kan definere et logo, med farver, og sige hvad det skal bruges på. Skal det kun være offset, så kan man udemmærket holde sig i CMYK systemet. Men skal man have det på fx en nøgleringe, eller en USB Harddisk, så begynder det at koste penge. PT. Har jeg 7 forskellige farver rød(Standart faver) til plastik. Og de er fra det lyse til karmin rød. Og derfor, når folk siger rød, bliver der spurt ind til hvad de mener. For har jeg først spilt farve på et produkt(specielt plastik og lakkerede overflader), så kommer det aldrig af igen. Og så koster det ligepludselig.

Men igen, jeg er ligeglad, jeg tjener penge på det. Og når jeg ikke har noget at gå efter og skal lave det om, er det kunden det hænger regningen.

/Kenneth

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:06

Broothal:

Det er faktisk præcis min pointe.

Hvis jeg skal lave en hurtig lille give-away og der skal være noget rødt på den, er jeg ligeglade med om den røde er i NCS, RAL, RBG eller Pantone. Hvis jeg skal have lavet et par reklamegaver er jeg ligeglad med om det er CMYK Serigrafisk Offset med ming og dynasti.

Eller - lad mig sige det på en anden måde. Hvis jeg vil have en hurtig burger er jeg ligeglad med om kokken har brugt en Samurai II stålkeramisk kniv til at skære bøffen ud med, og bollen er lavet af biodynamisk auraoptimeret speltmel og æltet på indersiden af jomfrulår. Hvis jeg var interesseret i alt det andet var jeg gået på gourmetrestaurant. Det ville bare irritere mig at burgerrestauranten insisterede på, at jeg skulle svare på hvilken sort jeg vil have mine tomater i, og hvor brede salatstrimlerne skal være - i henholdsvis pica og milimeter.  Jeg vil bare ha' en burger.

Vistaprint er trykkeriernes junkfood. Det er elendig kvalitet og alt for dyrt. Men der er stadig et behov for junkfood. At der ingen egentlig konkurrence er til Vistaprint i Danmark svarer til, at der kun var een Burger King i landet.

Hehe... Super fedt indlæg, der rammer direkte ind i kernen af det hele, men på en overlegen humoristisk jargon,  der minder mig om  de artikler man engang læste i M bladene. Lige i skabet... nice...

Kunne ikke have sagt  det bedre selv.. Big Smile

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:46

jeg har handlet på vista print flere gange og er ganske godt tilfreds.

Jeg kan godt li det er muligt at prøve sig frem, at det er nemt lige at lave nogel reklameting, man kan få i mindre oplæg...skal der reklameres for et nyt produkt, er det nemt lige at lave nogle postkort for det nye mærker, der ryger med ud til potentielle kunder....sammen med vare

deres postkort er i god kvalitet, og der er en del forskellige modeller at vælge imellem når man man har fundet ud af hvor de forskellige ting ligger gemt under.... og hvordan mannemt lig ekan ændre i udseende.

har f.e.ks lige lavet nogle rack kort med den drinks på, bag på har jeg sat opskrifter med slushice drinks, så ryger der lige et kort med ud til dem der lejer en slush ice maskine...kunden fik en ide til noget andet end kun blue ice og vodka:)

og den er god nok med gratis ting...du kan som regel vælge 10 produkter:

det kan være et stak visitkort ( og for mig betyder et par millimeter ikek noget, jeg kender ikek nogen der har store mapper med visitkort mere:))

100 postkort

50 store postkort

en plakat ca a3 størrelse

en mussemåtte

25 flyers

25 små magneter

en vægkalender....

det kan være mange ting, det er jo op til en selv om man vil have 10 gratis ting med

så handles der momsfrit som firma

er du tilmeldt ders vip får du mail fra dem, men også mail hvor der ofte er gratis levering hvis du handler for 220 kr

den helt store fordel er, syntes jeg, at du kan få et lille oplag til en billig penge

Nu er jeg i flere virksomheder bl.a. vognmans branchen, der har vi lige lavet prochure med en del foto i, og vi har haft en del positiv tilbagemeli

Levering er ind til nu sket inden for den tidshorisont jeg har valgt 7,14 eller 21dage alt efter hvor meget man ønkser at betale for levering.

Har aldrig betalt nogen former for skat som nævnes andre steder, go syntes det er dejligt at man hele tiden kan se undervejs, hvro meget det bliver for evt antal foto der er lagt op mm

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:36

Martin Elnegaard:

Hvorfor har I fået succes når jeg ikke har fået leveret mine visitkort?

Mærkeligt - jeg ligger ikke mine penge der i hvert fald.

Har du kontaktet Vistaprint?

Jeg handler rigtig meget hos Vistaprint og kun én gang måtte rykke for levering. De sendte straks en ny levering og kunne bare beholde den første når den dukkede op, hvilket skete et par dage senere.

Hvis man vil betale lidt ekstra, kan du få bedre kvallitet papir, glans, slette "gratis" trykket på bagsiden, få tryk på bagsiden osv. Og det vil stadig blive billigere end hos et trykkeri. Det har også den fordel, at man kan prøve sig frem i små mængder, som flere har nævnt.

Jeg har lavet visitkort, hvor jeg har fyldt forsiden med et stort foto, skrevet navn og anden information og sat en kalender på bagsiden. Fin fin kvallitet og kunderne spørger efter flere til venner og bekendte :-)

Jeg har lavet store folie skilte til mine vinduer, t-shirts, postkort og meget andet. Der er så mange muligheder og til den pris har "man" råd til at eksperimentere. Jeg mangler bare, at de også begynder at lave billige poser ;-)

Mange hilsner Miriam

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)