Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Siteground DK domæne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Har et dansk domæne natureline.dk som jeg rigtig gerne vil have til at virke ordentligt ved min hosting hos siteground, men DK hoster godkender ikke deres servere og derfor har jeg via gratisdns peget på siteground, med det til følge at det kun virker på natureline.dk og ikke med www. nogen der har en god løsning til dette

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har du husket at lave webdirect på begge domæne muligheder hos gratisdns ?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 19:46

Hvordan har du lavet opsætningen i GratisDNS' kontrolpanel?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Kampp:

Hej aminoer

Har et dansk domæne natureline.dk som jeg rigtig gerne vil have til at virke ordentligt ved min hosting hos siteground, men DK hoster godkender ikke deres servere og derfor har jeg via gratisdns peget på siteground, med det til følge at det kun virker på natureline.dk og ikke med www. nogen der har en god løsning til dette

Hos gratisdns kan du sætte et CNAME op, der peger på dit kanoniske domæne. Du går ind på domæneadministrationen, klikker "Tilføj CNAME" og ud for vært skriver du www.natureline.dk og ud for kanonisk navn skulle der gerne stå natureline.dk allerede.

Herefter peger natureline.dk og www.natureline.dk begge på samme IP adresse. Det er herefter et spørgsmål om at konfigurere din webserver til at håndtere begge navne, evt. med en redirekt 301 til det kanoniske domæne.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:20

Hej og tak for alle svarene

Indledningsvis skal lige nævnes at jeg ikke 100 meter mester i alt det her redelegering m.m..

Koludabyg: Har ikke lavet webdirect på www. og uden, da jeg som standard ville have det til at virke på www. og så webdirect til natureline.dk uden www. – har ladet mig fortælle at det er bedre mhb. Søgemaskiner, men det burde jo være det samme. Hvor gør man det i gratisdns

Martin: Min eneste opsætning i gratisdns er at jeg har tilføjet nameserver til sitegorund.

Natureline.dk – ns2.siteground152.com

Natureline.dk – ns1.siteground152.com

Jakob: Har lavet ændringen og er i gang med at finde ud af at konfigurere webserveren – håber det vil gøre tricket

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)