Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorering af sig selv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Hvordan er skattereglerne ang. sponsorering??

Jeg er selvstænding med et I/S og vil gerne ud dyrke lidt motorsport.

Mit spørgsmål er om man må sponsorere sig selv eller det det kun "fremmede" så som sportsklubber og lign. ??

Håber nogen kan hjælpe mig.

H. Nestved

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:12
I teorien er der ikke noget til hinder for men det halter i praksis. Det springende spørgsmål er om virksomheden får reklame for de penge de smider i det, og om det er motivet. I og med at det er sponsorering af dig selv er ideen faktisk dødfødt på forhånd.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:18
Hvis man nu var en stor sportsstjerne på den ene side, og drev en sportstøj-forretning på den anden - ville det så kunne lade sig gøre? Jeg spørger bare af nysgerrighed, da jeg egentlig synes den skattemæssige problematik er interessant :)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:44
Det er lidt svært at svare direkte ja eller nej til for det afhænger helt af de konkrete omstændigheder. Hvis vi nu forestiller os at din virksomhed mere eller mindre er bygget om om det at du er sportsstjerne og at det er en del af virksomhedens image kunne jeg være tilbøjelig til at svare ja. Jeg tror bare det er en teoretisk problemstilling. Hvis du var sportsstjerne var der næppe behov for "selv-sponsorering".  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)