Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kendetegner en succesfuld iværksætter?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

100% enig med kenneth!...  

Jeg er også ufaglært og føler jeg har goe sociale evner og et SUPER salgstalent!. Jeg har da også kammerater der er faglærte, men hvad hjælper det hvis de er socialt handicappede :)

M  dfdf

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:35

En kombination af (mange men primært) 3 ting;

Empati, "Iværksætter-genet" og udholdenhed ..

Empati fordi, at har man ikke evnen til at sætte sig ind i, hvad kunderne ønsker i alle situationer, så kommer man ikke langt. Det er fx. nemt at lave en reklame, hjemmeside, tilbud osv. - men har du ikke evnen til at forestille dig, hvad kunden tænker, når de læser det, får du ikke solgt noget.
Empati er også indbegrebet af god kundeservice, du bliver nød til at kigge med kundens øjne, hvis de skal have lyst til at komme igen en anden gang.

Med iværksætter-genet mener jeg, at man ikke kan lade være med at komme på nye påfund hele tiden - og man ikke har ro i sjælen, før man har ført det ud i livet. Ikke bare for at tjene penge - men fordi man ikke kan lade være.
Har det selv sådan, at jeg kan stå midt i opvasken og komme i tanke om, at det kunne da være skide smart, hvis nu man kunne søge på størrelser på hjemmesiden.. og så smider jeg alt, hvad jeg har i hænderne for at skynde mig på nettet og se om andre har det...
Kan sidde 2 minutter før sengetid og pludselig få en ide til, hvordan vi kunne lave et nyt produkt.. og så bliver jeg nød til at grifle det hele ned og kommer alt for sent i seng.
Eller når der en sjælden gang er stille i butikken og man skal til at holde fri om aftenen.. og så sidder man alligevel på amino og tænker arbejdstanker, fordi det lige så meget er en hobby som et job.

Hører rigtig tit nogen sige, at man aldrig har fri som iværksætter og at man skal være forberedt på at ville arbejde 24 timer i døgnet..
Det lyder altid som noget negativt, men det synes jeg slet ikke, det er!
Man kan sammenligne det med småbørns-forældre der bliver holdt vågne hele natten - kan da godt være man kunne bruge lidt ekstra søvn - man ville jo ikke bytte sin baby for noget som helst i verden.

Og endelig udholdenhed.. Det er fint at have tusind ideer, men hvis man ender op med en masse halvfærdige projekter, dur det ikke!
Man skal synes, det er lige så sjovt at føre projektet ud i livet, som at få ideen.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:53

Hej

I krisetider er en succesfuld iværksætter én der gør noget på trods af, - ikke på grund af.

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

En god iværksætter:

Ser muligheder frem for begræsninger.

Arbejder for din sag.

Holder humøret oppe, selvom det ikke går godt, og lader det ikke gå ud over dine nærmeste (familie, venner ex.)

Selvom han/hun bliver afvist ved en leverandør eller kunde, kommer han op på hesten med det samme og kommer videre til den næste. Og funderer om hvad han kan gøre bedre for at få  evt. salg ved næste møde.

En god iværksætter forstår at tjene penge

Bruge sin tid på mest relevante opgaver, og outsourcer de opgaver som andre er bedre til, og holder fokus

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:51

Jakodan:
Empati, "Iværksætter-genet" og udholdenhed ..

Jeg er meget enig med dig Nina og det er rigtig godt skrevet og det er præcis sådan at jeg også har det..Yes  Og jeg vil også tilføje Netværk, som også er utrolig vigtigt og måske specielt i nedgangs tider. Netværk er både familien, som bestemt skal være der med opbakning og forståelse for de lange arbejdsdage, men også faglige netværk som Amino og andre. Endelig ser jeg også leverandører, revisorer, bank m.m. som mit netværk, som jeg kan spørge til råds og få en fornemmelse for hvordan andre klarer sig.

Her kommer lige mine sene filosofiske tanker om iværksætteri:

At kunne se muligheder, der hvor andre ser begrænsninger.

At turde træde ud på dybt vand og have troen på at man stadig kan bunde.

At have viljen til at finde vejen, selvom der ikke findes noget kort.

At ville finde målet, selvom man render ind i en blindgyde.

At nyde sejren og fortsætte videre til næste mål.

At finde de skuldre som kan tåle ens sorger og glæder.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:18

Hej igen - og tusind tak for de mange gode indlæg. Dejligt at læse de mange gode råd. Vi bruger et udpluk fra debatten i avisen og på nettet i morgen, fredag den 17. april - og linker naturligvis til amino.dk.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Annette, ErhvervsBladet.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:27
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:29

En der sætter sig mål og tager konstant handling mod disse! :)

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:46

Syntes i skal kigge lidt på "Tænk dig rig".

Den handler lige nøjagtigt om dette emne, og har de fedeste eksempler :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 22:55

have et flair for det :D

En rigtig god iværksætter er den der kan sætte sig i folks sted, både for de ansatte og for kunderne.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)