Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kendetegner en succesfuld iværksætter?

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nævner folk mest de kvaliteter du SKAL have som iværksætter, altså dem du nærmest er genetisk sat op til at have og dermed grundene til at du bare ikke KAN lade være med at være iværksætter.

Derfor synes jeg det er endnu vigtigere at at vide :

1 : Hvem er jeg ? Er jeg idemand/ visionær , eller Iværksætter , eller administrator ? Man kan sagtens være stærk på alle 3 områder , men du har med garanti din kernekompetence og største passion i en af de 3 områder. Omgiv dig med folk der har de andre kompetencer

2 : Hvor er jeg i livet ? Er du klar til at være iværksætter lige nu ? Er du klar til at plante et frø i jorden ? Det nytter jo ikke at plante frø i jorden, hvis den er frosthård. Vid hvor du er i livet, og hvis du ikke er hvor du skal være, så forbered dig på når tiden kommer, for det gør den.

3 : Hvor er dit firma i livet ? Er den en nystartet baby, der skal have omsorg og som man skal følge tæt , er det en teenager , fuld af energi, scorer til højre og venstre, men som ofte laver mange fejl på grund af overstadighed eller er det en moden voksen som kender alle processerne , men som dog også kan blive for stiv i systemerne ?

Mange iværksættere gør sig sjældent de overvejelser. Langt de fleste fejltrine blandt iværksættere kommer i deres virksomheds teenageår, hvor cashflowet er godt, alt lykkes man tror man er urørlig. Man glemmer den omhu man havde man havde da man startede og laver fejl der kan og vil bringe ens virksomhed tæt på dødens rand og over.

De forskellige markeder har også deres årstider. For eksempel skulle man nok have tænkt over om mon ikke ejendomsmarkedet var ved at være godt overmodent, hvis man nu investerede i netop det marked for et år siden. Men sådan nogle tanker gør man sig sjældent som teenager.

Nu er andre markeder ved at blive født. Visionærene ser dem først , iværksætterne føder dem og administratorene vedligeholder dem.

Men husk at trække at dig ud af markederne når den næste vinter kommer. Det kræver en exit- strategi.. har du det ? Har du et mål for hvert stadie i din virksomheds årstider / livsstadier ?

Mange iværksættere går døde fordi de ikke har planlagt livets forandringer. Forandringer som rammer både dig og din virksomhed. På godt og ondt.

Hvad gør du , hvis du får kæmpe succes, hvad gør du når succesen ebber ud ? Fordi det VIL ske.

Jojo, man kan " jo bare starte noget nyt " , tænker den klassiske iværksætter. Men den rigtige gode forretningsmand sælger sit firma på toppen, eller overlader magten til administratorene

Held og lykke... men endnu bedre : vær opmærksom og lav en plan B... som minimum

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)