Okay, det forstår jeg bare ikke helt - altså at jeg skal ha' dem over i economic... Så er det vel helt hul i hovedet at printe dem alle ud også?
Altså, det kan godt være at det er mig der er dum, men jeg bruger bare den standardkontoplan der er i economic - der synes jeg ikke at jeg ikke at jeg kan finde en konto for varekøb. Ved du hvad den normalt hedder? Og ja, jeg handler også med andre eu-lande..
En anden ting - kan man bogføre bagud? Hvis jeg fx opdager at jeg har glemt et bilag fra januar?
Der er en der hedder vareforbrug (lagermodul) - konto 1330 - er det den så?
Jeg sidder lige og prøver at bogføre et salg fra starten af april.. Men når jeg så opretter en faktura, så skriver den jo automatisk dags dato.. Hmm...
Føler mig helt dum til det her, men det er godt nok interessant :-)
elvira - din konto for varekøb i e-conomic hedder 1310 - direkte omkostninger, når du bruger standard-kontoplanen. Du kan blot ændre navnet, hvis du hellere vil have den hedder varekøb. Du kan også oprette flere, hvis du har lyst. Hvis du har køb i udlandet, skal du have tilsvarende konti, som Anne skriver.
Hvis du skal ændre en dato på en faktura, skal du blot - når du laver fakturaen - ændre denne oppe under "Betalingsbetingelser mv", der hvor du tilføjer en fakturalinje.
Nu må I lige svare mig ærligt... Er det helt umuligt for en nybegynder at lære economic?
Jeg har læst dit lange indlæg til en anden bruger, Susanne, og det har givet mig et godt indblik. Problemet er bare, at jeg ligger inde med bilag helt fra februar, og jeg syens det er SÅ uoverskueligt at komme i gang med at få dem bogført.
e-conomic er som sådan ikke svært at finde ud af, hvis man er fortrolig med bogføring i forvejen, men jeg er usikker på, hvor meget du vil få ud af et info-møde hos e-conomic. Disse info-møder er mere en generel info om, hvad systemet kan, men har man ikke det fornødne indblik i bogføring i forvejen, vil det nok ikke sige en så meget. Der gennemgåes ikke bogføringsteknikker som sådan. Så det afhænger af din erfaring.
På den anden side er info-møderne gratis, og det tager kun 1-2 timer, og det kan aldrig skade at få lidt info
Jeg vil foreslå dig at tage et kursus hos Anette Sand, eller få lidt undervisning hos en anden bogholder.