Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Economic - hjælp en begynder!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo...du er nødt til at have tallene over i Economic.

Der findes systemer(API). der kan klare dette per automatik.

Der findes ingen dumme spørgsmål.

Du har vel en konto for varekøb...hvis du handler med EU, skal du desuden have en varekøbskonto EU samt

en for 3. lande, hvis du handler med disse lande også.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:11

Okay, det forstår jeg bare ikke helt - altså at jeg skal ha' dem over i economic... Så er det vel helt hul i hovedet at printe dem alle ud også?

Altså, det kan godt være at det er mig der er dum, men jeg bruger bare den standardkontoplan der er i economic - der synes jeg ikke at jeg ikke at jeg kan finde en konto for varekøb. Ved du hvad den normalt hedder? Og ja, jeg handler også med andre eu-lande..

En anden ting - kan man bogføre bagud? Hvis jeg fx opdager at jeg har glemt et bilag fra januar?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Du skal jo have din omsætning registreret i Economic.

Der står måske vareforbrug ellwer lign. Du kan bare ændre teksten på kontoen.

Ja....du kan bogføre bagud indenfor regnskabsåret.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 13:49

Der er en der hedder vareforbrug (lagermodul) - konto 1330 - er det den så?

Jeg sidder lige og prøver at bogføre et salg fra starten af april.. Men når jeg så opretter en faktura, så skriver den jo automatisk dags dato.. Hmm...

Føler mig helt dum til det her, men det er godt nok interessant :-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 07:40

elvira - din konto for varekøb i e-conomic hedder 1310 - direkte omkostninger, når du bruger standard-kontoplanen. Du kan blot ændre navnet, hvis du hellere vil have den hedder varekøb. Du kan også oprette flere, hvis du har lyst. Hvis du har køb i udlandet, skal du have tilsvarende konti, som Anne skriver.

Hvis du skal ændre en dato på en faktura, skal du blot - når du laver fakturaen - ændre denne oppe under "Betalingsbetingelser mv", der hvor du tilføjer en fakturalinje.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 10:18

1000 tak for svar...

Nu må I lige svare mig ærligt... Er det helt umuligt for en nybegynder at lære economic?

Jeg har læst dit lange indlæg til en anden bruger, Susanne, og det har givet mig et godt indblik. Problemet er bare, at jeg ligger inde med bilag helt fra februar, og jeg syens det er SÅ uoverskueligt at komme i gang med at få dem bogført.

Er det virkelig for stor en opgave?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36

Nej...Economic holder jo også gratis introduktionskurser over hele landet.

Meld dig til sådan et gå hjem kursus.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:22

e-conomic er som sådan ikke svært at finde ud af, hvis man er fortrolig med bogføring i forvejen, men jeg er usikker på, hvor meget du vil få ud af et info-møde hos e-conomic. Disse info-møder er mere en generel info om, hvad systemet kan, men har man ikke det fornødne indblik i bogføring i forvejen, vil det nok ikke sige en så meget. Der gennemgåes ikke bogføringsteknikker som sådan. Så det afhænger af din erfaring.

På den anden side er info-møderne gratis, og det tager kun 1-2 timer, og det kan aldrig skade at få lidt info Big Smile

Jeg vil foreslå dig at tage et kursus hos Anette Sand, eller få lidt undervisning hos en anden bogholder.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)