Hej Aminoer :) Mig og en af mine venner overvejer at opstarte en Smoothie-Bar i KBH-området. Det skal være en butik, hvor kunden får muligheden for at vælge mellem nogle råvarer, og hvor vi efterfølgende laver en lækker og sund smoothie med blenderen. Vi har undersøgt og har fundet et par lokaler. Den ene ligger i det indre KBH, ligger på en gågade hvor der er mange mennesker. Det andet sted ligger i et center, og lokaler er på omkring 45-55 km2. Hvilken belligenhed vil være bedst at vælge? Og er 45-55 km2 for stor eller lille ? Centeret ligger også i KBH-området. Vi hælder mest til centeret .. Salget af smoothies vil sikkert være godt om sommeren, men om vinteren vil salget være mindre godt. Derfor overvejer vi at tage et andet produkt i sortimentet. Her har vi diskuteret følgende muligheder: 1) Sunde Sandwiches 2) Kaffe og Te 3) Is 4) Frugt og Grønt 5) ? I øjeblikket er vi igang med at finde leverandører for at kunne opstarte virksomheden. Vi søger fx salgsdiske, et firma som kan lave gode skilte, frugt og grønt handler, har brug for kasseapparat, bord & stole til butikken, og alle de andre diverse ting som vi får brug for under opstart. I må meget gerne henvende til os hvis I kan hjælpe med angående de ovennævnte ting. PS: Vi har tænkt os at ansætte en salgsmedarbejder som kan tage sig af den daglige drift, mens vi ejere vil passe nuværende job. Så herunder skal der også betales løn til medarbejderen. Mon dette kan betale sig og lade sig gøre ?? Vi vil meget gerne høre gode råd og anbefalinger, kan evt. kontaktes via: onelo@live.dk |
Har i nogen erfaringer med opstart af virksomheder herunder fysisk butik, for det er ikke en opgave der skal undervurderes. Ville nok aldrig anbefale nogen at starte en butik op og forvente den kunne drives af fremmedarbejdskraft fra start således jeg kunne arbejde andetsteds fortsat. Der vil være alt for mange udfordringer og forhindringer der vil blive negligeret og til sidst bliver der en sur tjans istedet for noget sjovt, hvis man ikke går bankerot inden da. Men i har sikker gjort jer mange andre tanker som ikke kan læses ud af dette vedr. emnet (forhåbentligt :) )