Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man vælge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg sidder her med en drøm, et købe en Audi TT når jeg fylder 20 :) Jeg ved godt at det er en syg drøm, men jeg elsker den bil, og det er godt at have noget at gå efter :D

Så jeg leder efter noget, på nettet jeg kan tjene rigtig gode penge på. Jeg er lige 17. Jeg har et par muligheder men jeg har lidt svært ved at vælge hvilken vej jeg skal gå:

1. Lave hjemmesider for folk. Har allerede tjent nogle tusinde kroner på dette. www.dorphern.dk for at se mere.

2. Azurchat.dk - En 3dchat jeg har lavet, folk kan rigtig godt lide den, så hvis jeg satte mere tid af til den, lagde en smule brugerbetaling ind kunne det måske gå?

3. Lave en helt ny hjemmeside. Jeg går rundt med 1 milion ideer oppe i hovedet, og det er faktisk ret irriterende ikke at kunne leve dem ud, mht at lave dem. Men hvad er godt at satse på? Skulle jeg lave et browser baseret MMORPG i stil med travian.dk, med et brugerbetalings system? eller skulle jeg gå den anden vej og lave en service for folk? som facebook, twitter osv?

Nu kan du jo højst sansynligt ikke komme og pege på den ene og sige, DEN! DEN ! skal du tage, for du kender mig jo ikke helt og ved ikke 100% hvad jeg kan. Men? Hvad ville du sige var en god ide?

Nogen personlig erfaring? andet? :-)

På forhånd tak :)

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 02:05

Jeg ville nok vælge en kombination af 1 og 3, idet at hvis dine ideer ikke rigtig lykkes, vil du altid kunne tjene penge på at lave hjemmesider, men det er stadig en god ide at prøve at få sine ideer ud!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:21

Hej Christoffer,

Super - du har et mål, en Audi TT! Det er et godt udgangspunkt for nu kan du jo så sætte dig ned og se om du på nogen som helst måde ville kunne tjene over 350.000 efter skat på 3 år.

Eks.1.: Jeg tvivler stærkt, så skal du tjene 350.000 om året før skat og leve af ingenting i den periode. Så den er død, ikke? Desuden kommer der dagligt en ny Amino og tilbyder at lave en hjemmeside gratis eller næsten gratis.

Eks.2.: Har du mange brugere? Kan du skaffe mange brugere? Kan du få reklameindtægter nok til at tjene et godt stykke over en million de næste 3 år? Hvad kan din chat, som de andre ikke kan? Er der noget helt nyt og revolutionende her, som kan give et kæmpe afsæt ind i fremtiden? Hvis nej, så videre til punkt 3.

Eks.3.: Browserspil er mig bekendt vældigt populære. Har du den rigtige ide? Har du midlerne til at føre det ud i livet?

Der er masser af muligheder indenfor internet og IT, men du skal tænke ud af boksen. Hvis du gør det samme som alle andre, så sker der ingenting. Du skal finde på noget nyt og den ide har du måske ikke fået endnu. Men du er ung og opfindsom - og går du lidt i tænkeboks, så finder du måske på det helt rigtige allerede om en uge! Hvem ved?

Skal jeg pege på den mulige vinder af en Audi TT, så kunne det være 3. De to første tvivler jeg omend meget stærkt på kan give dig andet end en 23 år gammel rusttæret Toyota.

Held og lykke med det!

Flemming 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:32

Hej Christoffer

At finde på et koncept alene af den grund at kunne købe en Audi TT i løbet af 3 år er muligvis at skyde over målet. Husker et Thorborg-foredrag, hvor han fortæller om succesrater ud fra ønsket om at blive rig kontra andre grunde, og det var sgu ikke positiv snak!

Jeg finder også på alt muligt, hvor det så viser sig, at det allerede findes i en eller anden form. Det argument er naturligvis ligegyldigt, hvis man mener at kunne gøre det bedre end alle de andre.

Det er en fed drøm, og dette skal ikke slå dig ud. Skynd dig at melde dig ind i min gruppe "forretningsideer til salg". Der kunne da dukke et eller andet op. Jeg har et par internet-baserede ideer, som en ung gut med krudt i r.... kunne have glæde af. Ønsker kun en lille procentdel at omsætningen i kommission. Skriv gerne en PM, hvis du er interesseret.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:51

Husk også at du skal have råd til rent faktisk at have bilen, som 20 årig der f.eks. bor i Århus, er en Audi TT ikke just forsikringsselskabernes livret, heller ikke selvom du måske har haft egen bil (og egen bilforsikring!) siden du blev (bliver) 18 år.

F.eks. vil Tryg forsikring have 104.855 kr. om året i forsikringspræmie for en Audi TT årgang 2006 for en 2.0 TFSI med 200 heste.. (eller 89.000 med samlerabat)

Alka vil have 135.929 kr. og TopDanmark kun 49.836 kr. om året.

Som 26 årig elitebillist i samme by, vil den koste 20.952 kr. hos Tryg.

Jeg ville nok sætte mig et andet mål end lige præcis en bestemt bil når du bliver 20 år hvis det var mig, måske stile efter at have en årlig omsætning på XX kroner med en overskudsgrad på YY% og så ellers tage den derfra og se hvad dine penge rækker til i din dagligdag.

Men hvis bilen er din store drøm og du kan få det til at hænge sammen, så er det jo vejen du skal gå Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:04

Hej Kristoffer,

Hvis du vil lave så mange penge, på så kort tid, skal du nok ned med en rigtig god idé i 3'eren.

Det kommer selvfølgelig an på dine evner, din tid og hvor mange kontakter du kan skabe eller allerede har, der kan hjælpe dig på vej.

Leg lidt med nogle af alle de idéer du har, og kast dem ud i et forum hvor du kan få noget feedback, ris og ros, og så droppe idéen eller få tillid nok til dig selv, din idé og dine evner(som du er i gang med nu), da det nok er det der skal til, hvis du vil have mod til arbejde nonstop indtil bilen står i indkørslen.

Mit bud ville være, at du laver en super god service, og lader alle og enhver bruge den gratis indtil du er 3 måneder fra dit 20. år, og så smider du noget betaling ind.(Det ser ud til at virke for alle dem i Silicon Valley).

Du kan evt. bygge lidt mere på din chat, og få flere brugere, så du kan bruge Azurchat.dk som markedsføringsplatform for din anden service, så sparer du lidt penge ved ikke at skulle ud og kaste bannere op på andre sider.

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Hvis du er syg og jeg mener syg til at kode, har jeg et koncept der nok kan give gode penge, hvis de vinkles rigtigt :-)

All the best

Kasper Andreassen

Fra Virum
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:22

Kasper-A:

Hvis du er syg og jeg mener syg til at kode, har jeg et koncept der nok kan give gode penge, hvis de vinkles rigtigt :-)

All the best

Kasper Andreassen

Altså, folk siger jeg er god til at kode, koder i ASP, HTML, CSS, Javascript, meget lidt PHP og Flash.

Men lyder jo altid godt når det kan give mange penge :-) kunne godt tænke mig at høre mere om det hvis du har lyst?

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Altså har 2 koncepter lige 'on top of my head' - det ene er et der er rimelig nemt at lave og som kan give en lille god skilling, det andet er et der trækker tænder ud, men til gengæld kan blive en skide god forretning.

Men som FOKUS også nævner, så er penge en dårlig grund til at blive iværksætter - hvertfald hvis det er den eneste. Men brænder du til gengæld for at blive iværksætter og det er der du ser dig om mange, så skal jeg glædelige prøve at hjælpe lidt. Hvis det til gengæld kun er for money, fame og bitches - så er det ikke noget jeg gider at bruge energi på :-)

All the best

Kasper Andreassen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)