Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating site

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

yusuf:

20.000 ,-

Indifferent fik godt nok kaffen galt i halsen.... hvordan kan du påstå at det vil koste 20.000 for det?

En ung knægt kunne da gå og hyg sig i 5 - 10 måneder om det system, og stadig have en okay løn :-) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:25

Mikkel Mikjær Christensen:
Omkring 500.000 DKK excl. moms, grafik, hosting og markedsføring. (dvs udvikling alene.)

Mikkel, mener du seriøst at der kun ligger 10 mandemåneder i sådan en opgave?
Så bliver det godt nok en primitiv model..
Mit gæt vil nærmere være et par millioner kroner og så 50.000 - 100.000 kr. om måneden løbende, hvis man selv har programmørerne.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:25

Niels - netopcom.dk:

yusuf:

20.000 ,-

Indifferent fik godt nok kaffen galt i halsen.... hvordan kan du påstå at det vil koste 20.000 for det?

Hvis man ser bort fra "Sitet skal være meget profesionelt, så din kunnen skal være stor!" så kan man da sikkert godt flække et site sammen til 20.000. Der er masser af færdige datingsite scripts på nettet som sikkert ikke kræver det store for at få til at køre. Jeg tvivler nu på, at det er det OP er ude efter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Simon:

Niels - netopcom.dk:

yusuf:

20.000 ,-

En ung knægt kunne da gå og hyg sig i 5 - 10 måneder om det system, og stadig have en okay løn :-)

Vi snakker mellem 2 - 6måneder så er alt i tiptop stand.

Hvorfor kode et komplet site når man kan finde scripts som er kodet for en og som bare skal tilpasses ens behov?

Det er da dumt.

Det kræver bare et professionelt design også integrering med det system som man finder tilpas.

Færdig arbejde! :D  Så har du et velfungerende site, derefter kommer udgifter til markedsføring, vedligeholdelse osv.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:30

Martin Thorborg:

Hvis man ikke tænker på design, men kun programmering af selve koden, så jo... så tror jeg også at det vil kunne gøres på 10-12 mandemåneder.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:35

Niels - netopcom.dk:

Martin Thorborg:

Hvis man ikke tænker på design, men kun programmering af selve koden, så jo... så tror jeg også at det vil kunne gøres på 10-12 mandemåneder.

Det er godt nok mange måneder. Hvilke features ligger i til grund for dette estimat?

De fleste datingsites jeg har set tilbyder:

- Tilmelding / oprettelse / redigering af profil (herunder billeder)

- Søgning i profiler ud fra forskellige parametre, listevisninger, onlineliste

- Sende og modtage breve fra andre brugere

- Gæstebog

Så er der forskellige avancerede features på nogle af de større sites, men disse vil man næppe kaste sig over i runde 1. Så hvad har jeg overset?

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:47

Jacob Atzen:

Det er godt nok mange måneder. Hvilke features ligger i til grund for dette estimat?

Jeg vidste at du vil glemme en stor del..

Det skal også testes en del. Dertil kan man jo heldigvis automatisere testen så man ikke skal sidde og gøre de samme ting igen og igen.

Derudover skal der også lavet et administrations-interface som du slet ikke har nævnt. Dette skal du regne med vil tage lige så lang tid som selve sitet idet der findes rigtigt mange funktioner som ikke ses af almindelige brugere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:55

Det er umuligt at svare på hvad så'n et dyr vil koste uden langt flere detaljer.

Det er som at spørge hvad det koster at bygge et hus, men du specificere ikke om det skal bygges af pap eller efter de danse byggefirskrifter med 40cm isolering.

Har du et budget i hovedet?! Hvis du sidder med 20.000 så snak med en af de mange unge mennesker herinde som gør det ved siden af skolen. Hvis du sidder med venture kapital og minimum 500k så fat i en af de virksomheder som lever af dette (herunder mit :))

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:55

Sorry, stavefejl: danse = danske

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)