Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg sælgere i andre lande ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejer på at færdiggøre mit meget tekniske produkt, som jeg vil introducere til andre lande i begyndelsen af 2010. Årsagen til tidspunktet er, at jeg ønsker at fjerne evt. børnesygdomme inden produktet begiver mig ud i den store verden.

Grunden til at jeg beskriver produktet som "meget" teknisk er, at det kræver en vist teknisk indsigt fra sælgers side, for at kunne sælge varen.

Men mit spørgsmål er, hvordan jeg finder salgskanaler i andre lande ? Hvordan gør i andre "opfindere" som ønsker at komme ud over landets grænser ?

Alle input er velkomne.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 02:02

Hej Japping

Hvis dit produkt opfylder reelle behov (og det lyder det som om det gør) så kunne vi måske finde ud af at etablere et "Kunder på et Sølvfad" samarbejde.

Vi har flere projekter kørende for danske virksomheder i samme situation som din.

Det er fint, at du er så tidligt ude, da vi har 2-3 måneders ventetid inden vi kan tage flere af denne type opgaver ind.

Du er velkomne til at kontakte os, hvis det lyder interessanet.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:57

Hej Japping og Christian,

Først og fremmest, så tillykke med dit nye produkt. Det alene at få færdigudviklet et produkt er jo skønt, da det i sig selv også kan være eget krævende. Nu skal det så sælges. Forstår jeg det ret, hvis produktet er salgsklart i Danmark, men lige skal finpoleres inden det ryger ud over grænserne?

Nu skriver du at det er et meget teknisk produkt, der kræver lidt indsigt hos sælgeren. Kan du forklare nærmere? Eller kan du henvise til et sted, hvor der ligger yderligere info?

For mig lyder det som om, at det er samarbejdspartnere a la distributører/importører, som du har behov for i de enkelte lande. Er der efterspørgsel efter produktet i alle verdens lande eller er det geografisk bestemt, hvor det kan afsættes til? Selv har jeg haft gode erfaringer med at finde distributører via disse sites:

B2B.TheTradePost.com

Chambertrade.com

Førstnævnte ville jeg lige tjekke ud inden jeg begyndte at betale for tjenesten, og jeg har faktisk stort set udelukkende fundet gode og valide kontakter rundt om i verden på dette site. Sidstnævnte er det svenske handelskammer og herigennem har jeg fået en super distributør i Afrika, så det kan sagtens lade sig gøre også uden at bruge store penge på det. Jeg har været tilbageholdende med at betale for det, fordi jeg ikke anede om siderne var pengene værd. Det kan man så roligt sige, at B2B.TheTradePost er. Til gengæld ville jeg nok aldrig i livet betale noget til Alibaba.com, fordi jeg ikke føler at de henvendelser jeg har fået derigennem har været noget værd. Det meste er Nigeria-mails.

Nogen vil også råde dig til at bruge den danske ambassades repræsentation i forskellige lande. Dette har jeg prøvet og der er to hager ved det: 1. Du skal købe minimum 20 konsulenttimer a (dengang var det) 600 kr/time. 2. Du får alene en rapport med kontaktnavne og ingen aftaler. Ergo kan det være bekosteligt at anvende udenrigstjenesten til dette, så hvis ikke du har R.... fuld af penge, så vent med dette til senere og til lande, som er svære at nå. Lande/områder som Mellem- og Sydamerika, Centralasien (tidligere sovjetlande) og spansktalende nationer er svære at fange via internettet af en eller anden grund. Her kan du bruge udenrigstjenesten.

Nogle gode råd til partnersøgning/trade leads:

• Lav en fængende overskrift på din lead (skriv ikke bare produktnavn)
  • Sørg for at give så detaljeret en beskrivelse af dit produkt som muligt (du har ofte 1000 ord til rådighed)
  • Billede(r) er et MUST!
  • Udfyld din firmaprofil grundigt og fyldestgørende. Udfyld samtlige felter og beskriv din virksomhed godt.
  • Sørg for at stille krav til dine distributører. Stiller du ikke krav, som skiller fårene fra bukkene, så spilder du meget tid på skriverier.
  • Sørg for til enhver tid at levere et tilbud med sammen med din produktbeskrivelse. Tilbuddet skal indeholde: incoterms, vægt/mål, betalingsbetingelser, afsenderadresse, collistørrelse, klassificering af godset etc. Alt hvad der er relevant for modtager. På denne måde undgår du unødig korrespondance omkring pris, str, termer og meget andet.
  • Sælger du mere, hvis du giver rabat? Hvis nej, så gå aldrig ned i pris. Dit produkt er nyt og ikke indarbejdet, så det er distributøren, der må sætte sin udsalgspris rigtigt og ikke dig, der betaler hans avance.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om. Skriv gerne en PM for uddybende spørgsmål. Har du behov for hjælp eller råd vedrørende handel med Asien eller Afrika, så hjælper jeg gerne.

Til Christian:

Har du også Kunder-På-Et-Sølvfad i udlandet eller var det Danmark, du havde i tankerne her? Jeg synes dit koncept lyder enormt attraktivt og kunne godt finde på at anbefale mine distributører at bruge det. I hvert fald kan vi da lige snakke nærmere om det indenfor nærmeste fremtid.

Hav en rigtig god lørdag!

Flemming

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:47

Hej Flemming

Vi kører konceptet både for danske virksomheder, der går efter hjemmemarkedet og/eller internationalt salg.

Det er væsentligt er, at man har nogle produkter og /eller serviceydelser, der er efterspurgte i virksomhedens målgruppe, hvor der er en god kombination af volumen / pris, at der ikke er tale om dagligvarer, man kan købe nede i den lokale butik og at man ikke kører rundt i "Red ocean".

Så du skal være velkommen til at høre nærmere Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 11:01

Hej Christian,

Jeg er i den heldige situation, at mit produkt er ren Blue Ocean. Men derfor skal det stadig ud i markedet og her kan du sagtens komme ind i billedet. Vi bør helt sikkert snakke nærmere om det, da vores distributører altid kan bruge flere marketing-kræfter til at løfte opgaven.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:02

Det er nu som regel ikke held, der gør, at man lander der Smile

God markedsforståelse, dygtighed og indsigt plejer at være grunden...

Hvis du sender mig en mail på info snabela imarketing.dk med en URL jeg kan kigge på, så kan vi jo tage den derfra.

Mvh,

Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 12:12

Christian iMARKETING:

Det er nu som regel ikke held, der gør, at man lander der Smile

God markedsforståelse, dygtighed og indsigt plejer at være grunden...

110% enig! Det var heller ikke helt sådan, at det skulle opfattes. Jeg tror ikke på held, men på at man skaber mulighederne.

Jeg sender dig en mail.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12891
Skrevet kl. 12:32

japping:

Jeg arbejer på at færdiggøre mit meget tekniske produkt, som jeg vil introducere til andre lande i begyndelsen af 2010. Årsagen til tidspunktet er, at jeg ønsker at fjerne evt. børnesygdomme inden produktet begiver mig ud i den store verden.

Grunden til at jeg beskriver produktet som "meget" teknisk er, at det kræver en vist teknisk indsigt fra sælgers side, for at kunne sælge varen.

Men mit spørgsmål er, hvordan jeg finder salgskanaler i andre lande ? Hvordan gør i andre "opfindere" som ønsker at komme ud over landets grænser ?

Alle input er velkomne.

Eksportrådet vil kunne hjælpe dig med at finde konpetente sælgere i udlandet.

http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/

En anden mulighed kunne være at du tager på nogle internationale fagmesser, hvor der ofte vil være rig mulighed for at komme i kontakt med potentielle agenter / sælgere.

Mvh

Ravn

Mvh

Ravn

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:03

Først et stort tak til alle der har kommenteret og dermed brugt tid på mit indlæg - det sætter jeg stor pris på.

For at gøre det overskueligt, vil jeg forsøge at besvare alle indlæg herunder, med jeres navne som overskrift.

CHRISTIAN iMARKETING: Jeg mener det tilfredsstiller reelle behov i virksomheder og det er et behov som jeg selv har støt på flere gange. Ydermere har jeg allerede solgt et eksemplar af produktet og kunden er tilfreds. Det jeg skal bruge den kommende tid til er, at forberede produktet til massefremstilling og yderligere test inden det markedsføres for alvor.
Denne strategi har jeg valgt for at kunne modstå evt. efterspørgsler samt undgå for store udgifter til evt. tilbagekaldelse pga fejl i produktet (indeholder både microprocessor/software og elektronik).
Jeg vil kontakte jer for en snak om opgaven, når jeg er parat.

FLEMMING1970: Ja, produktet har været flere år under vejs, mennu ser det ud til at lykkes efter jeg besluttede at skyde yderligere private midler i produktet.
Mht. teknisk indsigt kan jeg fortælle at, at sælgeren skal sælge produktet til hovedsagligt andre firmaer. Sælgeren skal have fornemmelse for industriel instrumentering. Dvs. temperaturmåling, trykmåling, relæer o.l, samt hvordan sådanne instrumenter forbindes elektrisk. Der vil dog følge en demo-kuffert med produktet, således at sælgeren kan fremvise produktets muligheder og samtidigt selv få en fornemmelse for disse.
Produktet begrænser sig ikke til specielle lande.

RAVN: Tak for rådet.

Endnu en gang tak til jer alle - det er input jeg kan bruge.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 15:16

Hej Japping,

Det lyder rigtigt spændende, det du har gang i.

Jeg vil ønske dig god vind i sejlene og glæder mig til at se nærmere på, hvad det er for en type produkt - og hvilket behov det dækker.

Rigtig god påske!

Flemming

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)