Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg oprette virksomhed når jeg under 15 år?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

yusuf:

Nu er jeg ikke helst sikker, men evt. få dem til at give dig en fuldmagt så du kan gøre de ting i deres navn.

Ved som skrevet ikke om den går 100%.

100% ikke

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:39

Klovn:

Simon Mørch:
Et firma må gerne give mig 5000 kroner i timen for mit arbejde, det er lovligt, det ved jeg da. Hvis jeg er 20.000 værd i timen for firmaet ville det være dumt ikke at hyre mig.

Simon, det er netop pointen at en timeløn for en 13 årig er urealistisk sammenlignet med de arbejdsopgaver en13 årig må udfører. Så ingen tvivl om hvis et sådant beløb blev udbetalt vil det blive betragtet som løn eller udbytte til dine forældre.  Problemet er for dig at det er dine forældre og I er interesseforbundne.

Vejen frem for dig bliver tålmodighed og eventuelt sparen op i firmaet til du bliver et par år ældre og der er reelle muligheder for at du kan få pengene ud igen.

Der bliver jeg så uenig i det du skriver, for jeg er sikker på det er forkert.

Hvis en virksomhed kan se en dreng på 13 år kan give dem en indtjening på 20.000 kroner i timen om han så var feje dreng og lige viste hvordan man fejer gulv så der kommer 1000 flere kunder så var det helt lovligt.

Håber du kan se min point? Det er altså slet ikke urealistisk.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:44

Simon Mørch:
Håber du kan se min point? Det er altså slet ikke urealistisk

Nej! Det er dig der ikke ser pointen!

Fordi du er ansat i et selskab som dine forældre kontrollere er du underlagt nogle mere restriktive regler end hvis du arbejdede for en vild fremmede arbejdsgiver. Det er forskellen!

Henrik

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:46

Klovn:

Simon Mørch:
Håber du kan se min point? Det er altså slet ikke urealistisk

Nej! Det er dig der ikke ser pointen!

Fordi du er ansat i et selskab som dine forældre kontrollere er du underlagt nogle mere restriktive regler end hvis du arbejdede for en vild fremmede arbejdsgiver. Det er forskellen!

Henrik

Okay, jeg kender ikke reglerne for ansatte i et selskab, der har du nok ret.

Jeg ved bare en normal arbejdsgiver gerne må betale mig det han vil i timen.

Mvh.

Simon

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:51

Simon Mørch:

Simon.

Det har ikke noget at gøre med om det er i et selskab. Du har selv været inde på det i tråden tidligere om det med at arbejde for sine forældre og udnytte frikort mv.  Problemet er at det er dine forældre der giver dig den høje løn.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:51

Klovn:

En kreativt forslag kunne være at dine forældre stiftede et smba.  Det er ikke kapitalkrævende at oprette og det begrænser deres ansvar. Samtidig er bliver overskuddet beskattet med 25%.

Hvis du bliver ansat i et selskab - her et smba - hvor dine forældre har bestemmende indflydelse bliver din lønindtægt ikke omfattet af kildeskattlovens § 5, stk. 3 når lønnen udbetales fra SMBA'et. (§5, stk. 3 siger reelt at den løn du skulle have indgår i dine frældres skattepgørelse og ikke din). I denne situation kan selskabet udbetale løn til dig med sædvanligt skattetræk (formentligt frikort)

Det beløb, som SMBA'et udbetaler som løn til dig, skal stå i rimeligt forhold til det arbejde, som du under hensyn til din alder mv. kan forventes at have ydet for SMBA'et. Beløbet eller en del heraf kan ellers anses som yderligere løn eller maskeret udlodning til dine forældre.

Nå - en tanke til overvejelse?

Henrik

Det var faktisk en rimelig god ide. Samtidig kan han jo også sørge for at holde fortjenesten lidt nede ved at købe mobiltelefon, abonnement, pc-udstyr og meget andet gennem firmaet, da det jo anvendes erhvervsmæssigt.

Flemming

(Vil undlade at besvare den gode italiener på kvaliteten af mit arbejde Angry )

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:52

Klovn:

Simon Mørch:

Simon.

Det har ikke noget at gøre med om det er i et selskab. Du har selv været inde på det i tråden tidligere om det med at arbejde for sine forældre og udnytte frikort mv.  Problemet er at det er dine forældre der giver dig den høje løn.

Det iorden mate,

Tak for hjælpen i tråden, du ret sej Cool

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:55

Simon Mørch:
Tak for hjælpen i tråden, du ret sej Cool

Det er vist dig der er den seje!Yes

Held og lykke med det!

Henrik

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:06

yusuf:

Men hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre nogle af delene, dine "forretningsmetoder" er ret tvivlsomme og jeg tror ærlig talt ik du kommer særlig langt med dem medmindre du skifter "spor".

Jeg er altså nødt til at spørge .. hvori er det lige de tvivlsomme forretningsmetoder består ?

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

Dem vil jeg ikke komme ind på i denne tråd eller andre steder hvor de er til offentlig skue.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)