Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejderforsikring

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken instans tjekker, at virksomheder har de nødvendige medarbejderforsikringer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37

Hej!

Det er vel arbejdsgiverkontrollen!

Alternativt revisionen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:48

Peter - Revisor:

Hej!

Det er vel arbejdsgiverkontrollen!

Alternativt revisionen.

Hej Peter,

Det var et for mig helt nyt begreb. Hvor ofte får man besøg af arbejdsgiverkontrollen? Det kunne formentligt også være BST, der tjekkede det i forbindelse med arbejdspladsvurdering eller hvad det nu hedder. Jeg er aldrig blevet tjekket for lovpligtige ansvarsforsikringer og det undrer mig da egentligt, at man ikke har en bedre kontrol på området, når nu de er så effektive på så mange andre områder.

Revisionen - tjekker du det da?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Hej Flemming!

Næ..er ikke helt sikker..arbejdsgiverkontrollen tjekker vel mere korrekt lønangivelse/afregning mv.

Jo..de kommer da jævntligt.

Ja....i forbindelse med revision af selskaber mv. bliver det checket, idet der kan ligge en risiko her.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40

Flemming1970:
arbejdsgiverkontrollen

Skats kontrol af at arbejdsgiveren laver sine forpligtigelser (indeholdelse af skat) over for SKAT

Alle de mange forsikringstyper er spredt ud på flere instanser..

Henrik

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 17:54

Det slog bare lige forleden, da der i den branche hvor jeg er, ikke er mange der har de forsikringer. Jeg har, og skal have en ekstra inden længe, men tænkte på, at der er ikke er nogen der tjekker de brodne fra i denne forbindelse....

Jeg har i hvert fald ikke haft noget tjek de sidste 8 år...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:00

Spinner:

Det slog bare lige forleden, da der i den branche hvor jeg er, ikke er mange der har de forsikringer. Jeg har, og skal have en ekstra inden længe, men tænkte på, at der er ikke er nogen der tjekker de brodne fra i denne forbindelse....

Jeg har i hvert fald ikke haft noget tjek de sidste 8 år...

Det er også mit indtryk, at det er noget der først opdages i bagklogskabens lys.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:10

Forsikringerne er vel lovpligtige fordi man kan risikere, at skulle betale erstatningssag på flere hundrede tusinde...? Hvis nogen synes det er smart at snyde - så kommer det efter dem selv hvis uheldet er ude... går jeg ud fra! Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af min revisor. Han fortalte at det kan lukke en virksomhed økonomisk, hvis uheldet sker uden man har forsikret medarbejderne.

Så der er vel ingen grund til at tjekke virksomhederne efter om de nu også gør det. Regningen skal jo så bare betales hvis der sker noget.

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 18:10

Tak, Henrik!

Så kom der lige et begreb mere på plads her. Yes

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 18:14

Helle - houseofkids.dk:

Så der er vel ingen grund til at tjekke virksomhederne efter om de nu også gør det. Regningen skal jo så bare betales hvis der sker noget.

Det kan du jo have så evig ret i, men derfor er der jo en masse, der snyder på vægtskålen alligevel. Iøvrigt, så skal regningen jo betales af det offentlige, hvis der ikke er tilstrækkelige midler i kassen hos firmaet (hvis der er begrænset ansvar).

Det er også mit indtryk, at oplysning om de enkelte lovpligtige forsikringer er ret mangelfuld - eller er det bare mig?

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)