> Kan man læse patentet et sted?
Nej, på anbefaling fra vores advokat har vi valgt at bede om ikke at få patentansøgningen vist offentligt.
Jeg ville egentligt gerne have vist det frem, for dels er jeg rigtig stolt over det, og dels er det faktisk rigtig spændende læsning - omend lidt omfattende og nørded. Men det var advokatens klare vurdering, at vi sikrede os bedst muligt lige nu, ved ikke at vise den detaljerede patentansøgning frem lige nu - og da han er en forbandet dygtig mand, som jeg iøvrigt har betalt en masse penge for hans gode råd, så må jeg hellere følge dem.
> Hvad skal det så udmønte sig i?? Licens på brug af teknologi eller beskyttelse af dit forretningsgrundlag?
Patentet bruges allerede nu på SEO Supporten og Joblr. Det er kærnen af vores teknologi, og er dermed også med til at understrege, at vores rapportering ikke bare er endnu en "simpelt ranking tjekker" - det er en "mekanisme", der løser et gammelt og kendt problem på en helt unik måde.
Jeg vil ikke udelukke, at vi vil indgå licensaftaler med andre, der måte ønske at bruge vores teknologi. Jeg tror godt patentet kunne udvikle sig til en form for standard indenfor "visibility scoring".
> hvor lang tid tog processen?
Det tog næsten 8 år at nå fem til opfindelsen. Advokatarbejdet har taget 3-4 måneder.