Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

US Patent Pending - nu er jeg opfinder!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ligeså godt sige det med det samme - jeg er pavestolt!

Efter måneders hård arbejde med min amerikanske patentadvokat fik jeg i går den oifficielle bekrælftelse på, at min første "rigtige" opfindelse nu har status af "US Patent Pending".

Det føles fand'me godt! Jeg er helt euforisk opstemt.

Patentet dækker kærnen i den teknologi vi benytter på SEO Supporten og Joblr til scoring af synlighed online og i søgemaskinerne.

Nå, jeg må heller ned og åbne en flaske champagne mere ... :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 11:23

Stort tillykke, der er en meget lang vej for at opnå det - godt gået.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:32

Tillykke - jeg kan sagtens forestille mig hvor lang den vej har været!Drinks

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:33

Tak! Ja, det er i sandhed en lang og udfordrene process. Faktisk tror jeg aldrig at jeg har været med til noget der var SÅ udfordrene for min lille hjerne. Det har gjort fysisk ondt inde i hjernecellerne i en sådan grad at det næsten har blødt ud af ørene :)

Men det har også væren en virkeli spændende process. Jeg var heldig at få fat i en sindssyg dygtig og erfaren patentadvokat - der iøvrigt har den store fordel, i forhold til mit patent, at have en baggrund som tung programmør. Jeg har brugt timer i telefonen med ham og endnu længere tid på at skrive de detaljerede ting der skal bruges - efter de meget, meget stramme krav der er.

Jeg har lært sindssygt meget af det. Og jeg føler mig meget bedre rustet nu til mine næste opfindelser ...

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:38
Kan man læse patentet et sted?
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:41

Hvad skal det så udmønte sig i?? Licens på brug af teknologi eller beskyttelse af dit forretningsgrundlag?

hvor lang tid tog processen?

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:49

> Kan man læse patentet et sted?

Nej, på anbefaling fra vores advokat har vi valgt at bede om ikke at få patentansøgningen vist offentligt.

Jeg ville egentligt gerne have vist det frem, for dels er jeg rigtig stolt over det, og dels er det faktisk rigtig spændende læsning - omend lidt omfattende og nørded. Men det var advokatens klare vurdering, at vi sikrede os bedst muligt lige nu, ved ikke at vise den detaljerede patentansøgning frem lige nu - og da han er en forbandet dygtig mand, som jeg iøvrigt har betalt en masse penge for hans gode råd, så må jeg hellere følge dem.

> Hvad skal det så udmønte sig i?? Licens på brug af teknologi eller beskyttelse af dit forretningsgrundlag?

Patentet bruges allerede nu på SEO Supporten og Joblr. Det er kærnen af vores teknologi, og er dermed også med til at understrege, at vores rapportering ikke bare er endnu en "simpelt  ranking tjekker" - det er en "mekanisme", der løser et gammelt og kendt problem på en helt unik måde.

Jeg vil ikke udelukke, at vi vil indgå licensaftaler med andre, der måte ønske at bruge vores teknologi. Jeg tror godt patentet kunne udvikle sig til en form for standard indenfor "visibility scoring".

> hvor lang tid tog processen?

Det tog næsten 8 år at nå fem til opfindelsen. Advokatarbejdet har taget 3-4 måneder.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:20

Alle tiders, Mikkel. Det er sgu godt gået!

Jeg håber selvfølgelig at du får den nødvendige udbredelse, så så mange som muligt får glæde af din opfindelse. Hatten af for det store arbejde, du har lagt i det. 8 år er dæleme en lang og tung vej, men du viser jo, at med vilje, arbejdsomhed og ildhu kommer man til sidst i mål.

Med venlig hilsen

Flemming 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:36

Er det din måde at beregne visibility score på, der er patenteret ? Er den ikke udførligt beskrevet i SEOSupporten og har været det i noget tid.

Synes iøvrigt at det er en din visibility score, er et genialt godt redskab til på en simpel måde at få overbliket over helheden i sin SEO.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:42

Stort tillykke herfra! Det er da super sejt at du er kommet så langt - ikke mindst fordi det kan være et helvede at søge patenter! :)

Vil det være muligt at læse patentet online når/hvis det bliver givet?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)