Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at have en fodbold portal og hvad er teknikken bag?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se at jeg skulle have formuleret mig noget bedre, jeg prøver lige en gang til at forklare hvad det er jeg har i tankerne. Jeg nævnte blog for at vise hvor lille hjemmesiden skulle være. Man kan vel snakke om en blog med en udvidet menu. Jeg havde slet ikke tænkt i bold.dks størrelse, som du selv skriver så er der jo et indlæg hvert 15 minut og nogle gange oftere. Jeg havde nok snarere tænkt et par artikler om dagen og så mere op af weekenden.

Jeg havde så tænkt på at fokusere på sasligaen og evt. de 4 store(Premier League, La Primera, Serie A og Bundesligaen), men ikke med et indlæg/nyhed hvert 15 minut. Snarere med fokusering på lidt dybere artikler og bedre optakter/ og reflektering af kampene. dvs. mere op af weekenden end hverdagene.

Ordet fodboldportal er nok også en lille overdrivelse, da det nok bare er en normal hjemmeside med lidt udvidet funktioner. f.eks. kunne jeg godt tænke mig at hive nyheder fra andre sites, et forum, kommentarfelt osv. Men slet ikke så stort som bold.dk.

Et alternativ ville være at finde en fodboldside at skrive for, men det kræver ofte at man studerer/har studeret journalistik.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:17
Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 00:21

Casper Lohse

Jeg kender godt Totalbold.dk og jeg må indrømme at jeres artikler er af meget svingende kvalitet. f.eks. er jeres optakter decideret dårlige. Jeg kender ikke jeres deadline, men hvis man f.eks. ser på jeres FC København - SønderjyskE optakt, vil jeg mene at den er decideret dårlig. Den er kort og intetsigende, halvdelen består af et citat og der er rigtig mange umiddelbare fejl. f.eks. havde 442 en reportage om startopstillingen(de havde overværet FCKs træning), som var markant anderledes end jeres. Den er desuden meget kedeligt sat op. Dog har i nogle andre artikler som er rigtig gode. Det er især dem hvor i går lidt dybere ned i stoffet.

Hvad har Totalbold.dk kostet dig(engangs, månedlig, vedligeholdelse) og hvad har været det dyreste ved den?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:30

Nu kan du ikke sammenligne TotalBold.dk og 442.dk.

TotalBold.dk: Vi beskæftiger os med mange forskellige ligaer, og laver en optakt til samtlige SAS Liga-kampe, samt min. et referat til en udvalgt kamp i hver runde i England, Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien. Derfor bliver vores dækning i vores optakter selvfølgelig ikke af samme kvalitet som 442.dk's.

442.dk: Skal udelukkende fokusere på dansk fodbold. Derved kan de gå meget mere i dybden i deres optakter mv., og de har også mange flere penge m.m. til at kunne udvikle deres portal. Bag siden er nogle topproffe folk. Allan Hvid har bl.a. været redaktør på en række af TV3's fodboldprogrammer og Holger Kristiansen er en meget succesfuld investor. Det var også ham, som startede bold.dk i sin tid. De har derfor mange flere midler end os.

Jeg vil ikke komme ind på konkrete beløb, men jeg kan godt afsløre, at vi bruger rigtigt mange timer om ugen på siden. Så du skal virkeligt tænke over, hvor meget tid i din hverdag, du er villig til at ofre på det.

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 00:36

Det var nu ikke en sammenligning af de to sider, blot en konstatering af at i ikke lige have tjekket de andre sider ud. Det gælder vel om at sluge alle de informationer man kan til sig inden man skriver sin artikel, eller i dette tilfælde en optakt. Smile

I forhold til de økonomiske forskelle gør i det jo også mindst ligeså godt som 442.dk. De har videoreportager og så har de ikke så meget andet. De har ikke engang en ordentlig hjemmeside. Men det er jo alligevel smart at de har fundet deres lille niche.

Samtidig bør arbejdsbyrden vel aldrig gå ud over kvaliteten, så hellere droppe nogle af ligaerne hvis man ikke har folk nok. Jeg kan dog godt forstå at der er en stor arbejdsbyrde og en meget svær balancegang, for det nytter jo heller ikke at man kun har en helt vild god optakt eller artikel.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens lave aftale om at linke til andre siders nyheder. Det er der en del der gør i forvejen - det er jo bare at lave aftale om at få leveret nyhedsfeed. Men hvad er pointen i at sende dine brugere over på konkurrerende sportsportaler?? Hvordan vil du få dem tilbage igen?

Når du skriver, at der mangler nogen som "bruger mere end 5 min. på at skrive artikler" - så kan jeg med bitter personlig erfaring fortælle, at en sportsportal IKKE kan overleve alene på godt indhold. Vi lavede en sportsredaktion med 7 fuldtidsansatte journalister som lavede dybdegående materiale 16 timer i døgnet 365 dage om året. Vi var først med nyhederne, vi var grundigst med nyhederne og vi havde hver eneste dag flere Ritzau-historier. Men det er bare ikke nok for brugerne. De er så loyale overfor deres nuværende sites, at kvalitets-artikler slet ikke er en parameter der kan betale sig at arbejde så meget med.

Vi brugte ca. 800.000,- på udvikling af vores sportsportal. 500.000,- på markedsføring ved lanceringen og årlige lønninger for lidt over 2,0 mio. kr. Dertil kommer så de løbende opdateringer, udvikling af nye features etc.

Det er fedt at du gerne vil prøve, og jeg håber det kan blive vildt godt. Men jeg vil virkelig råde dig til at undersøge markedet, brugerne, annoncørerne etc. først. Det er fuldstændigt ubeskriveligt så hård konkurrence der er på sportsmedier! Hver gang vi havde brugt 200.000,- på udvikling af en ny banebrydende feature, gik der max. 14 dage...så havde EB.dk, BT.dk, TV2.dk osv. nøjagtigt samme feature. Der er bare no mercy!

Mht. indholdet, så er det ulovligt at kopiere fra et andet medie - med mindre man har aftaler med dem. Men branchen er så slem, at stort set alle ser stort på det. Hver gang vi havde en eksklusiv historie gik det max. 30 minutter før der lå en kopi på fx. TV2.dk. Men vi kunne intet stille op - for skulle vi lægge sag an, ville det få gigantiske ressourcemæssige konsekvenser for os. Problemet er så, at brugerne jo ikke kunne se, om det var os eller TV2 der havde lavet historien.

De sportsportaler som økonomisk klarer sig godt, er dem der er del af et større mediehus...altså som har flere ben at stå på (som BT, EB og TV2).

Nå, men jeg har ikke skrevet alt det her for at slukke din drøm. Du må ENDELIG blive ved med at kæmpe for din ide. Mit råd til dig er bare at være obs på de ting jeg har skrevet - og så håber jeg meget at dit koncept er så stærkt at du billigt og enkelt med én god ide kan stå imod de store almindelige og ikke særligt spændende portaler.

Sig endelig til hvis du har spørgsmål

De bedste hilsner Rikke

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:10

nå, og nu kan jeg så se at du i mellemtiden har skrevet at dit koncept er at lave et website der er temmeligt noget mindre end det jeg troede....så måske er mit indlæg forholdsvis ubrugeligtBig Smile

Klø på - Sites med personlighed kan altid lykkes.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:14

Hej Rikke

Lyder som en spændende portal du fortæller om. Eksisterer den stadig og hvad hedder den?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 13:30

Hej

Kan sagens hjælpe dig med designet hvis du sender mig en mail, til krii08@hotmail.com, hvor du beskriver hvordan du ønsker designet skal være..

MvH Kristoffer

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej the lonely,

En god start kunne da være wordpress.

Du hoster den ved f.eks gigahost, og finder en fodbold template på nettet du synes om, så er du igang for under en tusse.

Som der også er skrevet i denn tråd kan du så bruge phpbb forum hvis du har brug for sådan et.

Du har sikkert også nogle fodbold interesseret venner, som måske også kunne skrive på siden, så var du jo ikke alene om arbejdet.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål.

Dbh

Morten.

www.vitalcoaching.dk

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)