Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domæner skader ranking?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har lige læst i en anden tråd at Mikkel De Mib siger flere domæner på 1 webhotel med samme indhold (text billeder går jeg ud fra) kan skade din ranking eller kan få dig smidt ud fra google.

Jeg ville ikke spørge i samme traad, da den omhandlede et andet emne og vil gerne starte en ny traad.

Jeg har nogle spørgsmål til dette (og Mikkel jeg håber du læser det og smider et par guldkorn :0)

1. Hvor mange domæner med samme indholder skadelig (skud fra hoften)

2. Er der udtagelser nogen måske ved noget om? (feks forskellige stavemåder af et ord)

3. Hvordan kan det undgåes (Mikkel siger i den anden traad at det kan det men forklarer desværre ikke hvordan)

Mange tak!!!

Markus

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 07:36
>>Mikkel De Mib siger flere domæner på 1 webhotel med samme indhold

Mon ikke Mikkel taler om identiske sites eller om flere domæner, der peger på samme site - fx www.ditdomæne.dk og www.ditdomæne.org? Går ud fra, at med det samme indhold - menes der det samme site eller en identisk kopi af samme site, blot med et andet domæne

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:29
Nu skal jeg naturligvis ikke gøre mig helt vildt klog på hvad Mikkel har sagt, men jeg mener ikke, at det skader placeringen på søgemaskinerne at du har flere domæner der peger hen på det samme domæne.

Feks.
Domænet mitfirma.dk er din hjemmeside.
Domænet mit-firma.dk er en tro kopi af din hjemmeside (her opstår problemerne med søgemaskinerne)

Hvis du i stedet lader mit-firma.dk pege hen mod mitfirma.dk (redirect), så er der ingen problemer.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:46
I forlængelse af disse spørgsmål har jeg et spørgsmål:

Kan det skade min ranking, at folk hugger mine tekster, og altså ikke laver et identisk site, men hvor meget indhold går igen?

Kan man i princippet skade sine konkurrenter ved at lægge kopier af deres webside ud på nettet? (teoretisk spørgsmål)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:49
Problemet er, hvis du DNS''er flere domæne til samme webhotel. Så vil de samme sider normalt kunne ses via alle domænerne, og dermed opstår der 100% identisk indhold. Når søgemaskinerne identificerer, at det samme site kan ses via flere domæner sletter de enten det ene, det andet eller alle domænerne. Og du har som webmaster ingen mulighed for at styre hvad der bliver og hvad der går, når først det er kommet så langt. Så det er noget rigtig lort.

Ydermere kan der ske det, at nogle folk linker til det ene domæner og andre til et af de andre du har, og dermed får du mindre ud af disse meget værdifulde links.

Hvis du gerne vil benytte flere domæner, eller subdomæner, skal de opsættes så de går til hvert sit website, så det samme indhold ikke kan ses via flere domæner. Det er IKKE nok, at man på selve webserveren har et lille script der fordeler trafikken, som det oftest ses. Du kan let tjekke om du har et problem ...

Lad os for lethedens skyld bare sige at du har to domæner, på samme webhotel, med forskellige sider sat op til det ene og det andet:

www.domain1.dk/page1.html

www.domain1.dk/page3.html

www.domain2.dk/page4.html

www.domain2.dk/page6.html

Prøv så at "kryds-tjekke" siderne. Kan du få adgang til page4.html via domain1.dk? Hvis du kan det har du problemet og det bør rettes!

Nogle folk, og webudbydere, tror helt fejlagtigt at det er nok at man ikke linker til  de "forkerte" sider. Det er vist det der kaldes "Security By Obscurity" - eller med andre ord, man håber på at ingen andre linker til de "forkerte" sider, eller at søgemaskinerne ikke finder dem på andre måder. Det er naivt og en dum løsning. Du kan ikke styre hvad andre gør.

Jeg kan huske webmasteren fra et større dansk firma, som efter jeg konstaterede at de havde lige netop dette problem svarede: "Jamen, jeg HAR også sagt til dem (brugerne - hele Nettet??) at de ikke skal linke til de sider!" Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt :)

Et alternativ til at opsætte seperate websites til hver af dine domæner er, at implementere kode, der tjekker om hver enkelt side hører til på det ene eller det andet domæne. Sådan er nogle CMS systemer indrettet. Det vigtige her er så, at der benyttes en server side 301 permanent redirect. Hvis der benyttes META-refresh, JavaScript eller andre former for client side redirects hjælper det ikke noget i forhold til søgemaskineproblemet. Det SKAL være server side 301.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:04
I første omgang tak til alle der har svaret.
 Jeg har dertil et yderligere spørgsmål.

Hvor meget skal der ændres i teksten, billedetekster, filnavne osv. for at opnå at siderne ikke behandles som identiske.

Jeg har feks. en del HTML tabeller som siger som har tekniske data som jeg ikke rigtig kan ændre på (en Intel processor er en Intel processor lige meget hvordan man vender og drejer det  )

Er det nok at ændre teksten udenom eller skal jeg omskrive tabellerne? 

Hilsen Markus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:14
Hvorfor publicerer du de samme tabeller på flere domæner?
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:21
Hej Mikkel

Før dit indlæg som jeg med skræk læste troede jeg jo det var smart  

Egentlig er det ikke så mange domæner. Jeg har et domæne der hedder abakomp.dk som er firmanavnet og så har jeg nogle produktrelaterede domæner som feks. internet-server.dk (da det vist giver en højere ranking når man har et søgeord som server i sit domænenavn eller ligger jeg også forkert her)

Produkterne er sådan set de samme og teksterne også.

Hilsen

Markus

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:32
Hvis det her er forkert, så må I andre lige sige til.. Men kunne man ikke gøre sådan her:

På abakomp.dk har du et menupunkt, som hedder internet servere. Når man klikker der, kommer man ind på internet-server.dk, som indholder det indhold, der skal vises på undersiden "internet servere". Hvis man går ind på internet-server.dk, får man informationer om dine internet servere, og man kan så klikke på nogle af de andre menupunkter, som henviser til enten det oprindelige domæne (abakomp.dk), eller til andre produkt-relaterede domæner. På den måde springer man konstant mellem flere forskellige domæner.

Om det så har en anden negativ effekt ved jeg absolut ingenting om - så her må i andre byde ind :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:04
> da det vist giver en højere ranking når man har et søgeord som server i sit domænenavn eller ligger jeg også forkert her

Værdien af links er LANGT større end værdien af nøgleord i domænet. Og når du har flere domæner spreder du dine links, så i stedet for at fåp et stærkt domæne med mange links, ender du meget let med flere domæner med så få links at det ikke ranker på en skid. Så min anbefaling til dig er, at fokusre al din energi på et domæne - det giver normalt de bedste resultater.

Iøvrigt er det nøjagtigt lige så godt at have sit nøgleord i filnavnet, som domænet, så hvis du absolut gerne vil have værdien af nøgleord med i URL''en så kan du bare bruge ordet i filen eller kataloget, frem for domænet.

> Om det så har en anden negativ effekt ved jeg absolut ingenting om - så her må i andre byde ind :)

Din model løser ikke problemet, med mindre de enkelte domæner er opsat som hver sin webserver, eller at der i koden tjekkes for om de rigtige sider vises på de rigtige domæner, og 301 redirecter i fald de ikke gør det
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)