Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

storvildts jagt på en.................................... investor

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

emil alle de personers vel vilige til at skrive her som de gør har bare givet mig mere "blod" på tanden

martin thorborg og hans link

flemming1970 (vist nok) og hans gode tips

en anden (kan ikke huske navnet) han skrev om værgelovens §43 virkelig hjælpsom

og alle de andre Cool

hilsen jesperGeeked

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:37

jesper ????:

yngvi mine stavefejl er kun her inde for som eg har skrevet tidl. så har jeg andre ting af give mig til.

jeg tror ikke på tidsspilde

Hej Jesper,

Det kan godt være at du mener at det er tidsspilde at stave og skrive korrekt. Men jeg vil påstå, at jo mere seriøs du fremstår, jo flere seriøse folk får du til at deltage i debatten om dine udfordringer. Hvis sjusk afholder dygtige folk fra at give et godt råd, er det så spild af tid lige at læse indlægget igennem en ekstra gang inden der trykkes "OK"?

Med den del af vejen, så kan jeg berette, at jeg har været lidt i samme båd for efterhånden en del år siden. Allerede i folkeskolen stod ideerne i kø, og jeg forsøgte at afsætte flere af dem. Dog uden held, men det er så en anden historie. Det vigtigste at pointere er, at hver gang jeg havde fået en ide, beskrev jeg den grundigt, og sendte den til relevante virksomheder.

Jeg lagde aldrig skjul på min alder og mine forudsætninger, og jeg blev flere gange overrasket over hvor seriøst mine henvendelser blev taget. Så jeg er helt klart af den overbevisning, at alder ikke behøver være en hindring. Men jeg tror også at man må erkende, at der er grænser for hvad man kan stable på benene i så ung en alder. Så jeg tror på at man har størst chance for at få realiseret en ide, ved at gå i dialog med eksisterende virksomheder som, ligesom dig selv, kan se det fantastiske i ideen.

Start eventuelt med at få nogle uvildige til at se dine tegninger og beskrivelser igennem - eks. Teknologisk Institut. De vil både kunne verificere om ideen er god nok til at have kommerciel potentiale, og give dig ideer til hvordan du kommer videre.

Held og lykke med det videre forløb!

mvh Carsten

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 09:45

hej carsten

jeg har en dum vanne. og det er at jeg KUN kan finde ud af at lave opfindelser der koster kassen men giver tilgæld også kassen igen.

men nuvil jeg tage til DTU efter påske og vis nogen tror at teknoloigsk institutvil virke så tager jeg da også lige et smut dertil (de har da vel nogen afdellinger i Jylland)

hilsen jesperGeeked 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:28

jesper ????:
eg har en dum vanne. og det er at jeg KUN kan finde ud af at lave opfindelser der koster kassen men giver tilgæld også kassen igen.

Du får det til at lyde som om du har lavet tonsvis af idéer, som alle er så store at de er svære at håndtere alene :-) Men rolig nu, du skal nok finde 100000 idéer i løbet af dit liv, og rigtigt mange af dem er også små.

jesper ????:
men nuvil jeg tage til DTU efter påske og vis nogen tror at teknoloigsk institutvil virke så tager jeg da også lige et smut dertil (de har da vel nogen afdellinger i Jylland)

DTU - Danmarks Tekniske Universitet - lægger i København, så hvis du har tænkt dig at tage derind, kan du ligeså godt tage det andet med. Ellers giv dem et kald. Og igen - læg alle kortene på bordet, læg ikke skjul på din alder og hver ydmyg overfor deres råd, de har trods alt væsentligt mere erfaring end dig :-) Men held og lykke med det....

Dbh. Yngvi

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:33

jesper ????:

altså en laver en luftstrøm uden om bilen det eneste man skal gøre (noget som de store fimaer ikke har tænkt på) det at, lave nogle små luftintag (jeg siger to men det kan godt være 4 måske jeg har ikke fået det testet) men så er der på foreksembel ude på siden så liger du jaa hvad skal jeg sige en slags flad men bred rør lige bag sæderneså kører "rørne" videre til indtil motorrummet (jeg er lige vågnet så det hedder det nok ikke) men inde i motorrummet der der er der en lille ting (som på  raketer) der komprisere trykket imod "vindtunnelen" vindtunnelen er 4-5-6 hvad skal vi kalde dem "vindmøller" (det er bare mini vindmøller) inde i motorrummet. de er forbundet med en kæde til en genarator(tror jeg nok de hedder de producer omdr. til strøm) så lader de bilen op mens du kør. Jeg ved ikke om vis du bar laver mange nok vindmøller inde i motorrummet om du muligvis ALDRIG skulle lade bilen op mere, "mean" jeg vil ikke blive overrasket vis det sker. og vis at hele planeten for denne opfindelse så kunne vi faktisk med få års forskning nok helt nedbringe forbruget af bensin vi i Danmark bruger 120mill. liter om året så det er jo ikke så lidt enda.

Hmm - Jesper, jeg kan godt se ideen for mig, men jeg vil desværre slå lidt skår i glæden. Alt den energi der bruges i en el-bil kommer fra batterierne og enhver lille bule, fold eller hul på køretøjet laver turbulens og det koster energi, derfor gælder det om at køretøjet skal være så glat som muligt (hvis du har en bil med kørecomputer eller rpm. tæller, vil du se at blot det at åbne et vindue har negativ effekt på brændstof økonomien)

Den energi der skal bruges til at lede luftstrømmen igennem kanaler, propeller, generatorer, kæder mm. overstiger langt den energi som generatorerne kan producere! 

jesper ????:

Jeg ved ikke om vis du bar laver mange nok vindmøller inde i motorrummet om du muligvis ALDRIG skulle lade bilen op mere,

Jamen det er jo evighedsmaskinenBig Smile  Hvor kommer den energien fra, der går tabt til transmitionen, hjulmodstand, vindmodstand, lys, kabinevarme, ledningsmodstand, tab i motoren, vaccumpumpe for bremseforstærker, den elektriske styre servo pumpe, motor styringen og så alt det jeg har glemt.

Du vil aldrig (tarveligt ord) kunne hive mere energi ud end du tilfører!

Jeg vil gerne lukke denne el-bil debat, ikke for at få det sidste ord (det får jeg alligevel altid hjemme - undskyld skatSmile ), men jeg syntes ikke at debatten har hjemme i dette forum, så må vi flytte den til en ny debat.

LG

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:03

God eftermiddag alle sammen.

Så kom der en masse indlæg i tråden her i løbet af morgenen. Den er godt nok blevet populær. Big Smile

Til Emil: Du kan tro, at vi tager en 15-årig seriøs og det skal forståes på denne måde. Amino er et sted, hvor man søger og får hjælp. Vi sidder her ikke for at skyde ideer ned, men for at svare på spørgsmål og hjælpe, når nogen spørger ind til ting, som vi evt. ved noget om. Jesper har gjort sig enormt meget umage for at stille nogle gode og kvalificerede spørgsmål, så naturligvis skal han have svar, så godt som vi nu magter det. Vi er også rimeligt gode herinde til at bakke op om iværksættere, fordi vi alle har prøvet at cykle op ad bakke og i strid modvind med vores projekter. Så selvfølgelig støtter vi op om hinanden bedst muligt. Big Smile

Til Jesper: DTU er nok ikke det rigtige sted at henvende sig her, men DTI. Dansk Teknologisk Institut har hovedsæde i Århus, men har lokationer overalt i DK. Se mere på http://www.teknologisk.dk/kontakt . DTI er også dem bag Teknologisk Innovation, som gerne går ind i teknologiske projekter med sparring og kapital. Se http://www.tekinno.dk . Jeg mener bestemt, at det er DTI du skal have fat i først.

Og tak for rosen. Vi vil jo bare gerne hjælpe. Yes

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Kig også på http://opfind.teknologisk.dk Der er gode råd at finde der!

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 13:38

hejsa jeg har et lille svar

efter den smule videnskabelige "viden"  jeg har i det område så burde der ikke ske turbulens da luften kan komme ud igen (det glemmte jeg at nævne)

LAV ET HUL I BILLEN SÅ DEN KOMPRISEREDE LUFT KAN KOMME UD

inde i vindmølle området så burde der ikke blive skabt turbulens.

men den bil, jeg må indrømme at det ikke er din fineste opfindelse jeg har lavet.

jeg vil også lige sige at min videnskabelige IQ i det felt er jaa ikke eksisterende (MEGET LAVT)

retelse

jeg har ikke alverdens penge derfor har jeg heller ikke kunne få den testet. men som sagt så menner min hjerne at der ikke skulle gå noget tabt men det kommer til at tage år før det sker og en del pernge som jeg på ingen måde har råd til såå det må autoselskaberne selvom

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)