Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

storvildts jagt på en.................................... investor

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja tak, tror vi har forstået det nu. Du behøves ikke spamme tråden for at virke interessant

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:02

Hej Jesper

Den teknik du beskriver hedder Kybernetik, og blev "opdaget" vist nok engang i 60'erne af von Neumann. Grundlæggende er fungerer den ved at man forbinder dele af det menneskelige nervesystem med en computer, som så kan styre en robot eller lignende.

Der er side blevet lavet adskellige forsøg indenfor feltet, f.eks. så jeg en udsendelse hvor man havde givet nogle patienter kunstige robot legemesdele. Det er sjovt nok noget tid siden jeg har hørt noget til det. Men jeg føler mig sikker på at det stadig foregår.

Men jeg må indrømme at jo mere du skriver om din ide, jo mere sidder jeg med fornemmelsen af at den på ingen måde har den fornødne opfinder højde (Faktisk tror jeg endda at du er langtfra)

Anyway, sæt dog alt ind på at afklarer om der er opfinderhøjde eller ej!!! Det behøver ikke at være så svært, først og fremmest skal du havde lavet en fortrolighedserklæring, den kan du finde på nettet evt. hos dansk opfinder forening. Så kan du fortælle andre, der har underskevet erklæringen, om din ideen uden at du mister muligheden for patent.

Så ringer du til f.eks. DTU og fortæller dem om din problemstilling, og beder dem om at snakke med den mest relevante professor for ideen. Så skal du først overbevise ham om at din ide, har opfinderhøjde, er patentværdig og ikke set før.

Hvis han siger ja, så står med en meget bedre sag overfor en investor, hvis han siger nej så har du sparet en masse af din egen tid og andre folks penge.

PS: DTU har nok lukket i påsken, så vente til efter den med at ringe.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:03

spamme tråden jeg ved ikke hvad du menner

jeg gav en forklaring på et spørgsmål

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 23:12

Ud fra antallet af gange hvor du direkte eller indirekte taler om at du ikke kan fortælle nærmere om hvad opfindelsen kan, får du det til at lyde som om at hvis det bliver mere hemmeligt bliver du nødt til at slå alle læsere af denne tråd ihjel.

Var ikke for at klandre dig men husk på at hver gang du poster et svar får de fleste en mail om det og når du så skriver 3 tråde meget kort tid efter hinanden fylder det op.

Man kan jo godt slå den funktion helt fra så man slet ikke modtager svar når nogen skriver men man bør have mulighed for at følge med i en tråd man har svaret på.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 23:13

Hejsa Lundsby

her kommer der en lille forklaring

jeg VED med karanti at den kan patenteres. Igen jeg vil ikke sige mere omkring opfindlesen i sig selv men der er flere faktore der gør at den KLART skælder sig ud fra andre opdagelser/opfindelser.(igen jeg vil ikke ud med det he da det i sig silv ikke var original tråden.

jeg har kun været her inde for at få nogne facts så jeg ved hvad jeg skal gå videre med? der er måske stadig et par løse ender i at fnde factsne men det var hoved sagen til at jeg skrev også at mulig vis få et par konatkter der kunne hjælpe mig for det her er faktisk den eneste opfindelse  som jeg egenlig går videre med jeg har en del opfindelser enu men den her er den som jeg menner er den bedste kvalificred til at starte med. 

hilsen jesperGeeked

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 23:18

af patent messige oversager så vil jeg IKKE sige noget om opfindelsen her. vis du vil høre mere om min opfindelse så skal du kontakte mig også skal der et møde til hvor at den pågældende person skal skrive under på en hemmligheds erklæring.

du har ret at skrive så mange meddelser på en gang fylder jo så den vane skal jeg nok slå ihjelEmbarrassed 

hilsen jesperGeeked

retelse

så mistavningerne de er rettet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:25

Hej Jesper

Kan du ikke forklarer hvordan du mener at havde garanti, for at opfindelsen kan patenteres ? (Selvfølgeligt uden at komme ind på hvad opfindelsen er, faktisk er selve opfindelsen jo også mindre relevant for dette, da patent muligheden jo i høj grad afhænger af hvad andre har patenteret).

Er det fordi der er nogle relevante personer, der har fortalt dig den kan patenteres ? Eller er det fordi du selv synes ideen er så unik ?

Hvis du kan overbevise mig i denne tråd, om at du kan få patent på din ide, så er jeg sikker på at du vil stå meget stærkere hos investorer. Kan du det ?

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 23:33

jeg har ikke snakket med relevante personer MEN jeg har brugt ca 2 dage på at søge på en af diise pantentsøgnings sider men ved du vad ringer sku til de der DTU folk efter påske så så burde der da komme en bundsolid forklaring.

hilsen jesperGeeked

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:35

jesper ????:
ringer sku til de der DTU folk efter påske så så burde der da komme en bundsolid forklaring.

Perfekt! Godt at se noget gå på mod.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:36

Jeg ville egentligt ikke blande mig i denne tråd, men så notererede jeg mig bare lige kommentaren om "garanti om patent" ...

Jeg har selv lige afsluttet en meget omstændig patentprocess på et amerikansk patent (som jeg nok skal fortælle om i en anden tråd med det formål) og med alt det jeg har lært der, tror jeg ikke det er muligt for nogen som helst at sige med sikkerhed om de får et patent - ligeså lidt, at en advokat med sikkerhed kan sige at han vinder en sag. Kompetente patentadvokater kan naturligvis give et fornuftigt bud på det, men en egentlig garanti før patentsagen faktisk er behandlet tvivler jeg meget på.

Det er fair nok, hvis du bare siger "garanti" i sådan lidt bredere forstanbd fordi du føler dig helt sikker og ikke bruger ordet i en mere snæver forstand :)

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)