ja tak, tror vi har forstået det nu. Du behøves ikke spamme tråden for at virke interessant |
Hej Jesper
Den teknik du beskriver hedder Kybernetik, og blev "opdaget" vist nok engang i 60'erne af von Neumann. Grundlæggende er fungerer den ved at man forbinder dele af det menneskelige nervesystem med en computer, som så kan styre en robot eller lignende.
Der er side blevet lavet adskellige forsøg indenfor feltet, f.eks. så jeg en udsendelse hvor man havde givet nogle patienter kunstige robot legemesdele. Det er sjovt nok noget tid siden jeg har hørt noget til det. Men jeg føler mig sikker på at det stadig foregår.
Men jeg må indrømme at jo mere du skriver om din ide, jo mere sidder jeg med fornemmelsen af at den på ingen måde har den fornødne opfinder højde (Faktisk tror jeg endda at du er langtfra)
Anyway, sæt dog alt ind på at afklarer om der er opfinderhøjde eller ej!!! Det behøver ikke at være så svært, først og fremmest skal du havde lavet en fortrolighedserklæring, den kan du finde på nettet evt. hos dansk opfinder forening. Så kan du fortælle andre, der har underskevet erklæringen, om din ideen uden at du mister muligheden for patent.
Så ringer du til f.eks. DTU og fortæller dem om din problemstilling, og beder dem om at snakke med den mest relevante professor for ideen. Så skal du først overbevise ham om at din ide, har opfinderhøjde, er patentværdig og ikke set før.
Hvis han siger ja, så står med en meget bedre sag overfor en investor, hvis han siger nej så har du sparet en masse af din egen tid og andre folks penge.
PS: DTU har nok lukket i påsken, så vente til efter den med at ringe.