Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

storvildts jagt på en.................................... investor

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har gjordt den research som jeg finder mulig lige nu som med at gå ind på de patent søgnings sider

men vis der ikke er nogen der har noget imod at jeg vender tilbage efter påske med mer konkret henvendelse,(fakta)

how vent lige lidt jeg skriver da bare aligevel efter påske :)

men der er stadig et par løse ender omkring anparter/aktier dealen.

men med hensynd til robo der. så er der en del faktore som der gør at den i mine øjne er "næsten" sikret.

hilsen jesperGeeked 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg troede jeg vidste en del om patenter inden jeg gik igang med min amerikanske patentansøgning. Men efter 3-4 måneders hårdt arbejde med advokaten og en ekstrem mængde tekst, så indser jeg nu, at jeg ikke vidste en skid :)

Jeg synes jeg ved lidt mere nu - og i hvert fald er jeg noget mere ydmyg omkring den enormt omfattende process det er, og de ektrems regide regler der skal overholdes for at ansøgningen kan behandles og man kan få sit patent.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 00:12

mikkel jeg havde det intryk at for at få patent i usa (ifølge deres egne embedsmænd) skulle det være utrolig simpel:

ha en:

prototype; check

3d tegning; check

dimensionær tegning(mål på objektet); check

sådan forstod jeg det men i hvilken faggrubbe ville du patentere din ide?(det kunne måske have noget med det at gøre)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:17

jesper ????:

mikkel jeg havde det intryk at for at få patent i usa (ifølge deres egne embedsmænd) skulle det være utrolig simpel:

Når du kommer ud i virkeligheden vil du nok hurtigt blive voldsomt skuffet, blandt andet over hvor mange penge du skal kaste efter en flok jurister og ingeniører til at få din idé konkretiseret til noget der kan bruges i en patentansøgning. Og så derefter vente i en evighed inden der rent faktisk sker noget med din patentansøgning.

Sæt gerne et års tid af til det.

Jeg tvivler på at 250.000 kroner rækker i dit tilfælde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:16

det er en ting der gø elektiske biller 40 til 60 % mere efektive

Jesper

Jeg er lidt nysgerrig over hvad du har fundet på her?

Hvid du ikke vil offentlig gøre det her, så vær fri til at skrive privat til mig, min mund er lukket!

Jeg er medlem af Dansk Elbil Komite og "leger" lidt med el-biler og er naturligvis interesseret i

at tilegne mig ny viden.

LG

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:15

hej Aminoer. jeg har faktisk ikke noget konkret at sige til jespers projekt men mere til alle jer der har svaret på hans indlæg.. Jeg er faktisk virkelig positivt overrasket over at i tager en 15-årig drengs projekt alvorligt. med det mener jeg at alle mine ideer og kreative projekter aldrig blev taget seriøst da jeg var 15. mange af dem har så den dag idag vist sig at være noget værd alligevel. derfor vil jeg lige benytte lejligheden til at give en tommelfinger op til alle jer der hjælper den unge dreng her med at føre sin drøm ud i livet. det er simpelthen at sprede go karma synes jeg :D rigtig go påske til alle... og Jesper., BARE KLØ PÅ. jeg er sikker på du nok skal få hjælp til dit projekt. det handler om ikke at give op på det man tror på... og husk altid hvert NEJ bringer det dig tættere på et JA. :D

Mvh Emil Tarding

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:19

jo lige en ting.. faldt lige over det med patent. så vidt jeg har læst/forhørt mig frem med en ide jeg selv havde engang ligger et patent i DK alene på 25.000. skal du have patent worldwide er vi i millionklassen .. jeg er ikke sikker på hvad det koster i USA... men som "Investor" skriver rækker de 250.000 ikke langt. det kan være det er nok til patenten i USA alene. men ja som han skriver kommer der en bunke af uventede regninger ved siden af for dem der skal realisere det for dig.

Mvh Emil

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:31

Hej Emil

Tak, for de rosende ord, omkring debat deltagelsen, jeg tror de fleste af os netop gør det fordi vi kan huske hvordan det er at være 15 år, og havde hovedet fuldt med gode ideer. Og selvom når jeg kigger tilbage på mine ideer, og nu kan se hvorfor de ikke være realiserbarer. Så er jeg sikker på at det var der det hele startede.

Ang. de 250.000 så er det et cirka. estimat jeg engang fik fra et patent bureau, på hvad et dansk patent kostede. Herefter kunne man så overveje at søge internationale patenter, hvilket selvfølgeligt ville koste mere. Men med et dansk patent ville man stå stærkere.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 09:25

joo det vil jeg da gerne. Lars

det vil være fint vis der er personer der bruger bare der nævnes mit navn så er det da ok.

altså en laver en luftstrøm uden om bilen det eneste man skal gøre (noget som de store fimaer ikke har tænkt på) det at, lave nogle små luftintag (jeg siger to men det kan godt være 4 måske jeg har ikke fået det testet) men så er der på foreksembel ude på siden så liger du jaa hvad skal jeg sige en slags flad men bred rør lige bag sæderneså kører "rørne" videre til indtil motorrummet (jeg er lige vågnet så det hedder det nok ikke) men inde i motorrummet der der er der en lille ting (som på  raketer) der komprisere trykket imod "vindtunnelen" vindtunnelen er 4-5-6 hvad skal vi kalde dem "vindmøller" (det er bare mini vindmøller) inde i motorrummet. de er forbundet med en kæde til en genarator(tror jeg nok de hedder de producer omdr. til strøm) så lader de bilen op mens du kør. Jeg ved ikke om vis du bar laver mange nok vindmøller inde i motorrummet om du muligvis ALDRIG skulle lade bilen op mere, "mean" jeg vil ikke blive overrasket vis det sker. og vis at hele planeten for denne opfindelse så kunne vi faktisk med få års forskning nok helt nedbringe forbruget af bensin vi i Danmark bruger 120mill. liter om året så det er jo ikke så lidt enda.

MEN der er et MEN for at det ikke skal gå i stykker så skal man regulere mængden af luft der kommer ind (jeg ved ikke PRÆCIS formlen til det, forsk i det )   MEN det vil være mest efektivt for at regulere det så skal man bruge hydraylisk tryk til at lukke og åbne op (et lille tip et vigtig tip luftent skal reguleres udefra altså der hvor åbningen er)

Jeg kan ligge noget media ind, det afhænger af om jeg kan ligge en film herind vis ikke så får i bare nogle billeder med noget text. 

hilsen jesperGeeked  

ps. efter da at det her er en offentlig side så vil jeg lige sige, at jeg er opfinderen. Derfor vis der bliver lavet noget. så skal jeg nævnes som opfinder.

navn Jesper Daugaard Nielsen

media kommer måske idag vis ikke, så kommer det i morgen.          

retelse

det tog mig 3 uger at lave iden færdig. det er vel nok min rekort for en opfindelse så lad venligst vær med at kalde jer selv opfinder for denne ide medmindre i er original opfinder eller at i har set et sted der beskriver det samme.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 09:32

altså jeg regnede med at jeg villle lave en patent ansøgning for robo. den der regel om man kan vente med at betale inden om et år.

men vis ikke jeg kan bruge den regel. så lægger jeg det med i budgetet i min business plan ;)

hilsen jesperGeeked

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)