Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

storvildts jagt på en.................................... investor

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Du skal ikke børsnotere et aktieselskab. Du skal blot oprette et selskab og det koster rundt regnet 10.000 for et anpartselskab og 30.000 for et aktieselskab. Nogen vil sikkert rette på mig her. Det er længe siden, at jeg sidst oprettede et selskab.

Kapitalen til selskabet kommer investoren jo med og han er så også nødt til at betale de omkostninger, der er forbundet ved det. Herudover skal I have en overenskomst mellem parterne, der fortæller om jeres forpligtelser overfor hinanden. Den kan advokaten også lave uden voldsomme omkostninger.

Du kan altså sagtens som umyndig eje aktier/anparter, men du kan ikke stifte et selskab. Du kan heller ikke tegne dig som direktør eller bestyrelsesmedlem eller få prokura (ret til at bruge selskabets penge).

Som andre har været inde på, så skal du nok forberede dig på, at aflevere 80-90% af ejerskabet til investoren, men igen det er bedre at tjene noget end ingenting. Og hvis der er det potentiale i det som du nævner, så er du alligevel millionær inden du fylder 18. Et andet spørgsmål er så også, om det ikke er bedre at du koncentrerer dig om det, du er god til: "Skabe noget" og lade andre køre butikken, som er gode til det.

Vi kan kun give dig inputs her, men aldrig fortælle dig, hvad der er det helt rette at gøre. Det ved kun du selv.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Værgemålslovens § 43.

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Hvis jeg har forstået de tidligere svar på din tråd rigtigt kan du sagtens eje aktier/anparter selv om du er under 18 men blot ikke være/fungere som direktør.

Var det evt en mulighed at få dine forældre til at virke som direktører i dit firma indtil du bliver 18 men du selv ejer aktierne/anparterne?

Hvis du skal have investorer ind over tror jeg ikke at de umiddelbart vil finde det fornuftigt at du var direktør så de ville nok have en anden indsat med erfaring og netværk.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

AMP:
Hvis jeg har forstået de tidligere svar på din tråd rigtigt kan du sagtens eje aktier/anparter selv om du er under 18 men blot ikke være/fungere som direktør.

Teoretisk muligt jvf. ovenstående.

AMP:

Hvis du skal have investorer ind over tror jeg ikke at de umiddelbart vil finde det fornuftigt at du var direktør så de ville nok have en anden indsat med erfaring og netværk.

Pænt sagt. Det er utopi at forestille sig at en investor kommer og smider en pose penge til en iværksætter uden erfaring og netværk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:16

Klovn:

Værgemålslovens § 43.

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Du er altså en knag, Henrik! Wink

Lige et spg. Kan han så indsættes som direktør i et ApS eller gælder ovennævnte for enkeltmandsvirksomheder?

Flemming

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:20

Hejsa alle sammen.

jeg er vildt glad for jeres hjælp Yes.

som jeg kan forstå så skal jeg sige til in mulig investor at han/hun selv kan vælge en til det administrative (direktør) til jeg foreksempel er 18 år. alle de inlæg der kommer giver mig meget nytig viden og tak skal i have.

men skal jeg virkelig til at give 80% op for at kan få investering selvom vis det er et lån som der tidligere er skrevet som §45 (eller sådan noget) . men tror i ikke at det muligt at kan give 80-90% som hvad skal man sige "sikkerhed"

med hensyn til erfaring nej jeg har ikke ret meget administativ erfaring i felten men jeg har studeret det nøje og er de ikke det som personer med en fin titel i præncipet gør? min personelige tittel er Stud.Tek.Pro det har jeg fået fortalt af min lærer. det er nok et yderst kontroversielt område jeg har begivet mig ud. de sidder jo mange "gamle" der ude som tænker er du ikke over 30 kan du ikke få penge og jeg vil da sige at det burde da ikke være umugeligt at finde sådan et firma/person. for handler det virkelig om alder ikke om ideén og personen har hjerne nok

kontakter: det er der en lille foretnings hemmelighed !jeg vil ikke udtale mig mere ud fra dette syndspunkt!

hilsn jesperGeeked

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:57

Flemming1970:
Lige et spg. Kan han så indsættes som direktør i et ApS eller gælder ovennævnte for enkeltmandsvirksomheder?

Der gælder i teorien ingen begrænsninger - i praksis vil det nok være tvivlsomt at man vil få tilladelse med mindre der er nogle helt ekstraordinære ting, der kan underbygge  en sådan tilladelse..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:15

jesper ????:

men skal jeg virkelig til at give 80% op for at kan få investering selvom vis det er et lån som der tidligere er skrevet som §45 (eller sådan noget) . men tror i ikke at det muligt at kan give 80-90% som hvad skal man sige "sikkerhed"

Kan du ikke prøve at skrive det der på en anden måde? Jeg er ikke helt med på, hvad du mener ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:55

Hej Jesper

Jeg er bange for at mit indlæg bliver lidt en lyseslukker. Der er i mine øjne ingen chance for, at du for tiltrukket en større investering. Og alder er pt. nok ikke dit væsentligste problem. Du må tænke på, at vi er i en Finans krise, hvor det er de færreste ideer, der finder financering. Historisk er nu nok et af de dårligste tidspunkter at være i venture markedet. Så glem det!

Istedet synes jeg du skal fokuserer på at ansøge om du kan få et patent på ideen. Dette kan du formendligt gøre, for omkring 250K. Samtidigt finder du også ud af om andre allerede har patenteret ideen, eller om den virkelig er unik. Når du har et patent, så har du en sandsynliggørelse af at din ide, har opfinder højde.

Med patentet vil det være muligt at kontakte store elektronik producenter, for at licenserer patentet til dem, så de kan fabrikerer produkterne.

Glem iøvrigt alt om administrerende direktør job, hvis du er en dygtig opfinder er du sandsynligvis en rigtigt dårlig administrende direktør, og vice versa.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:26

det jeg mener er om jeg ikke bare kan lægge 80-90 % af firmaet som sikkerhed (selv om at de nok pt. er værdiløse, men vis der bliver lavet et patent til firmaet burde prisen pr. anpart/aktie så ikke stige da der rent faktisk kommer værdi og ike bare varm luft)

jeg har taget højde for finanskrisen og jeg ved at jeg nok ike finder nogen investore før tidls. starten af 2010

jeg vil gerne sige at alle de der fordomme der er omkring at jeg er 15 er totalt ubegrundet en nyuddanet tømre kan jo i præncipet jo godt låne 1mil. (før krisen) selvom at han/hun ikke har en *** erfaring omkring bogholderi etc.

jeg indrømmer at det har jeg heller ikke men det præncipet i min sag.

hilsen jesperGeeked

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)